NASA a descoperit planeta „geamănă” a Pământului! Cât de asemănătoare este Kepler-186f cu Terra

În prezent, Kepler-186f este considerată cea mai asemănătoare planetă cu Pământul, care ar putea susține și viață.

Autor: Madalina Kovacs

Agenția spațială NASA a depus eforturi uriașe de-a lungul timpului în privina descoperiri unei planete care poate susține viața, așa cum o face în prezent Terra. Astfel că în data de 7 martie 2009, specialiștii instituției au lansat în spațiu telescopul Kepler, cu o misiune clară: de căutare a unor planete care să ofere aceleași condiții precum Pământul.

Iată că acum pot spune că au și găsit-o! Kepler-186f are foarte multe caracteristici în comun cu planeta pe care locuim noi!

Ce au descoperit specialiștii NASA despre Kepler-186f, „geamăna” Pământului

Telescopul spațial Kepler de la NASA a descoperit o planetă asemănătoare Pământului care orbitează în jurul unei stele din apropierea galaxiei noastre, în zona Goldilocks. Kepler-186f, căci despre ea este vorba, se află la aproximativ 500 de ani lumină de Pământ, în constelația Cygnus. Zona locuibilă, identificată și ca zona Goldilocks, este zona din jurul unei stele în care obiectele cu masă planetară cu suficientă presiune atmosferică pot susține apă lichidă la suprafață.

Deși se presupune că există cel puțin 40 de miliarde de planete de dimensiunea Pământului care circulă în jurul galaxiei noastre Calea Lactee, Kepler-186f este considerată ca fiind prima planetă cu aceeași dimensiune ca a Terrei, care ar putea susține și viață.

Citeste si: De ce e bine să ții un tub de pastă de dinți fără capac pe un raft din frigider: trucul care îți salvează frigiderul- kfetele.ro

Citeste si: Vestea tristă a zilei despre Saveta Bogdan. Să ne rugăm pentru ea..- bzi.ro

Citeste si: Profețiile lui Carmen Harra despre conflictul de lângă România: „Situația este foarte complicată”. Clarvăzătoarea spune că Rusia va ataca Ucraina

Pe lângă Kepler-186f, există alte 4 planete care orbitează în jurul unei stele în cadrul sistemului Kepler-186f. Dacă această stea în jurul căreia orbitează este la fel ca Soarele nostru, atunci probabilitatea de viață pe această planetă crește exponențial. Totuși, conform specialiștilor, steaua în jurul căreia orbiteazp Kepler-186f are jumătate din masa și dimensiunea Soarelui nostru, astfel că primește doar o treime din energia pe care o obține Terra.

„Cunoaștem o singură planetă care susține viața – Pământul. Când „vânăm” viața în afara sistemului nostru solar, punem accent pe descoperirea planetelor cu caracteristici care le imită pe cele ale Pământului”, afirmă Elisa Quintana, cercetător de știință la Institutul SETI din cadrul Centrului de Cercetare Ames al NASA din Moffett Field, California.

Citeste si: ”Nu vom scăpa de virus în acest an”. Anunțul făcut de OMS privind pandemia de COVID-19