kanald.ro
Cluj Napoca
Cluj Napoca
Actualitate
Dan Ștefan Tarcea, viceprimarul Municipiului Cluj-Napoca, a anunțat că orașul se clasează pe prima poziție în România în ceea ce privește guvernarea electronică.
Un instrument dezvoltat de Centrul de Strategie, Leadership și Dezvoltare Inteligentă (CSLDI), parte a Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării de la Universitatea Babeș-Bolyai, a fost folosit pentru evaluarea serviciilor digitale oferite de primăriile din România.
Această evaluare, care a avut prima ediție acum trei ani și cea de-a doua în acest an pentru a reflecta progresele făcute și nevoile evidențiate în timpul pandemiei, a utilizat un index cu 47 de indicatori, împărțiți în cinci categorii cu ponderi specifice:
Ergonomie (15%)
Conținut (25%)
Servicii online (25%)
Participarea și implicarea cetățenilor (20%)
Securitatea și protecția datelor personale (15%)
Conform rezultatelor preliminare pentru acest an, Cluj-Napoca ocupă primul loc în clasamentul orașelor din România, obținând un scor final de 95, distribuit astfel: servicii online- 100, securitatea și protecția datelor personale- 100, participarea și implicarea cetățenilor- 100, ergonomie- 92, conținut- 86.
Iată următoarele poziții din top:
- 2. Brașov
- 3. Sibiu
- 4. Iași
- 5. Arad
- 6. București Sector 3
- 7. Timișoara
- 8. Craiova
- 9. Oradea
- 10. București Sector 5.
În context, viceprimarul a subliniat că Primăria Cluj-Napoca continuă să implementeze proiecte și politici publice pentru digitalizarea serviciilor publice, precum introducerea tichetului albastru pentru comunicare online între cetățeni și funcționarii publici, digitalizarea sistemului de administrare a piețelor agroalimentare, implementarea unui chatbot pentru întrebări și răspunsuri, și peste 300 de operațiuni administrative
disponibile online, inclusiv plata taxelor și impozitelor, depunerea de cereri online și eliberarea de documente online."Primăria Cluj-Napoca continuă implementarea proiectelor și politicilor publice privind digitalizarea serviciilor publice pentru a veni în ajutorul cetățenilor. În ultimul timp au fost introduse următoarele: tichetul albastru – serviciu de comunicarea directă, online, între cetățeni și funcționarii publici ai primăriei; digitalizarea sistemului de administrare a piețelor agroalimentare care aparțin de primărie; chatbot cu întrebări și răspunsuri; peste 300 operațiuni administrative care pot fi efectuate online și care nu mai necesită interacțiunea directă a cetățeanului cu funcționarul public, acestea incluzând modalități de plată a taxelor și impozitelor locale, modalități de plată a amenzilor, depunerea a diverse tipuri de