kanald.ro

Stiri
Se schimbă regulile de intrare în România, începând de luni! PLF-ul înlocuiește declarația pe propria răspundere
Este anunțul de ultim moment din partea Grupului de Comunicare Strategică. Măsura intră în vigoare luni, 20 decembrie 2021.
Autoritățile au anunțat că începând de luni, 20 decembrie 2021, toți cei care vor să intre pe teritoriul României nu mai trebiuie să completeze și declarația pe propria răspundere, document care era necesar la punctele de trecere a frontierei. Toate detale se vor regăsi în formularul digital de intrare sau PLF. Decizia a fost luată pentru a scurta timpul de așteptare, iar oamenii să fie nevoiți să treacă printr-un singur filtru, nu două ca până în prezent, verificarea datelor fiind făcută automatizat, anunță reprezentanții Grupului de Comunicare Strategică.
Noul PLF va intra în vigoare de luni, 20 decembrie 2021
Noul document se poate completa online și nu trebuie tipărit, așa cum se întâmpla în cazul declarației epidemiologice. Toate datele din vechiul document se vor regăsi în noul PLF, iar cu ajutorul său timpul petrecut la punctele de trecere a frontirei va fi semnificativ redus, mai ales că în această perioadă va fi un flux foarte mare de români care se reîntorc în țară cu ocazia sărbătorilor de iarnă.
Citeste si: Bilanț coronavirus, 18 decembrie 2021! Au fost raportate peste 700 de cazuri noi și 64 de decese
„PLF va intra în vigoare începând de luni, 20 decembrie, și va putea fi completat electronic în aplicația https://plf.gov.ro începând cu 19 decembrie pentru ca toți cetățenii care vin în țară să aibă suficient timp să îl acceseze. Formularul, dezvoltat de STS pe baza cerințelor operaționale stabilite de autoritățile medicale, nu trebuie tipărit pentru că în momentul trecerii punctelor de frontieră, la scanarea cărții de identitate/pașaport, va permite afișarea datelor din formular în aplicația informatică a Poliției de Frontieră.
Documentul trebuie completat cu maximum 24 de ore înainte de prezentarea la punctele de trecere a frontierei. Datele trebuie introduse corect pentru că sistemul informatic este interconectat cu DEPABD și Poliția de Frontieră pentru validarea datelor de identitate și Corona-forms, aplicația unde se regăsesc persoanele infectate cu SARS-CoV-2, izolate sau introduse în carantină. Documentul este utilizat deja în 18 state membre”, se arată într-un comunicat al Executivului.