Tranzitia dintre toamna si iarna devine mai usor de suportat cu vitaminele obtinute din gulii

Ne-am obisnuit ca de la acest aliment sa consumam doar radacina, insa si funzele sunt hranitoare. Gulia este bogata in vitamine si minerale, are putine calorii si ajuta la scaderea tensiunii. Contine fosfor si este revitalizanta si diuretica. Va oferim doua retete numai bune de pus in practica in bucatarie in aceasta perioada.

Distribuie pe:

Autor: Ana Maria Petre

fara descriereSupa de gulii

Ingrediente: 1 gulie mare,1 morcov,1 ceapa,bulion,patrunjel

Mod de preparare: Ceapa si morcovul se taie marunt si se calesc un pic intr-o lingura de ulei. Se adauga apa, iar cand aceasta a dat in clocot se adauga guliile taiate felii subtiri sau cuuburi, in functie de gustul fiecaruia. Se pune sare, dupa gust. Cand legumele sunt aproape fierte se adauga bulionul. Cei care vor pot pune si un varf de lingurita de Vegeta sau Delikat. La sfarsit se adauga patrunjelul verde taiat marunt.

Gulii umplute cu orez

Ingrediente: 6 gulii, 1 pahar orez, 1/4 kg mazare, marar, sare, ulei, 1 ceapa, 1 morcov, 2 cesti de supa de zarzavat sau apa

Mod de preparare: Se curata guliile de coaja si se scobeste miezul. Ceapa si morcovul dat prin razatoare se calesc in ulei incins. Se adauga orezul si se stinge cu supa de zarzavat sau apa. Apoi se adauga mazarea si se lasa sa fiarba acoperit pana scade complet zeama, apoi se amesteca cu mararul tocat.  Cand acest amestec este gata, se umple cu el fiecare gulie.  Se pun una langa alta intr-o cratita cu putin ulei si se lasa sa se rumeneasca la cuptor. Cei care nu tin post, pot ca atunci cand scot guliile din cuptor sa presara peste acestea cascaval ras.


Clipul zilei pe WOWBIZ.RO:
Setari de confidentialitate