Ce trebuie sa mananci de Revelion ca sa scapi de mahmureala din prima zi a noului an

Meniul de la masa de Revelion poate influenta intensitatea starii de mahmureala de a doua zi, anumite alimente eliminand aceste neplaceri, potrivit nutritionistilor britanici, citati de Daily Mail.

Distribuie pe:

fara descrierePotrivit nutritionistilor britanici, alegerea unor anumite alimente la masa din seara de Revelion sau chiar la pranzul din 31 decembrie poate diminua efectele alcoolului, resimtite in dimineata primei zile a noului an.

"Fasolea, avocado si cerealele elibereaza energia treptat, asa ca, daca mananci asa ceva inainte sa ajungi la o petrecere, cu siguranta nu vei fi infometat", a declarat nutritionistul Azmina Govindji.

Aceste alimente "te fac sa nu resimti imediat efectele alcoolului si nu o sa simti nevoia sa bei inca un pahar atat de repede", a mai spus ea.

De asemenea, un alt adjuvant in prevenirea starii de mahmureala este sucul de mere, care mentine organismul hidratat si este bogat in vitamina C.

Un alt fel de mancare recomandat de nutritionisti inainte de a ajunge la petrecerea de Revelion este cotletul de miel cu cartofi la cuptor. "Daca mananci asta la 14.00 iti va potoli foamea si va incetini absorbtia de alcool pana pe la ora 18.00, cand esti la primul pahar", a declarat specialista in diete Sarah Schenker.

"Carnea de miel este bogata in proteine, ceea ce ofera senzatia de satietate, iar cartofii elibereaza treptat energia. Sunt totodata o sursa importanta de zinc si vitamina A. Ambele elemente sunt esentiale pentru un sistem imunitar sanatos"
, a mai spus Schenker.

O chifla facuta din faina integrala, in care se pune somon afumat, branza grasa si rosii este o alta varianta de meniu echilibrat. Urmat de o banana si de un pahar mare de suc de portocale, acest meniu e indicat inainte de petreceri.

"Este o gustare excelenta inainte de o petrecere. Contine mult potasiu, ce ajuta la mentinerea unui nivel echilibrat de fluide in organism, ceea ce e bine, deoarece alcoolul este diuretic, asa ca se pierd mai multe fluide decat se ingereaza. Banana, rosiile si sucul sunt bogate in vitamina B si C, foarte importante pentru sistemul imunitar", a declarat Carina Norris, specialist in nutritie.

Potrivit lui Schenker, foarte sanatoasa este si budinca de orez, mango si o ceasca de ceai. "Un pahar de lapte este deja o bautura traditionala inaintea unei petreceri. Actioneaza ca un pansament si nu permite alcoolului sa irite stomacul. Budinca de orez este si mai buna si mai hranitoare. Cateva felii de mango iti asigura necesarul de vitamine A, B si C. in ceea ce priveste ceaiul, se credea ca deshidrateaza, dar nu e asa", spune aceasta.

De asemenea, printre alimentele recomandate de nutritionisti inainte de petreceri se mai numara si supa de linte, omleta, painea de secara si mierea.


Clipul zilei pe WOWBIZ.RO:
Setari de confidentialitate