Ce sa mananci seara pentru a dormi mai bine

Pentru un somn bun pe parcursul noptii, trebuie sa fii atent/a la alimentatie. Uite ce sa mananci seara pentru a dormi mai bine si care sunt alimentele si ingredientele pe care trebuie sa le tii sub control, scrie Elle.ro.

Distribuie pe:

fara descriereCOMBUSTIBIL PENTRU SOMN

Inainte de culcare, se recomanda sa luam o mica gustare. Dar mica, care sa ajute somnul, fara a solicita sistemul digestiv. De exemplu, o banana, o bucata de carne slaba, de pasare, o felie de paine integrala cu miere, un bol cu cereale si lapte degresat, etc. Carbohidratii ajuta odihna, iar produsele lactate contin tryptophan – substanta care induce somnul. Atentie la ora gustarii; doar stii ca nu e bine sa mananci dupa ora 10 p.m.!

ALCOOLUL: INAMICUL TURBULENT

Desi are un efect de somnolenta, alcoolul ne moleseste pe moment, acesta afectand calitatea somnului. Pe scurt, cand bem prea mult, ne trezim cu dureri de cap si o stare proasta, lucru care reflecta si calitatea somnului. Rezuma-te la un singur pahar de vin, la cina, si obisnuieste-te sa bei mai multa apa, seara.

FARA MANCARE PICANTA, FARA GRASIMI

Cand ne culcam cu stomacul plin, nu ne este prea bine. Seara e bine sa mancam light, degresat si “curat”. E recomandat sa evitam alimentele grele, bogate in grasimi sau prea condimentate. Chiar daca tanjesti dupa o cina indiana, junk food sau ai manca niste chili si o mare portie de cartofi rumeniti, imagineaza-ti o farfurie mai sanatoasa, mai colorata si lipsita in grasimi. Incet, incet, te obisnuiesti! Iti spun din experienta: chips-urile sarate, consumate seara, la serialul preferat, se pot transforma intr-un bol de iaurt cu miere.

PORTIA DE CAFEINA

Nu iti spunem sa te lasi de cafea, ci doar sa fii moderata cu consumul cafeinei. Iti amintim ca aceasta substanta se gaseste in ciocolata, ceaiuri, bauturi energizante sau cola, nu doar in cafea. De asemenea, cafeina se regaseste si in anumite calmante sau medicamente de slabit. In ce priveste cafeaua, limiteaza-te la maximum 2 cesti: una dimineata, una dupa masa de pranz (nu mai tarziu de ora 3 p.m.). Precum cafeaua, si tigarile trebuie eliminate, in special inaintea somnului, nicotina fiind un stimulent care disturba somnul.

FRUCTELE DULCI

Pe parcursul serii, e bine sa evitam fructele cu continut mare de zahar, fiind mai greu de digerat.

LICHIDELE

Redu consumul de lichide inainte de somn, pentru a evita vizitele nocturne la baie.

EVITA PROTEINELE

Alimentele bogate in proteine sunt mai greu digerate de organism, motiv pentru care este indicat sa le evitam, pe parcursul serii. Fara oua, fara branzeturi, fara carne, fara nuci…


Clipul zilei pe WOWBIZ.RO:
Setari de confidentialitate