Ministerul Comunicaţiilor dorește introducerea unui nou număr de urgență. Care este acesta și ce aduce în plus față de 112

Ministerul Comunicațiilor a postat pe site un proiect legislativ care prevede introducerea unui nou număr de urgenţă – 114.

Distribuie pe:

Proiectul normativ prevede ca noul număr de urgență, alături de cel existent deja, va ajuta la soluţionarea rapidă a situaţiilor care necesită intervenţii de urgenţă.

Prin utilizarea acestui număr se urmărește asigurarea unui răspuns cât mai prompt la urgențele cetățenilor prin posibilitatea de preluare a informațiilor de localizare asociate apelurilor de urgență. 

Efectele acestea vor fi realizate prin reglementarea transmiterii gratuite a mesajelor tehnice standardizate scurte asociate apelurilor de urgeţă. Apelurile de urgență, vor conţine informaţii privind localizarea precum şi asigurarea transmiterii cu prioritate, de către furnizorul de servicii de telefonie. Aceleaşi soluţii privind gratuitea şi prioritizarea sunt prevăzute şi în cazul transmiterii informaţiilor privind localizarea prin utilizarea conexiunii de date.


Proiectul va determina creşterea eficienţei gestionării urgenţei prin furnizarea unor informaţii de localizare mult mai precise

Prin acest nou număr de urgență se urmărește o reducere semnificativă a timpului de gestionare a urgenţei, şi implicit, a timpului de răspuns la situaţii de urgenţă. 

Citeste si: Simina, ești gravidă? Logodnica lui Alex Zănoagă de la Puterea Dragostei, apariție cu o burtică ”suspectă” la munte

Citeste si: Oana Andoni este însărcinată! Primele declarații ale prezentatoarei

Citeste si: Șmecherul cu BMW care a împins o altă mașină în parcare riscă închisoarea! Și ”victima” ar putea fi amendată

Proiectul de act normativ stabileşte şi norme cu caracter tranzitoriu, care prevăd o perioadă de şase luni pentru colectarea datelor utilizatorilor care beneficiază de serviciile menţionate la data intrării în vigoare a actului normativ.
Datele personale colectate prin intermediul numărului de urgență 114 vor fi prelucrate respectând prevederile GDPR şi vor fi stocate timp de zece ani. Ulterior vor fi șterse sau, după caz, distruse.
În România, pe lângă numărul unic de urgență 112 funcționează și numărul unic 113, la care se persoanele cu dizabilităţi de auz şi/sau vorbire pot transmite SMS serviciilor de urgență.

Urmatorul articol
Clipul zilei pe WOWBIZ.RO: