Afla cum trebuie sa-ti pregatesti rapid masina pe timp de ger! Iarna n-o sa te mai ia niciodata pe nepregatite!  

Iarna si-a intrat pe deplin in drepturi si in Capitala. Pentru soferii intarziati, care nu si-au pregatit din timp masina pentru sezonul rece, exista cateva mici trucuri care sa ii scoata rapid din parcare.

Distribuie pe:

Site-ul realitatea.net a publicat un TOP 10 al celor mai utile sfaturi pe timp de iarna.

1. Tine în maşină o "trusă" de urgenţă, care să conţină:

- Lopată pentru zăpadă

- Antiderapant (nisip sau amestec de nisip cu sare)

- Racletă pentru răzuit gheaţa de pe parbrizMăturică sau perie pentru curăţarea zăpezii

- Spray antiîngheţ pentru încuietoarea maşinii

- O scândură care te va ajuta dacă roţile maşinii au rămas blocate în zăpadă

- Lanţuri antiderapante

- Cabluri de tensiune (pentru alimentat bateria)

Toate aceste instrumente utile se găsesc în orice hypermarket, supermarket, sau în magazinele de profil auto.

2. Nu folosi frâna de mână în parcare

Este bine să nu folosiţi frâna de mână când este foarte frig afară. Puteţi avea surpriza neplăcută a îngheţării cablului şi a imposibilităţii eliberării frânei de mână, a doua zi, dimineaţa, când vreţi să plecaţi de pe loc.

3. Atenţie la încuietorile îngheţate

Fiecare şofer poate folosi un spray special împotriva îngheţului, cu care să pulverizeze seara încuietorile maşinii. De asemenea, poţi pulveriza spray siliconic şi pe chederele uşilor, ca acestea să nu se lipească la ger.

4. Îngrijeşte ştergătoarele şi parbrizul

Inlocuieşte lamelele ştergătoarelor dacă sunt uzate şi foloseşte un lichid special pentru curăţarea parbrizului. Când laşi maşina în parcare ridică stergatoarele pentru a nu ingheţa. Poţi dezgheţa parbrizul cu sprayuri speciale sau poţi folosi o răzuitoare pentru gheaţă.

Pentru a te scuti de curăţatul parbrizului în fiecare dimineaţa, poţi cumpăra o folie protectoare pentru parbriz. Aceasta se poate pune seara, când laşi maşina în parcare, iar dimineaţa o dai jos şi ai un parbriz curat. Costă sub 10 lei în hypermarketuri.

5. Verifică bateria

Bateria poate juca feste proprietarului pe timp rece, întrucât este mult mai solicitată. Pornirea motorului necesită o sarcină de 2-3 ori mai mare decât vara, iar puterea bateriei scade cu până la 50%. Pentru a nu vă trezi dimineaţa că maşina nu mai porneşte din cauza bateriei moarte, este bine să respectaţi câteva măsuri simple.

Dacă bateria maşinii este mai veche de trei ani, testaţi-o la un service. În plus, asiguraţi-vă că nu există urme de coroziune pe corpul bateriei.

Astfel nu este recomandat să porniţi în acelaşi timp prea mulţi consumatori precum instalaţia audio, aerul condiţionat la capacitate maximă, ştergătoarele sau farurile pentru că se pot crea probleme bateriei, mai ales dacă este mai veche. De asemenea, nu este  recomandat să ţii farurile aprinse, sau orice alt consumator de energie, atâta timp cât motorul este oprit pentru că rişti descărcarea bateriei.

6. Atenţie la cauciucurile de iarnă

Primul lucru la care se gândeşte orice şofer la apropierea sezonului rece este montarea anvelopelor de iarnă. Acestea oferă o aderenţă mai bună faţă de anvelopele de vară sau "all-season". În plus sunt şi obligatorii - amenda este cuprinsă între 603 lei şi 1430 lei, iar poliţistul vă va reţine şi certificatul de înmatriculare al maşinii şi vă va da între 9 şi 20 de puncte de penalizare.

În primul rând, pentru a fi folositoare, cauciucurile de iarnă trebuie să se afle într-o stare bună. Verifică starea pneurilor: dacă acestea sunt deja uzate sau deteriorate, aderenţa poate ajunge să fie chiar mai proastă decât a unor cauciucuri de vară. De acest punct trebuie să ţină seama mai ales cei care au optat pentru cauciucuri second-hand.

De asemenea, este important de ţinut minte faptul că anvelopele de iarnă nu sunt o soluţie miraculoasă, ci doar un mic ajutor. Chiar şi cu cauciucuri de iarnă, maşina va fi mai greu de manevrat pe şoseaua umedă sau alunecoasă, aşa că este foarte important să acorzi o atenţie sporită în trafic, indiferent că ai sau nu pneuri speciale.

7. Presiunea în cauciucuri

Presiunea este foarte importantă în timpul iernii pentru că asigură o aderenţă mai bună. Aderenta este de obicei scăzută din cauza drumului ud sau inghetat, iar temperatura face ca presiunea aerului din cauciucuri să scadă. Astfel, este foarte important ca atunci când îţi montezi anvelopele de iarnă, dar şi pe parcursul sezonului rece, să verifici dacă ai cauciucurile umflate cum trebuie.

8. Ce combustibil folosim

Pentru motoarele pe benzină nu există un tip de carburant mai bun pentru perioada rece. Există totuşi un aditiv anti-inghet care poate fi turnat în rezervor.

Pentru motoarele Diesel, este recomandată motorina de iarnă. Pentru o pornire cât mai uşoară a motorului este bine să foloseşti un filtru de motorină în stare bună, cât mai nou.

9. Schimbă uleiul de motor

Poţi afla cât de vâscos este uleiul la temperaturi joase după primele 2 cifre din codul SAE. Cu cât este mai scăzută prima cifră, cu atât uleiul este mai potrivit pentru iarnă. Astfel, uleiul 5W-40 este mai fluid şi la temperaturi mai joase decat 10W-40.

10. Inspectează curelele şi furtunurile

Curelele si furtunurile se deteriorează mai repede pe vreme de iarnă, de aceea trebuie să verifici starea acestora într-un service auto.


Clipul zilei pe WOWBIZ.RO:
Setari de confidentialitate