Daca esti sofer e obligatoriu sa citesti aceste lucruri! Aici gasesti informatii valoroase despre anvelopele de iarna

Anvelopele de iarna au devenit, pentru majoritatea soferilor romani, o adevarata povara! In loc sa aprecieze utilitatea, unii soferi se lasa coplesiti de o multitudine de "mituri" aparute din necunoasterea unora. Cunoscutul portal auto 4tuning.ro a realizat un top al acestor legende, majoritatea penibile. Totodata, jurnalistii au explicat si cum stau lucrurile in realitate.

Distribuie pe:

Autor:

fara descriere1. Anvelopele de iarna sunt obligatorii de la 1 noiembrie
Nimic mai fals! Conform legii, nu exista niciun termen calendaristic in care soferii sunt obligati sa aiba autoturismul dotat cu anvelope de iarna. Initial se vehicula termenul cuprins intre 1 noiembrie si 1 martie, ca fiind perioada in care masinile trebuie sa fie incaltate cu pneuri dedicate sezonului rece. Legea oficiala in varianta finala spune ca trebuie sa ai pneuri de iarna acolo unde este zapada, indiferent de luna anului. Adica daca esti pe Transfagarasan in luna august si te apuca ninsoarea, vei primi amenda daca incurci circulatia din cauza pneurilor tale de vara.

2. Anvelopele de iarna sunt bune doar pe zapada
Gresit! Un pneu fabricat special pentru sezonul rece se foloseste in momentul in care temperatura scade sub 7 grade Celsius. Este special conceput incat sa aiba o aderenta crescuta in conditii de temperatura scazuta. Adica se va frana mult mai bine pe asfalt uscat, cand afara este frig comparativ cu pneurile de vara.

3. Pneurile de iarna franeaza mai bine vara, ca sunt mai profilate
O afirmatie pe care o auzim destul de des, insa complet eronata. Lumea crede ca daca un pneu are profil mai agresiv, cu blocurile de cauciuc scoase mai in evidenta, asa cum sunt cele de iarna, atunci va frana mult mai bine pe asfalt uscat, vara. La fel crede lumea si pentru ca aceste gume sunt mai moi, avand o aderenta crescuta in conditii de vara, pe asfalt uscat. Aceste convingeri sunt insa gresite. Pentru ca anvelopa de iarna este fabricata dintr-un material special dedicat sezonului rece, care se bucura de proprietatile sale atunci cand temperatura e mai mica de 7 grade. Daca folosim anvelopele de iarna cand e cald, suprafata de rulare se va uza mai repede, distanta de franare va creste, pentru ca materialul are aderenta buna doar cand e frig, iar inaltimea profilului va permite blocurilor din cauciuc sa aiba o miscare mare, atat la demaraj, cat si la franare.

4. Trebuie sa ne montam anvelopele de iarna la prima zapada
Sunt tot mai multi cei care asteapta primii fulgi de nea, inainte sa se duca la vulcanizare.Coresct este sa montam pneurile de iarna atunci cand avem primele temperaturi constante mai mici de 7 grade.

5. Pneurile all-seasons sunt la fel de bune ca cele de iarna
Afirmatia e hilara! Faptul ca marii producatori de anvelope nu mai scot pe piata pneuri mixte nu reprezinta un semn? Anvelopele all-season sunt un compromis care vine cu mult mai multe neajunsuri decat avantaje. Are fulgul stantat pe peretele lateral, deci nu vei lua amenda nici daca incurci traficul, asta e clar. Si salveaza ceva bani pentru ca nu trebuie sa cumperi 2 seturi separate. Acestea sunt unicele calitati. Pentru ca se comporta prost pe asfalt uscat, prost pe zapada, prost pe gheata si se uzeaza foarte repede!

6. Se poate merge cu anvelope all-season pe zapada fara probleme
Inca o afirmatie eronata! Multi nu stiu ca pneurile mixte sunt facute doar pentru tarile in care iernile sunt reci, dar nu ninge mai deloc. Adica sunt niste pneuri care se comporta decent la orice temperatura. Si atat! Adica vor frana la fel pe asfalt uscat sau umed si daca e cald sau rece. Daca e vorba de mers pe zapada, acestea nu au profilul necesar unei aderente crescute.

sursa foto: 4tuning.ro

 


Clipul zilei pe WOWBIZ.RO:
Setari de confidentialitate