Noi schimbări în Codul Rutier! Titi Aur a explicat care sunt categoriile de șoferi ce produc cele mai multe accidente din România | EXCLUSIV

Codul Rutier ar putea fi schimbat iar, după ce deputații de la PSD, PNL și UDMR au votat pentru eliminarea articolului care definea comportamentul agresiv. Jurnaliștii WOWbiz au discutat cu Titi Aur pe acest subiect și au aflat și care sunt categoriile de șoferi ce produc cele mai multe accidente din România.

Autor: Ionela Pruna

In articol:

O Ordonanță de Guvern, data la începutul acestui an, înăsprea sancțiunile pentru vitezomani, dar și pentru șoferii care conduceau agresiv.

Recent, deputații au votat în Comisia de Transport pentru eliminarea articolului privind conducerea agresivă, iar șoferii care sunt prinși pe radar cu o viteză mai mare de 70 km/h ar putea primi dovada cu drept de circulație, în locul celei fără drept de a se urca la volan care se emite în prezent.

Neconcordanța între instituții poate duce la aceste schimbări dese

Jurnaliștii WOWbiz au discutat cu Titi Aur despre aceste măsuri, dar și despre decizia ca ele să fie scoase din Codul Rutier. Acesta a vorbit, la modul general, despre deciziile autorităților, dar a precizat și care ar fi cele mai eficiente măsuri, în opinia lui, pentru a împiedica accidentele de circulație.

Citeste si: Florin Iordache, prins pe picior greșit. Politicianul a fost surprins în timp ce fenta regulile de circulație. Iată cum și-a scurtat drumul| EXCLUSIV

În tot ce înseamnă sistemul nostru de legi, reguli, regulamente, apar din când în când modificări. Ele apar așa: fie Guvernul face ceva cu o Ordonanță de Guvern și vine cu o modificare, fie unul sau mai mulți parlamentari fac o inițiativă legislativă și trece sau nu trece de Parlament, fie apare din partea Ministerului de Resort pentru o modificare legislativă. Vorbim acum de tot ce ține de reguli de circulație.

Din păcate, nefiind o coordonare, o direcție clară pentru a ajunge la reducerea numărului de accidente, aceste inițiative sunt de multe ori foarte bune și corecte, dar câteodată sunt subiective. Sunt privite de cei care solicită această modificare în mod subiectiv.

Un exemplu general vorbind, parlamentarii care sunt navetiști în general sunt stresați că li se poate lua carnetul prea ușor.

În același timp, un membru al MAI sau Ministerul Transporturilor este tentat să vină cu o măsură mai dură, pentru a contribui la reducerea numărului de accidente”, a declarat Titi Aur, pentru WOWbiz.

Citeste si: „Am pierdut două sarcini”. Mirela Vaida, dezvăluiri cutremurătoare din viața personală- kfetele.ro

Citeste si: Vestea tristă a zilei despre Saveta Bogdan. Să ne rugăm pentru ea..- bzi.ro

Ce categorii de șoferi provoacă cele mai multe accidente din România

Noi schimbări în Codul Rutier! Titi Aur a explicat care sunt categoriile de șoferi ce produce cele mai multe accidente din România | EXCLUSIV

Titi Aur

[Sursa foto: Facebook]

Titi Aur a explicat, pentru WOWbiz.ro, care sunt categoriile de șoferi care provoacă cele mai dese accidente din țara noastră și mai ales cum ar trebui să existe și să fie aplicate sancțiunile, tocmai ca ele să dea rezultate.

Din punctul meu de vedere, nu există decât o singură formulă. Cineva, de la nivelul cel mai înalt al statului să coordoneze niște acțiuni, sau niște inițiative ca să se meargă într-o numită direcție.

În România există trei categorii de producători de accidente. Avem 15%- 20% din accidentele din România, care sunt produse de începători, iar începători nu însemnă neapărat primul an de conducere și în primii ani(...) Pentru această categorie de conducători auto care fac accidente, trebuie luate un fel de măsuri, adică trebuie de exemplu să îi învățăm mai bine din școala de șoferi, să îi punem într-un program de urmărire ca să fie mai atenți. Pentru această categorie este inutil să mărești amenzile pentru că ei produc accidentele din neștiință.

O altă categorie, care înseamnă un alt procent de 15%- 20% din accidentele din România sunt produse de teribiliști. Când vorbim de teribiliști, sunt cei care conduc băuți, drogați, vitezomani, cei care fac curse ilegale, cei care își asumă riscuri conștient. Pentru această categorie, nu ai decât un singur fel de măsuri, măsurile de coerciție: să îi amendezi, să le anulezi permisul de conducere, să le interzici să mai conducă, toate acestea gradul.

Citeste si: Record de amenzi pentru un tânăr din Mureș. Bărbatul a încălcat legea de 15 ori, în doar șase minute

Și totuși, 60%- 70% din accidentele din România sunt produse de cetățeni normali, integrați corect în societate, sunt șoferi care condus în general de mult timp și care fac o greșeală. Fac astfel de greșeli tocmai pentru că conduc de mult timp, tocmai pentru că nu li s-a întâmplat în toți anii de condus nimic grav și atunci consideră că lor nu li se poate întâmplă. Așa își asumă niște riscuri, nu sunt teribiliști, dar și le asumă pentru că ei cred că lor nu li se poate întâmpla nimic.

Pentru aceștia, este inutil să mărești amenzile, pentru că ei nu fac greșeli conștient, este inutil să faci școala de șoferi mai bună și atunci vine o măsură  normală, acele cursuri de conducere defensivă(...) Nu este suficient să iei o măsură, trebuie să fie un pachet de măsuri care să ducă la reducerea numărului de accidente”, a explicat Titi Aur.

Noi schimbări la Codul Rutier

În ceea ce privește schimbările la Codul Rutier, Titi Aur a explicat că de cele mai multe ori, în Parlament sunt expuse argumente atât pro, cât și contra, iar acestea pot fi și subiective. În ceea ce privește, spre exemplu, comportamentul agresiv la volan este dificil de dovedit de către organele legii că s-a întâmplat o serie de nereguli.

„Punctual, atunci când în Parlament se discută dacă să se adauge ceva sau nu la o lege, este discutabil, pentru că toți au argumente pro și contra(...) Problema se pune astfel: definești comportamentul agresiv, foarte bine, dar cum îl poți demonstra tu ca agent constatator.

Pentru că sunt niște lucruri puse acolo, dar sunt greu de demonstrat și mai greu de sancționat(...) Știm foarte bine că, de exemplu, de prinde radarul conducând cu viteză, are poza și totuși ajung șoferii în instanță și contestă aceste amenzi și chiar câștigă(...) ce se întâmplă cu condusul agresiv?(...) Cum este acesta demonstrat acest comportament, cum ce fel de aparate, cum vii în instanță când respectivul va contesta?(...) Tocmai de aceea este subiectiv(...) Nu știu care au fost argumentele în Comisia de Transport, pentru că dacă au fost argumente precum nu îmi convine, atunci nu trebuia scos, dar dacă au fost argumente logice și tehnice, Parlamentul răspunde de legea pe care a făcut-o”, a mai precizat Titi Aur.

Citeste si: Schimbări importante în Codul Rutier! Se vor da amenzi usturătoare pentru această greșeală

Distribuie pe:
Galerie foto  Urmatorul articol
Abonează-te pe

Citește și:

Ce riscă să pățească șoferii care alimentezează iarna cu o sumă de până la 100 de lei

Vin banii pentru români! Unde și cum se vor putea folosi tichetele sociale în valoare de 250 de lei. Lista magazinelor din țară | EXCLUSIV

Compensarea la pompă a prețurilor la carburant, o măsură eficientă sau praf în ochi pentru români?! Analistul economic Adrian Negrescu explică ce impact ar avea și ce soluții...

Se schimbă tot pentru 3 zodii începând de MÂINE. Previziuni pentru fiecare zodie

Se dau MAI MULȚI BANI la PENSIE! Se majorează PENSIA dacă treci de această vârstă

Lora și Ionuț Ghenu au anulat nunta, după șapte ani de relație! Ce s-a întâmplat între cei doi

Ce pensie vor avea cei născuți în anii 60-70. Calculele sunt deprimante

CTP: „Eu nu mă simt mândru pentru David Popovici. Nici România nu are de ce să fie mândră!”

Clipul zilei pe WOWBIZ.RO:
Cookies