Dieta antirid: Ce să pui în farfurie în această vară

Autor: Amalia Florea

In articol:

Legăturile dintre dietă și starea de sănătate a organismului sunt din ce în ce mai bine cunoscute, iar riscul de a dezvolta multe boli, de la cancer la obezitate și maladii cardiovasculare, poate fi redus dacă se respectă anumite principii nutriționale corecte.

La fel ca starea de sănătate generală, aspectul exterior, de exemplu, al pielii și părului, poate fi influențat de factori care țin de stilul de viață, inclusiv alimentația. Iată mai jos ce alimente să incluzi în această vară în dieta ta, dacă vrei să încetinești procesul de îmbătrânire a pielii și să ai un ten luminos.

Consumă fructe de sezon

Fructele sunt una dintre sursele cele mai bune de antioxidanți, dar și de vitamine, precum C și E, necesare pielii pentru a se proteja de radicalii liberi, mai ales cei care se formează dacă este expusă prea mult la soare. Vitamina C este esențială pentru sinteza colagenului, care, printre altele, este responsabil pentru elasticitatea pielii, și ajută la îmbunătățirea circulației de la nivelul epidermei. O găsești în cireșe, căpșuni, fructe de pădure, dar și în citrice. Betacarotenul, prezent în fructele de culoare portocalie, precum piersici și caise, încetinește procesul de formare a ridurilor și reduce efectele negative ale razelor solare, ajutând la crearea unui bronz sănătos.

Tot rol de fotoprotecție și antirid are și vitamina E, pe care o găsești în avocado, dar și fructe uscate, precum nucile și migdalele. Începe-ți ziua cu un pahar de apă în care ai stors zeama unei lămâi, iar, pe parcursul zilei, poți consuma fructele la desert, dar și în diverse preparate sărate, precum o salată verde cu caise la grătar și prosciutto.

Folosește grăsimile potrivite

Pentru a încetini îmbătrânirea, folosește zilnic creme antirid și creme de corp adecvate tipului tău de piele. Dar nu uita să o hrănești și din interior, printr-o dietă sănătoasă. În ceea ce privește grăsimile, este foarte important să știi pe care să le alegi. Uleiurile bogate în acizi grași Omega-3 și Omega-9 ajută la menținerea elasticității pielii și previn instalarea ridurilor.

Folosește la gătit uleiuri sănătoase, precum cel de măsline, rapiță, in, nucă, pe care le poți adăuga în stare crudă în supe, peste legume și carne la abur ori în salate. Mănâncă în mod regulat și alte alimente bogate în acizi Omega-3, precum peștele gras- macrou, ton, somon, sardine-, nucile, algele marine. Este important de menținut un echilibru în ceea ce privește consumul de alimente bogate în acizi grași Omega-6- carne, mezeluri, grăsimi animale, produse lactate-, care inhibă sinteza Omega-3.

Citeste si: Cine este Sorin Georgian Olariu, salvamarul care şi-a pierdut viaţa încercând să salveze un om din apele învolburate ale Mării Negre- kfetele.ro

Citeste si: Vestea tristă a zilei despre Saveta Bogdan. Să ne rugăm pentru ea..- bzi.ro

Mănâncă legume verzi

Legumele de culoare verde, precum varza, broccoli, spanacul, salata, sunt adevărate bombe de vitamine care ajută organismul la asimilarea proteinelor, precum cele din pește, carne și lactate. Ele sunt importante pentru sănătatea tractului digestiv. 70-80% din sistemul imunitar este prezent în mucoasa intestinală, iar starea acesteia se reflectă inclusiv în cea a pielii. Acidul folic (vitamina B9) pe care îl conțin joacă un rol esențial în reînnoirea celulelor, iar siliciul, care se găsește, de exemplu, în salată verde și broccoli, contribuie la producția de colagen. Legumele cu frunze verzi sunt bogate în antioxidanți și au și proprietăți antiinflamatorii. Mizează pe supe și salate, asezonate cu ulei de măsline, care este util pentru asimilarea antioxidanților.

Alege carbohidrații cu indice glicemic scăzut

Carbohidrații cu acțiune lentă, precum pâinea, pastele, orezul alb și cartofii, au un indice glicemic ridicat, care contribuie la îmbătrânirea organismului, inclusiv a pielii. Înlocuiește acești carbohidrați cu cei cu indice glicemic scăzut, așa cum sunt cei din cereale ca ovăzul și orezul brun, cartofii dulci, pâinea și pastele integrale.

Frumusețea pielii depinde de un bun echilibru al organismului, care este influențat și de dietă. Fă modificări treptate, pentru a nu simți o stare de frustrare, mai ales dacă ești mai degrabă gurmandă. Mizează pe multe fructe și legume proaspete, grăsimi și proteine de calitate, iar pielea ta nu va avea decât de câștigat.

Sursa foto: Freepik

Distribuie pe:
Abonează-te pe

Citește și:

Horoscop 10 august 2022. Zodia vedetă a zilei: Trei dintre nativi au parte de noi începuturi. Prind curaj și o iau de la capăt

Top 5 locuri de vizitat în Sibiu

Cele mai pasionale zodii. Iata care sunt nativii ce iubesc cel mai intens

Zodiile ferite de probleme în anul 2023. Leii își vor rezolva problemele financiare

Elena Udrea a dezvăluit totul: Nu i-am spus niciodată! Secretul pe care l-a ascuns până acum

„Păcat că la TV arăți altfel” Gabriela Cristea, criticată dur în mediul online

Putin va fi înlăturat. Este știrea momentului în toată lumea

Doliu uriaș în sport – Un campion mondial a fost împușcat în cap de poliție

Clipul zilei pe WOWBIZ.RO:
Cookies