Cum sa-ti pastrezi biroul organizat mai mult timp

Un mediul de lucru ordonat este esential pentru a creste eficienta si productivitatea muncii

Distribuie pe:

Autor: A.M.

Un mediul de lucru ordonat este esential pentru a creste eficienta si productivitatea muncii, dar contribuie totodata si la sanatatea fizica si psihica a unei persoane. De asemenea, un birou organizat amplifica gandirea strategica si creativitatea, salveaza timp pretios, ofera relaxare si inlatura un real factor de stres. Chiar daca poate fi greu de crezut, dezordinea influenteaza extrem de mult rezultatele profesionale si implinirile personale, iar acest lucru a fost dovedit stiintific. Prin urmare, eficienta muncii la birou chiar se bazeaza pe modul in care pastrezi o ambianta placuta in spatiul tau de lucru. Daca nu gasesti o compatibilitate intre activitatile pe care le desfasori in fiecare zi, obiectele folosite si felul in care acestea sunt aranjate, iti oferim cateva idei din care sa te inspiri pentru a te organiza cat mai bine.

Sorteaza lucrurile in functie de importanta

Daca in ultima perioada ai pierdut cel putin o data zece minute ca sa gasesti un document de care aveai mare nevoie, in mod sigur trebuie sa faci o curatenie generala printre hartii. Pune bazele unui sistem eficient de organizare si incearca sa pastrezi pe birou doar proiectele la care lucrezi in prezent. Gaseste un loc pentru toate actele inutile pe care nu le-ai mai folosit de ceva timp sau transfera documentatia pentru un plan care a fost finalizat intr-un dulap de arhivare. Asaza actele importante in tavite ori bibliorafturi, in functie de anumite criterii, precum termenul limita sau actiunile la care fac referire. Scapa de toate hartiile pe care ti-ai notat rapid cate o informatie si pe care le pastrezi doar pentru un numar de telefon sau o adresa. Cel mai bine ar fi sa folosesti o agenda in care sa scrii toate detaliile, fara sa mai tii o multime de ciorne imprastiate pe birou.

Pune la indemana obiectele pe care le folosesti zilnic

Este indicat sa abordezi un stil minimalist pentru suprafata de lucru daca iti doresti sa pastrezi ordinea cat mai mult timp. Prin urmare, pastreaza pe birou exact articolele de care ai nevoie in fiecare zi. Daca obisnuiesti sa utilizezi un stilou sau un pix ca instrumente de scris, nu iti aglomera zona cu creioane de diferite tipuri, markere sau carioci. Documentele cu care lucrezi in mod frecvent asaza-le intr-o mapa, in tavite sau bibliorafturi, creeaza suficient spatiu pentru laptop ori monitor si tastatura si renunta la obiectele decorative. Tine cont ca pe biroul tau sa nu pastrezi, in general, mai mult de cinci obiecte pe care sa le folosesti in fiecare zi.

Elimina constant lucrurile de care nu ai nevoie

O regula cu efect garantat pe termen lung este sa atingi hartia doar o singura data. Astfel, atunci cand primesti un document care necesita prelucrare imediata, ocupa-te de el si nu il muta dintr-o parte in alta a biroului. Pune de fiecare data o hartie la locul ei atunci cand ii vine randul si nu mai tarziu, pentru ca vei uita de care dosar apartine sau care au fost motivele pentru care ai pastrat-o in tavita de documente.

Gaseste un loc pentru fiecare articol

Un birou organizat in permanenta presupune ca fiecare obiect sa aiba un loc bine stabilit sau sa apartina unei anumite sectiuni. Cateva produse de birotica si papetarie, ca de exemplu mape, dosare, separatoare, tavite ori rollbox cu sertare, te vor ajuta sa gasesti mai usor spatiu pentru toate articolele folosite. Insa, nu este suficient doar sa instalezi cateva organizatoare, ci sa le si folosesti in mod eficient. Iar asta inseamna ca de fiecare data cand folosesti un obiect sa il pui apoi la locul lui, macar la sfarsitul zilei de munca, si sa nu te abati niciodata de la acest obicei.

Printeaza doar lucrurile esentiale

Daca nu ai rabdare sa citesti un mail pana la final, dar decizi sa-l imprimi pe hartie doar ca sa il treci la capitolul importante, nu vei face decat sa te aglomerezi inutil cu hartii. Si acesta este doar un exemplu, pentru ca stim cu totii ca multe persoane considera ca daca au anumite informatii in varianta scrisa, pe hartie, se vor organiza mai bine. Din pacate, este vorba doar de un consum mai mare si eficienta scazuta. Invata sa folosesti tehnologia pentru a stoca documentele importante si printeaza doar ce este cu adevarat necesar. Vei observa cat de usor o sa iti pastrezi ordinea in spatiul de lucru, dar si printre fisierele din calculator.

 

Ordinea de la birou te va ajuta sa iti cresti randamentul si sa elimini factorii de stres care te impiedica sa te organizezi mai bine. Daca reusesti sa iti formezi un obicei din a pune lucrurile la locul lor atunci cand trebuie, vei vedea ca nu este deloc dificil sa pastrezi un birou curat o perioada lunga de timp.

 


Clipul zilei pe WOWBIZ.RO:
Setari de confidentialitate