Descoperire uriașă făcută de NASA. Breaking News

Astronomii de la NASA au făcut o descoperire importantă în apropiere de centrul galaxiei noastre.

Autor: D.A.

Descoperire uriașă făcută de NASA.  Breaking News
Descoperire uriașă făcută de NASA. Breaking News

Alături de informațiile oficialilor a fost publicată și o imagine impresionantă pe site-ul oficial al agenției independente a guvernului Statelor Unite responsabilă cu programul spațial civil, precum și cercetarea aeronautică și aerospațială.

Mii de găuri negre de diferite dimensiuni orbitează jurul centrului galaxiei noastre, unde se află o gaură neagră super-masivă, au anunțat astronomii. Specialiștii au reușit această performanță după ce au analizat datele obţinute cu ajutorul Observatorului cu Raze X Chandra care aparține NASA, relatează Digi24.

Citeste si: Bomba despre pensii şi pensionari. Atenţie! Acuzații de abuzuri la Guvern - evz.ro

Găurile negre găsite aproape de centrul Căii Lacte cântăresc între 5 şi 30 de ori mai mult decât masa Soarelui nostru, conform măsurătorilor făcute de astronomi. Structurile nou identificate se află la aproximativ 3 ani lumină – distanţă relativ mică la scară cosmică – de gaura neagră supermasivă din centrul galaxie noastre, denumită Sagittarius A* (Sgr A*), potrivit nasa.gov.

Ce este o gaură neagră? Ce spune NASA

Studiile teoretice asupra dinamicii stelelor din galaxie au indicat că o mare populaţie de găuri negre de masă stelară – de până la 20.000 de astfel de obiecte – orbitează centrul galactic şi se adună de miliarde de ani în jurul găurii negre supermasive Sgr A*. Această analiză recentă, realizată cu datele obţinute de telescopul Chandra, reprezintă prima dovadă observaţională a existenţei acestei “congregaţii” de găuri negre.

O gaură neagră singură este invizibilă. Însă o gaură neagră – sau o stea neutronică – care are pe orbită, în apropierea sa, o stea companion, va atrage gaze fierbinţi (un sistem “binar de radiaţii X” – aşa cum este denumit de astronomi).

Aceste gaze fierbinţi se adună în jurul găurii negre formând un disc de acreţie care se încălzeşte până la milioane de grade Celsius şi începe să emită raze X înainte de a dispărea complet dincolo de orizontul evenimentului găurii negre. Unele dintre aceste sisteme binare de radiaţii X sunt vizibile ca puncte luminoase în această imagine obţinută de Chandra.