WowNews logo WOWnews
Stories
Românii stabiliți în străinătate ar putea rămâne fără pensie dacă nu fac asta. Documentele pe care trebuie să le depună de două ori pe an la Casa de Pensii. Informații pas cu pas

Bani

Românii stabiliți în străinătate ar putea rămâne fără pensie dacă nu fac asta. Documentele pe care trebuie să le depună de două ori pe an la Casa de Pensii. Informații pas cu pas

Pensionarii care locuiesc în străinătate nu trebuie să uite să facă asta de două ori pe an! În caz contrar, riscă să nu-și mai primească indemnizația.

Informații importante pentru seniorii care locuiesc în străinătate și primesc pensie din România. Aceștia trebuie să știe că, pentru ca banii să le fie virați în continuare, sunt nevoiți să trimită, de două ori pe an, un document care să ateste că sunt încă în viață.

Este vorba despre certificatul de viață. La 1 septembrie 2024, a intrat în vigoare legea care spune că seniorii sunt obligați să trimită acest document la Casa de Pensii.

Trebuie să facă acest lucru de două ori pe an, între 1 ianuarie- 31 martie și 1 iulie- 30 septembrie.

Citeste si: Lucia riscă eliminarea din „Casa iubirii”! Aflați ce se va întâmpla în ediția de duminică, 2 noiembrie, de la orele 16:00 și 19:00, la Kanal D- kanald.ro

Citește și: Cum poate fi comasat impozitul pe venit cu contribuția la sănătate? Cu cât ar urma să scadă veniturile românilor în urma măsurii și ce riscuri implică pentru bugetul de stat| EXCLUSIV

În cazul în care românii nu respectă această lege, Casa de Pensii poate suspenda plata indemnizației, iar seniorii nu își mai primesc banii.

„Pentru a beneficia de drepturile cuvenite din cadrul sistemului public de pensii, beneficiarul nerezident aflat în plată are obligația de a transmite semestrial, până cel târziu la data de 31 martie, respectiv până la data de 30 septembrie a fiecărui an, un certificat de viață”, se arată în  Legea nr. 360/2023, intrată în vigoare la 1 septembrie 2024.

Citește și: Se majorează tichetele pentru donatorii de sânge. Câți bani primesc cei care vor să facă o faptă bună. Au o listă întreagă de beneficii

Imagine cu caracter ilustrativ

Imagine cu caracter ilustrativ

[Sursa foto: Freepik]

Cum se poate trimite documentul către Casa de Pensii

Certificatul de viață trebuie să fie semnat în fața unei autorități legale din statul în care beneficiarul își are domiciliul sau reședința, precum notar, ambasadă, consulat sau medic de familie.

Formularul se poate descărca de pe site-ul oficial al Casei de Pensii și poate fi trimis în două moduri.

Românii pot trimite documentul către Casa de Pensii din județul natal prin poștă sau prin e-mail. În cazul în care alegeți formatul electronic, certificatul trebuie să fie completat, semnat și scanat în format JPEG sau PDF.