O genă din ADN-ul uman poate determina formele grave de COVID-19. Explicația specialiștilor

Cercetătorii germani au descoperit că o genă străveche poate influența formele grave de COVID-19.

Autor: Loredana Dobre

Experții au decoperit că o genă străveche ar putea slăbi organismul în lupta cu coronavirusul. Studiul arată că aceasta provine de la strămoșul omului, omul de Neanderthal, notează jurnaliștii de la CNN.

Experimentul a constat în examinarea unei secvențe ADN care a fost asociată cu unele dintre cele mai grave cazuri de Covid-19 și comparată cu secvențe care au fost transmise europenilor și asiaticilor vii de la strămoșii lor din Neanderthal.

Ce spun geneticienii germani

Cercetătorii germani au descoperit că există conexiuni între anumite variaţii ale secvenţei genetice şi riscul de îmbolnăvire severă cu virusul SARS COV-2.

„Riscul este conferit de un segment genomic care este moștenit de la neandertalieni și este prezent la aproximativ 50% din populația Asiei de Sud și aproximativ 16% din oamenii din Europa de astăzi”, au explicat Svante Paabo și Hugo Zeberg, de la Institutul Max Planck pentru Antropologie Evolutivă, într-un studiu publicat în revista Nature.

Citeste si: Totul s-a terminat pentru Alex Bodi. Lovitura năprasnică primită în arest - evz.ro

Citeste si: Imagini de coşmar din Spitalul Județean Reșița! Pacienţi pe jos şi mizerie de nedescris - bzi.ro

„Se pare că această variantă genetică a fost moștenită de oamenii moderni de la neandertalieni atunci când s-au încrucișat cu aproximativ 60.000 de ani în urmă”, a spus Hugo Zeberg.

Posesorii genei, mai vulnerabili în fața Covid-19

Experții arată că persoanele care au mostenit această genă străveche au de trei ori mai multe șanse de a avea nevoie de ventilație artificială în secțiile de terapie intensivă dacă sunt infectate de noul coronavirus Sars-CoV-2.

Oamenii de știință Svante Paabo și Hugo Zeberg au găsit variații similare oamenilor din ziua de azi în ADN-ul unui schelet neandertalian vechi de 50.000 de ani, din Croația și câteva dintre ele în schelete găsite și în Siberia.

Pe de altă parte, alţi specialiști susțin că „nu există nimic special din punct de vedere medical sau biologic” la aceste gene ce pot determina formele severe de COVID-19”, notează sursa citată.

SURSE: CNN