Cele mai sănătoase diete de slăbit pe care să le încerci în 2022

Iată care sunt cele mai sănătoase diete de slăbit pe care le poți încerca în 2022!

Autor: Daniela Radan

In articol:

Anul 2022 reprezintă pentru multe persoane anul în care își vor îndeplini obiectivul de a îmbunătăți stilul de viață actual și de a ajunge la kilogramele dorite. Însă, pentru a putea face aceste lucruri, este necesar să cunoașteți câteva informații despre ce este, de fapt, o dietă sănătoasă, dar și despre ce să nu faci în timpul unei diete. Iată mai multe informații!

Ce este, de fapt, o dietă sănătoasă

O dietă sănătoasă presupune o dietă care reușește să mențină și să îmbunătățească sănătatea generală. De asemenea, o dietă sănătoasă este acea dietă care oferă organismului nutriția esențială: fluide, macronutrienți precum proteinele, micronutrienți precum vitaminele, dar și fibre și energie. Totodată, o dietă sănătoasă ajută la prevenirea anumitor boli grave, printre care și bolile de inimă, accidentul vascular și diabetul de tip doi. Printre beneficiile unei diete sănătoase se află și reducerea riscului de a dezvolta unele tipuri de cancer, precum și prevenirea obezității și a supraponderabilității.

Citeste si: 6 diete de slăbit eficiente care te vor ajuta să slăbești rapid și sănătos

De ce e important să ai un ritm sănătos de slăbire

Ritmul de slăbire contribuie foarte mult la rezultatul final, astfel că, dacă ai un ritm de slăbire sănătos, vei obține un rezultat pe termen lung. În plus, recomandarea generală este scăderea în greutate cu 1-2 kilograme pe săptămână.

Specialiștii spun că, deși poate părea un ritm lent, acesta este cel mai benefic. În altă ordine de idei, scăderea rapidă în greutate duce la posibilitatea de a nu pierde la fel de multă grăsime ca atunci când scăderea în greutate este una lentă. De asemenea, scăderea rapidă poate provoca pierdere de apă sau țesut fără grăsime, întrucât este mult mai dificil să arzi calorii din grăsimi.

Cele mai sănătoase diete de slăbit pe care să le încerci în 2022

Cele mai sănătoase diete de slăbit pe care să le încerci în 2022

[Sursa foto: PixaBay]

Diete sănătoase de slăbit la modă în 2022

Iată care sunt dietele sănătoase de slăbit la modă în 2022!

Dieta Mediteraneană

Una dintre dietele sănătoase la modă în 2022 este Dieta Mediteraneană. Aceasta presupune o alimentație bogată în grăsimi sănătoase, precum: avocado, nuci, ulei de măsline și pește, de cel puțin două ori pe săptămână, potrivit clickpentrufemei.ro. Totodată, în această dietă sunt permise și următoarele alimente: fructe, fasole, verdeață, cereale integrale, brânză, însă cu moderație, dar și carne roșie o dată sau chiar de două ori pe săptămână. Dieta Mediteraneană însumează un consum zilnic de aproximativ 1.500 de calorii.

Citeste si: Vestea tristă a dimineții. Din păcate, e vorba despre Camelia Mitoșeru...- bzi.ro

Dieta Dash

Dieta Dash presupune consumul preponderent de fructe, legume, cereale integrale și lactate cu conținut scăzut de grăsimi. În plus, pe lângă slăbit, studiile efectuate de specialiști au arătat că această dietă contribuie la sănătatea inimii, după cum menționează aceeași sursă citată.

Dieta Postului Intermitent

Dieta Postului Intermitent poate fi aplicată în mai multe moduri, însă cea mai cunoscută este metoda 16:8. Adică, acest tip de dietă permite consumul de alimente timp de 8 ore, urmând ca în următoarele 16 ore să existe o restricție alimentară. În acest fel, numărul de calorii este limitat, ajutând la scăparea rapidă a kilogramelor. În plus, pe lângă slăbit, Dieta Postului Intermitent ajută la creșterea metabolismului, reduce riscul de diabet și îmbunătățește sănătatea inimii. Totodată, aceasta prelungește durata de viață și stimulează activitatea creierului.

Citeste si: Andreea Mantea spune lucrurilor pe nume după ce s-a zvonit că este gravidă: „Am stat și m-am gândit”. Ce decizie radicală a luat

Ce să nu faci în timpul unei diete

Dacă dorești să slăbești, iată ce să nu faci în timpul unei diete pentru ca aceasta să dea roade!

1. Nu te înfometa! Pentru o viață sănătoasă este vital să ai trei mese pe zi plus gustări și să nu reduci aportul caloric sub 1.200-1.500 de calorii pe zi.

2. Nu renunța complet la proteine! Specialiștii recomandă persoanelor care sunt în timpul unei diete să nu scadă sub un gram de proteine per kilogram din corp pe zi.

3. Nu renunța complet la grăsimi! Acest fapt duce la scăderea tonusului cerebral și la tentația de a consuma glucide în exces, ceea ce duce la creșterea riscului de diabet.

4. Nu renunța complet la glucide! Nutriționiștii recomandă consumul fără restricții al fructelor și legumelor cu indice glicemic mic. De asemenea, cele cu indice mediu și mare trebuie consumate cu moderație, însă nu eliminate din alimentație.

5. Nu trece peste etapa de tranzit la la dietă! Încearcă să îți modifici alimentația treptat, fără să grăbești lucrurile, pentru a putea slăbi sănătos și eficient.

 

Surse: adevărulonline.ro, clickpentrufemei.ro

Distribuie pe:
Galerie foto  Urmatorul articol
Abonează-te pe
Clipul zilei pe WOWBIZ.RO:
Cookies