4 sfaturi practice pentru a evita crizele de sciatică

Autor: Amalia Florea

In articol:

Numai cine a testat, cel puțin odată în viață, o criză de sciatică știe cât de motivat poate deveni pacientul și câte lucruri este dispus să facă pentru a preveni repetarea durerii. În acest articol poți descoperi câteva recomandări simple în acest sens.

Ce este sciatica?

Sciatica este o durere de spate și picior atribuită nervului sciatic. Nervul sciatic este unul dintre cei mai mari nervi din corp, ale cărui ramuri inervează picioarele, până la vârful degetului mic. 

Crizele de sciatică pot fi declanșate de o hernie de disc în zona lombară, care exercită presiune directă asupra nervului sau determină inflamație locală ce afectează nervul. O altă cauză posibilă a crizelor de sciatică este sindromul piriform în care contractura musculară exercită presiune asupra nervului sciatic, în porțiunea sa pelvină. Iată ce trebuie să faci pentru a evita crizele de sciatică.

     1. Du o viață activă

O viață activă, cu mult exercițiu fizic, este cea mai bună metodă de a preveni crizele de sciatică. Este esențial să acorzi atenție în special musculaturii abdominale și a celei lombare, pentru că alinierea corectă a coloanei și postura depind în mod esențial de acestea.

Dacă ai deja probleme legate de spate, discută cu un specialist kinetoterapeut despre ce exerciții ți se potrivesc și te pot ajuta.

De asemenea, e bine de știut că mersul pe bicicletă și înotul sunt de mare ajutor în tonifierea musculaturii acestor zone. 

     2. Fii atent la postură, mai ales când stai jos

Lucrul la birou, timp de ore întregi, nu e deloc de natură să îmbunătățească postura sau să te ajute în ceea ce privește durerile de spate. De aceea, este foarte important să îți controlezi îndeaproape poziția la masa de lucru.

Citeste si: Cine este soția lui Alexandru Arșinel! Femeia este imobilizată la pat- kfetele.ro

Citeste si: Ce a făcut fiul lui Arșinel după ce a murit marele actor! Imaginile au apărut pe internet..- bzi.ro

Pentru munca la birou, alege un scaun care oferă suport lombar adecvat. Mânerele laterale, pentru brațe și baza rotativă sunt, de asemenea, importante pentru o postură corectă.

O pernă specială pentru șezut poate reduce presiunea lombară și sacrală. O pernă lombară, sau chiar și un prosop mare, rulat, pot încuraja curbura lombară fiziologică a coloanei. 

Ai grijă la înălțimea scaunului de birou: el trebui eă îți permită să menții genunchii la aceeași înălțime cu șoldurile, iar talpa perfect plana pe podea. Coapsele trebuie să fie paralele cu solul, iar unghiul din spatele genunchilor să fie unul de 90 de grade.

     3. Formează-ți obiceiuri corecte legate de mecanica musculară

Dacă serviciul sau stilul tău de viață presupun să stai mult timp în picioare, încearcă să odihnești, alternativ, câte un picior pe un scăunel de înălțime mică. 

Dacă trebuie să ridici un obiect greu, folosește mușchii gambelor și coapselor pentru asta. Ține spatele drept si lasă-te în jos ca și cum ai face o genuflexiune pentru a apuca obiectul respectiv, apoi ridică-te menținându-l apropiat de corp.

Evită să ridici obiecte grele și să te răsucești simultan. Pentru obiectele grele, sau cu forme dificile, găsește un partener care să te poată ajuta. 

     4. Evită factorii de risc

Există unii factori care te pot expune unui risc crescut de a dezvolta sciatică; unii dintre ei sunt perfect controlabili, în timp ce alții nu pot fi influențați. 

Dacă nu ai ce face în legătură cu vârsta- care nu ne iartă pe nici unul dintre noi- poți controla, însă, greutatea corporală. Obezitatea exercită o greutate suplimentară asupra coloanei, ceea ce poate declanșa schimbări de postură care stau la baza crizelor de sciatică.

Locul de muncă te poate expune unui risc suplimentar de a dezvolta sciatică, fie că este vorba despre joburi care presupun căratul obiectelor grele, condusul pentru multe ore pe zi, statul mult la birou și așa mai departe. Nu îți vei schimba jobul din cauza asta, dar poți învăța cum să gestionezi situația pentru a evita suprasolicitarea, făcând pauze regulate, practicând stretching și așa mai departe. 

Diabetul este o afecțiune cronică ce se poate asocia unei deteriorări, pe termen lung, a nervilor. Prevenirea diabetului se face prin alegerea unui stil de viață sănătos și menținerea unei greutăți normale. 

Debilitantă și dureroasă, sciatica este o afecțiune care poate fi gestionată, prevenită și controlată prin metode specifice. Ai grijă de tine! 

Distribuie pe:
Abonează-te pe

Citește și:

Zodia vedetă a zilei! Nativii care primesc un apel neașteptat! Vestea pe care au aflat-o le va schimba complet viața

Acoperământul Maicii Domnului 2022. Sărbătoare cu cruce roșie în calendarul creștin ortodox român

Acoperământul Maicii Domnului 2022. Ce se dă de pomană la sărbătoarea închinată Fecioarei Maria

Gata cu zilele grele pentru 5 zodii. Vin finanțe multe și succes

SE SCHIMBĂ banii, din luna DECEMBRIE 2022. Anunțul momentului! Decizia s-a luat deja

Cine este soția lui Visarion Alexa, preotul acuzat de agresiune sexuală? Cei doi au împreună 4 copii

Harry și Meghan, umiliți crunt de Regele Charles. Sunt mai rău decât cerșetorii

Doliu în sportul românesc! A murit un fotbalist cu peste 100 de meciuri în Liga 1! A făcut infarct chiar pe teren!

Clipul zilei pe WOWBIZ.RO:
Cookies