kanald.ro
Stiri
Poluare extremă în București. Detalii terifiante despre cea mai gravă dezvăluire
Locuitorii Capitalei au fost sufocați de un aer de nerespirat de la primele ore ale dimineții. Terifiant este faptul că totul s-a petrecut înainte ca circulația în București să devină de coșmar.
La ora 5:00 nu se putea respira
Autoritățile au fost din nou depășite după ce la ora 5:00, calitatea aerului a cunoscut un record negativ absolut. În condițiile în care la ora 05.00 nu exista trafic auto, calitatea aerului era extrem de proastă, fiind constatată o prezență extrem de mare a particulelor în suspensie. Extrem de periculoase pentru toți locuitorii, dar mai ales pentru copii și bătrâni.
Prima care a semnalat pericolul major la care sunt supuși locuitorii Capitalei a fost Elena Vijulie Tănase, jurnalist Digi24. Postarea acesteia, însoțită de o imagine, arată proporțiile dezastrului.
„ Otrava in aer. La 4.30-
Bucureștiul, supus unei poluări extreme
Potrivit surselor oficiale, CAQI înseamnă Common Air Quality Index și este unitatea de măsură a calității aerului. Potrivit standardelor, 120 caqi este o valoare care indică o poluare extremă.
Unul dintre cititorii care au reacționat în urma dezvăluirii a precizat că „am inteles ca a luat foc ceva in zona garii azi-noapte”.
Elena Vijulie-Tănase a replicat imediat: „In zona Garii ia foc ceva suspect de frecvent. Dar nu e de la Gara. Aseara am avut de facut un drum spre Chitila. Aerul realmente te înneca. Nenorocirea asta trebuie oprită”.
Explicații pe larg despre gravitatea problemei
PM10, substanța cu concentrația cea mai mare în aer reprezintă denumirea standard pentru particule în suspensie.
Citeste si: Plachetocrit crescut – semnificații și implicații clinice- revistagalenus.ro
Particulele în suspensie reprezintă un amestec complex de particule foarte mici și picături de lichid. Ele reprezintă un grup complex de poluanți care variază în funcție de dimensiune, formă, compoziție și origine, notează evz.ro. Particulele produse de traficul rutier includ emisiile de carbon provenite de la motoare, bucăți mici de metal și cauciuc din uzura și frânarea motorului, precum și praful de pe suprafețele rutiere. Altele includ reziduuri din construcții și industrie, precum și polen și particule de sol.
Citeste si: Clujul, MAI POLUAT de cât Bucureștiul? Ce spune un deputat clujean
Particulele mai mari sunt, în general, filtrate în nas și gât și nu provoacă probleme. Particulele mai mici de aproximativ 10 micrometri, denumite PM10 și particule mai mici decât cele de 2,5 microni (PM2,5), se pot infiltra în căile respiratorii și adânc în plămâni și să provoace probleme de sănătate.