De ce să bei cafea dacă faci sală

Românii au devenit în ultimii ani tot mai conștienți de beneficiile pe care le pot avea dacă renunță la obiceiurile nesănătoase și le înlocuiesc cu altele menite să le îmbunătățească stilul de viață.

Distribuie pe:

Una din cele mai la îndemână metode prin care îți poți recăpăta starea de bine este un program sportiv regulat, pe care mulți dintre noi aleg să îl respecte mergând la sală. Însă cu toții știm că nu în toate zilele în care ar trebui să alergăm pe bandă sau să facem genoflexiuni avem dispoziția necesară efortului fizic, așa că ne găsim cu ușurință scuze pentru a absenta de la antrenamente. Uneori e vorba de starea vremii, alteori intervine lipsa noastră de energie, iar lista motivelor pentru care sărim peste orele de fitness sau peste cele de aerobic poate continua la infinit.

Astăzi vei afla cum te poate salva cafeaua din starea de moleșeală de dinainte de sală și în ce fel îți va îmbunătăți organismul, dacă o bei la ore și în cantități potrivite. 

Cafeaua îmbunătățește performanțele fizice

Principiul este simplu de înțeles. Cofeina stimulează întreg sistemul nervos, iar asta face ca adrenalina din sânge să crească imediat după ce am luat prima înghițitură de cafea. Acest hormon ajută corpul să fie pregătit pentru eforturi fizice intense, așa cum este cazul unul antrenament la sală. Practic, cafeina transformă acizii grași în combustibil pentru întreg organismul. Sfatul nostru este să bei o cafea cu o jumătate de oră înainte să ajungi la antrenamente și să observi cum performanțele tale se îmbunătățesc de la o ședință la alta.

Cafeaua te ajută să arzi grăsimi

Niciun antrenor de fitness sau nutriționist bun nu te va sfătui să iei suplimente pentru slăbit. În schimb, toți cei care lucrează în domeniul sportului știu că singura componentă a acestor produse te va ajuta în mod real în procesul de eliminare a grăsimii corporale excesive. Este vorba de cofeină, care accelerează arderea grăsimilor, dar ce ar fi să o poți consuma natural, în loc să îți pui ficatul sau rinichii la grea încercare, cum s-ar întâmpla dacă optezi pentru prafuri sau pastile de slăbit? Rata metabolică a organismului tău va crește, energia ta va fi la un nivel înalt, deci vei slăbi mult mai ușor dacă te vei obișnui să bei o cafea înainte să ajungi la sală. 

Cafeaua conține substanțe nutritive importante

Desigur, atunci când vrei să îți îmbunătățești stilul de viață și vrei să adopți obiceiuri sănătoase, începi să te preocupi mai mult și de conținutul alimentelor pe care le folosești în cadrul meselor zilnice. Substanțele nutritive încep să joace un rol important în rutina ta, așa că citești cu mai multă atenție decât înainte etichetele produselor pe care le cumperi și te străduiești să nu te abați foarte mult de la un plan alimentar menit să îți crească randamentul, dar să te ajute să și slăbești. 

Vestea bună este că, și în acest caz, cafeaua are o bilă albă. O doză sănătoasă de cafea, care nu ar trebui să depășească trei cești pe zi, îți va asigura un aport de substanțe ideale pentru organism. Mai exact, o ceașcă de cafea espresso boabe conține:

  • Vitamina B2 - o cantitate suficientă pentru a acoperi 11% din necesarul zilnic
  • Potasiu - 3% din zona zilnică recomandată
  • Magneziu - 2% din cât ar trebui să consumi în fiecare zi
  • Mangan - 3% din necesarul zilnic recomandat
  • Niacină - 2% din cantitatea pe care ar trebui să o consumi zilnic  

În funcție de cantitatea de cafea pe care o bei în mod normal, poți face calculul aportului de substanțe nutritive, înmulțind cifrele de mai sus cu numărul ceștilor de cafea pe care le savurezi zi de zi. 

Acum, că știi cât de mult te va ajuta în demersul tău de a duce o viață mai sănătoasă, ți-am făcut poftă de o cafea bună?


Clipul zilei pe WOWBIZ.RO:
Setari de confidentialitate