13 alimente pe care sa le consumi in postul Craciunului si nu iti distrugi sanatatea

Postul Crăciunului poate să aducă numeroase beneficii pentru sănătate. Însă, trebuie să cunoşti câteva reguli esenţiale despre alimentele pe care te poţi baza în această perioadă.

novalue

Produsele semipreparate de post din comerţ conţin adesea aditivi cu efecte negative asupra sănătăţii, dar şi o cantitate exagerat de mare de sare. Pentru a suplini proteinele din carne, lactate şi ouă există numeroase surse vegetale care pot să asigure necesarul zilnic de nutrienţi esenţiali. De asemenea, este de preferat să preparari într-un mod cât mai simplu alimente sănătoase, cum ar fi fasolea boabe, lintea, năutul sau mazărea.




Alimente care nu trebuie să-ţi lipsească din meniu când ţii post

Pentru ca organismul să beneficieze de vitamine, minerale, antioxidanţi, fibre, grăsimi bune şi proteine de calitate este esenţial să ai o alimentaţie diversificată pe perioada postului. Baza reţetelor tale o vor constitui legumele şi verdeţurile la care se adaugă ingrediente la fel de valoroase pentru cantitatea lor bogată în proteine.

Citeste si: Vestea tristă a dimineții. Din păcate, Alexandru Arșinel...- bzi.ro

1. Fasolea boabe
2. Năutul
3. Mazărea
4. Lintea
5. Verdeţurile crude (spanacul, pătrunjelul, leurda, urzicile, andivele, rucola, salata verde)
6.Legumele crucifere (conopidă, varza) şi orice alte legume care sunt pe placul tău
7.Nucile şi seminţele neprăjite (de in, susan, floarea-soarelui, nuci româneşti)
8.Orezul

integral (brun)
9.Ovăzul
10.Hrişca
11.Porumbul
12.Fructele proaspete
13.Avocado şi uleiul de măsline sau de floarea-soarelui presate la rece.


Alimente pe care să le ocoleşti


pateul vegetal
mezelurile vegetale
chiftelele prăjite din soia
cartofii prăjiţi
covrigii sau diversele combinaţii de făinoase (sticksuri, covrigei, inelele de pâine prăjită cu diverse arome)
pâinea albă consumată în exces
cartofii consumaţi în cantitate mare.



Aceste alimente nu constituie o opţiune tocmai bună pentru o perioadă lungă de timp, deoarece organismul nu va avea zilnic nutrienţii necesari pentru a funcţiona la capacitate maximă.
În plus, optând pentru alimentele de post gata preparate pe care le găseşti în comerţ vei cheltui mai mulţi bani decât atunci când alegi să găteşti preparate simple acasă.

Sursa: eva.ro

Distribuie pe:
Abonează-te pe

Citește și:

Daniel Onoriu, cunoscutul pilot de raliuri, s-ar afla în stare gravă la Spitalul Floreasca!

Cum se simte prima româncă infectată cu tulpina Omicron! „Un pic m-am speriat. Nu ştiu ce o fi mâine”

Sfârșit tragic pentru Laci Farkas, solistul și chitaristul trupei Quo Vadis. A murit într-un grav accident rutier la intrare în Timișoara

Astrologii anunță reușite! Au parte numai de succese în 2022

Adevărul cumplit despre pensiile din România! Lovitură pentru milioane de pensionari

SMILEY se desparte de Gina Pistol! A aflat ce a făcut aceasta ca să devină prezentatoare la Antena 1! ESTE SCANDAL IMENS!

Infidela Mihaela Rădulescu a fost prinsă în pat cu dansatorul Laurențiu. Ce va face Felix Baumgartner acum?

Mister elucidat! Anamaria Prodan a aflat cine ”a scăpat” pozele cu ea dezbrăcată: ”Va plăti. În timp foarte, foarte scurt”

Clipul zilei pe WOWBIZ.RO:
Cookies