WOW

EXCLUSIV! VEZI de ce a avut loc accidentul aviatic de la Roma. Capitanul aeronavei e o legenda a aviatiei romanesti! Copilotul traieste o adevarata drama!

Sambata seara o aeronava Alitalia operata de Carpatair a iesit de pe pista in timpul aterizarii, cauzand avarierea grava a aparatului si ranirea mai multor persoane de la bord. Italienii dau vina pe romani, iar ai nostri ii acuza pe italieni. Balanta inca nu inclina spre vreo parte, intrucat de vina pentru accident ar putea fi un fenomen meteo extrem de periculos. Cu toate acestea, desi luat prin surprindere, capitanul, o legenda a aviatiei romanesti, a reusit sa aduca avionul la sol.
Publicat Luni, 4 Februarie 2013 17:07

Aceasta poza a fost facuta de unul dintre pasagerii aeronavei, la scurt timp dupa evacuarea epavei si postata ulterior pe Tweeter

"Capitanul este o legenda a viatiei! E vorba de Luca Ciacoi, al doilea roman care a primit licenta de zbor pe aparatul ATR, de la producator! Are vreo 9.000 de ore de zbor si vreo 5.000 pe simulator. In total are aproximativ 14.000 de ore de zbor! Un asemenea om nu se aventura sa aterizeze in conditii care i-ar  fi pus echipajul si pasagerii in pericol", ne-a declarat in exclusivitate un pilot de ATR, acelasi tip cu cel distrus la Roma.

Sambata seara, 2 februarie, in jurul orei 21.00, cursa Alitalia 1670, operata de compania Carpatair, din Romania, trebuia sa aterizeze la Roma, pe aeroportul Leonardo da Vinci, Fiumicino, dupa ce decolase de la Pisa. Conform pasagerilor citati de presa din Italia, zborul a fost unul lin. Cosmarul a inceput in timpul procedurilor de aterizare. Aparatul, un ATR 72 inmatriculat YR-ATS, a inceput sa urce si sa coboare haotic, iar unii pasageri au vazut pista pe geamul cabinei.

Vantul de forfecare a destabilizat avionul, care si-a pierdut si recapatat portanta intr-un mod haotic pana a lovit pista de mai multe ori. Din aceasta cauza trenul de aterizare a cedat, aparatul fiind impins, de inertie in afara pistei"La bordul ATR-ului nu exista instrumente care sa indice prezenta vanturilor de forfecare. E un fenomen care poata sa apara si sa te ia prin surprindere. Poate dura mult ori se poate dispersa in cateva secunde. Daca avionul e prins in vant de forfecare apar variatii foarte mari de viteza. Practic viteza scade si creste brusc. Avionul poate sa aterizeze in pozitii destul de ciudate. De aceea au fost loviti de pista de cateva ori si trenul de aterizare a fost rupt, iar ei au fost scosi de pe pista. S-a spus, eronat, ca echipajul a ratat aterizarea. Avionul a aterizat, intrucat a ramas la sol. Cel mai bine e ca nu exista victime umane. Oricat s-ar chinui unii sa acuze echipajul romanesc, nu au cum sa o faca. Acest fenomen meteo nu poate fi prezis", ne-a spus un alt pilot de ATR.

Din pacate, izbiturile violente nu au ramas fara urmari. Avionul a fost distrus, structura fiind grav afectata, dar cel mai rau e ca exista 16 raniti, dintre care 6 sunt intr-o stare mai grava. Printre acestia este si copilotul avionului, o tanara femeie pilot care, culmea, se afla chiar in timpul unui zbor scoala. Ea a acuzat dureri la coloana vertebrala si a fost transportata rapid la spital, primind cod rosu de urgenta! Se pare ca e in afara oricarui pericol, dar nu se stie inca ce presupune recuperarea si daca va mai putea zbura.
Autoritatile din "Cizma" au demarat o ancheta intrucat s-a spus ca italienii nu ar fi informat corect echipajul Carpatair in privinta conditiilor meteo, in timp ce "macaronarii" au sugerat ca romanii ar fi avut o serie de probleme la aeronava, promovand o serie de incidente recente, dar minore ale companiei din Romania.

Prima grija a celor de la Alitalia a fost sa vopseasca epava avionului in asa fel incat sa mascheze insemnele lor, in incercarea de a se delimita de accident. Au omis, insa, inmatricularea si steagul romanesc

Sursa foto: Tweeter, corriere.it

Fotograf Nunta, Fotografie, Imagemaker.ro
ALTE ARTICOLE WOW
  • Citite
  • Comentate
  • Biz
print