Infrunta iarna cu oligoelemente

Venirea frigului dupa o perioada calduroasa te oboseste si te scoate din ritm. Daca adaugi la asta si faptul ca zilele sunt mai scurte, e foarte posibil sa ai o cadere de moral.

Distribuie pe:

Autor:


fara descriereVei fi tentat sa te arunci pe dulciuri sau mancaruri grase, iar kilogramele se vor adauga fara sa-ti dai seama.

Infrunta iarna cu oligoelemente, care iti vor ridica moralul, vor completa carentele din organism si iti vor mentine silueta.

La ce folosesc oligoelementele
Cuvantul oligo provine din limba greaca si inseamna mic sau rar. Chiar si in stare de urme, oligoelementele participa la activitatea enzimatica, altfel spus, la reactiile chimice ce determina cresterea, reproducerea si functionarea celulor din creier. Acestea intra in structura anumitor vitamine si in functionarea hormonilor. Oligoelementele sunt utile digestiei, imunitatii, oaselor, a dintilor, a productiei de colagen. O parte dintre oligoelemente, cum ar fi magneziul, iodul, fierul, seleniul, cuprul, cromul, zincul sunt calificate drept esentiale, iar lipsa lor antreneaza riscuri pentru sanatate. Altele, ca siliul si nichelul sunt esentiale, dar lipsa lor nu prezinta un pericol pentru sanatate. Sunt si oligoelemente care pot fi toxice – aluminiul, mercurul, fluorul, bismutul sau pot antrena dezechilibre in cazul supradozarii, cum ar fi cuprul, care diminueaza rezervele de zinc.

Unde gasim oligoelemente
Oligoelementele se gasesc in alimente sau in apa. O alimentatie echilibrata ar trebui sa fie suficienta pentru a asigura necesarul de oligoelemente al organismului. De exemplu, gasesti seleniu in ficat de vita, macrou, scoici, cereale, germeni de grau, iod in fructele de mare, ceapa sau ananas. Asta in mare parte.

Citeste mai mult AICI


Clipul zilei pe WOWBIZ.RO:
Setari de confidentialitate