Revoluția tehnologică se anunță în vremuri de criză. În plină pandemie și război, oamenii vor învăța să privească lumea prin ochelari inteligenți | EXCLUSIV

Claudiu Cazacu, analist bursier, a comentat cele mai noi zvonuri legate de lansările din domeniul realității virtuale, într-un interviu exclusiv pentru WOWbiz.ro.

Autor: Ciprian Bolan

In articol:

În plină eră a telefoanelor inteligente, companiile tech se întrec pentru supremație pe frontul realității virtuale (VR) și a celei augmentate (AR), care ne va ușura sarcinile din viața de zi cu zi cu ajutorul software-ului care se îmbină ușor cu obiectele și încăperile din jurul nostru. După ce Google, Microsoft și Meta au făcut deja primii pași în segmentul consumatorilor obișnuiți, vine rândul lui Apple să răspundă cu o lansare care se prefigurează pentru anul viitor.

Claudiu Cazacu, analist bursier: „Apple vrea din nou să vină cu soluția cea mai bună pe piață pentru că așa s-a întâmplat și în cazul iPhone-ului.”

Revoluția tehnologică se anunță în vremuri de criză. În plină pandemie și război, oamenii vor învăța să privească lumea prin ochelari inteligenți

Conferința Apple din 6 iunie, din Cupertino, San Francisco, ar putea fi ultima susținută de companie, evaluată la aproape 3 bilioane de dolari, înainte de dezvăluirea dispozitivului VR/AR în toamnă. Momenta nu se știu prea multe lucruri despre casca Apple, în afară de faptul că sistemul de suprapunere a imaginilor digitale cu lumea din jur, brevetat de Vrvana, cumpărată de

Apple în urmă cu câțiva ani, va fi piesa de rezistență a noului produs. Piața VR este dominată de Meta, fosta Facebook, cu ale sale căști Oculus Quest, cu care controlează circa 78% din piață, iar AR-ul a mai fost abordat de Microsoft și Google în ultimii ani, însă Apple este convinsă că poate face o nouă revoluție tehnologică, similară cu cele înfăptuite de Macintosh, iPod și iPhone.

Citeste si: Cine este Sorin Georgian Olariu, salvamarul care şi-a pierdut viaţa încercând să salveze un om din apele învolburate ale Mării Negre- kfetele.ro

Citeste si: Vestea tristă a zilei despre Saveta Bogdan. Să ne rugăm pentru ea..- bzi.ro

„Apple vrea din nou să vină cu soluția cea mai bună pe piață pentru că, se ne aducem aminte, așa s-a întâmplat și în cazul iPhone-ului și a altor dispozitive de succes din istoria companiei.

Existau telefoane inteligente și înainte de iPhone, dar Apple a așteptat până ce tehnologia s-a maturizat. Așa va face și acum, bazându-se pe baza sa loială de fani, care este dispusă să plătească mai mult pentru brand. Microsoft și Google au mai încercat cu HoloLens și Glass, însă niciunul nu a avut un succes masiv în segmentul utilizatorilor obișnuiți, probabil și din cauza prețului. Nu e încă foarte clar dacă este vorba de un singur produs care să îmbine realitatea virtuală și realitatea augmentată, sau de două produse diferite cu date de lansare diferite. Poate că Apple vrea să lanseze mai întâi o cască VR, după care să vină cu produsul mai avansat, ochelarii cu realitate augmentată. Cert este că Apple a făcut achiziții strategice în ultimii ani în acest sector VR/AR. A cumpărat companii precum Next VR, RealFace, Akonia Holographics și Vrvana. Poate Apple să aibă succes pe o piața dominată de Facebook, respectiv Meta, cu căștile sale Oculus Quest? Este posibil ca, pentru început, clienții Apple care au posibilități financiare mai mari să plătească prețul unei tehnologii experimentale, care se zvonește să fie și până la 3.000 de dolari, și să fie un fel de beta testeri”, le-a explicat Claudiu Cazacu jurnaliștilor WOWbiz.

Citeste si: Stop și de la capăt! Este cumpărarea Twitter un simplu joc pentru Elon Musk sau o strategie pe termen lung?| EXCLUSIV

Claudiu Cazacu: „Vor exista dubii legate de siguranța datelor personale și totul va ține mult și de oferta de software și de calitatea implementării.”

Analiștii grupului bancar Citi prezic că, până în 2030, aproape 1 miliard de oameni vor folosi căști cu realitate virtuală, un număr similar cu cel al utilizatorilor de iPhone din ziua de azi, și că domeniul VR va genera, în total, venituri de 2 bilioane de dolari. Până atunci, companiile din Silicon Valley au de luptat cu criza semiconductoarelor și alte probleme în lanțurile de aprovizionare, care fac lansările de produse noi și livrarea lor în timp util și mai dificile, iar prețurile vor fi și ele influențate de climatul economic actual.

„Nu știu dacă vom ajunge la un astfel de nivel de utilizare până în 2030, însă este posibil să existe încă o explozie de popularitate. Sigur, vor exista dubii legate de siguranța datelor personale, generate de problemele pe care le-a avut Facebook în scandalul Cambridge Analytica, de exemplu, și, desigur, va ține mult și de oferta de software și de calitatea implementării. Meta are 17.000 de angajați care se ocupă de tehnologia „metaverse”, Apple se zvonește că ar avea în jur de 3.000. Criza semiconductoarelor este clar un factor care va influența orice lansare a companiilor mari, dar s-au strâns prea multe dovezi în ultima vreme legate de ochelarii Apple și s-ar putea să avem lansarea, dacă nu măcar un anunț oficial, chiar la toamnă”, a adăugat Claudiu Cazacu.

Distribuie pe:
Galerie foto  Urmatorul articol
Abonează-te pe

Citește și:

Stop și de la capăt! Este cumpărarea Twitter un simplu joc pentru Elon Musk sau o strategie pe termen lung? | EXCLUSIV

Cum afectează problemele de aprovizionare din China și criza semiconductoarelor creșterea de prețuri anul acesta? Aurelian Dochia, economist: „Această creștere va fi inevitabilă...

Vor ieși Rusia și Ucraina din impas în negocieri? Virgil Bălăceanu despre blocada din portul Odesa: „Se joacă potrivit intereselor ruse” | EXCLUSIV

Succes și bucurii pentru 7 zodii începând de astăzi

Soția lui Zelenski e distrusă. A MURIT! Olena Zelenska a izbucnit în lacrimi: Doare foarte mult

„Păcat că la TV arăți altfel” Gabriela Cristea, criticată dur în mediul online

Putin va fi înlăturat. Este știrea momentului în toată lumea

Doliu uriaș în sport – Un campion mondial a fost împușcat în cap de poliție

Clipul zilei pe WOWBIZ.RO:
Cookies