UITE in ce HAL a ramas drumul din Jilava dupa ce a fost "reabilitat" de compania regelui asfaltului arestat, Nelu Iordache

Cine trece cu masina prin comuna Jilava, Ilfov, in drum spre Giurgiu sau spre Bucuresti va avea o mare surpriza... neplacuta! Drumul e marcat pe o portiune foarte scurta si, in localitate, o banda a fost lasata de izbeliste, nefiind asfaltata! Traficul e haotic intrucat pe carosabil risti sa fii prins intr-un joc de-a "scapa cine poate"! Si nu sunt singurele inconveniente...

Distribuie pe:

fara descriereAsa arata in prezent DN5, adica "drumul modernizat" din comuna Jilava

Lucrarile de modernizare ale drumului national DN5 au debutat in forta pe segmentul dintre Bucuresti si Jilava, in urma cu mai multe luni. A fost raschetat vechiul asfalt, au fost scosi copaci pentru o posibila largire a drumului si a fost distrusa chiar o zona de promenada care a costat Primaria Jilava multe milioane de euro. In ultima perioada, insa, echipele de muncitori au disparut, lasand impresia ca proiectul a fost abandonat! E vorba de etapa finala a proiectului Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) care prevedea modernizarea DN5 intre Capitala si Adunatii Copaceni. Licitatia a fost castigata de constructorul Romstrade, adica firma "regelui asfaltului" Nelu Iordache, din Adunatii Copaceni, arestat preventiv pentru 29 de zile, recent intr-un dosar de deturnare de fonduri, delapidare si spalare de bani. CNADNR a reziliat, in urma cu doua zile acest contract. Motivele invocate de stat sunt: "progresul fizic realizat redus fata de cel planificat, neindeplinirea notificarii de remediere referitoare la recuperarea intarzierilor, nerespectarea termenelor asumate, imposibilitatea de a-si indeplini obligatiile contractuale si de a finaliza toate lucrarile pana la expirarea duratei de executie a lucrarilor". In urma a ramas... un dezastru!

fara descriereSantul lasat in urma de Romstrade e folosit de soferi ca spatiu de parcare

In comuna Jilava, unde sunt patru benzi, mai exact doua benzi pe sens exista marcaje pe cateva zeci de metri, desi drumul tine kilometri intregi! Pe sensul care duce de la Giurgiu la Bucuresti o banda e... inexistenta! Constructorul a lasat in urma un sant unde ar fi trebuit sa toarne un strat de cel putin 15 cm de asfalt. De ce nu a fost facut acest lucru... doar cei de la Romstrade stiu! De altfel, in perioada verii, cand lucrarile erau in toi, asfaltarea nu s-a facut uniform, ci in mai multe zone, urmand ca, mai apoi, aceste fasii sa fie unite. De aceea, cand circuli pe DN5 ai impresia ca te afli in caruta... dupa ce te bucuri de un asfalt cat de cat uniform, "cazi" cu masina pe o portiune veche de drum plina de gropi. Nici nu apuci sa franezi bine ca imediat "izbesti" o bucata de asfalt care marcheaza intrarea pe un segment proaspat turnat... Aceste diferente de nivel si lipsa marcajelor produc un haos extrem de periculos, mai ales pe timp de noapte. Si cum in ultima perioada zona a fost "sufocata" de ceata, pe DN5 s-a circulat "la noroc"! O alta zona periculoasa este cea de sub podul feroviar din Jilava. Acolo, asfaltul e atat de degradat incat soferii trebuie sa aleaga sa evite, de multe ori pe contrasens, o groapa mare trecand prin alta mai mica...  Termenul de predare al lucrarii era stabilit pentru luna aprilie a anului 2013.

fara descriereDiferenta de nivel intre carosabil si banda de mers neasfaltata e de aproape 15 cm

O alta miscare ciudata a procesului de modernizare a fost cea de renuntare la zona de promenada din Jilava. E vorba de o fasie de asfalt, de pe marginea DN5, construita de Primaria Jilava. Aici erau piste pentru biciclisti, seara de seara puteai sa vezi tineri pe role sau familii care isi plimbau copiii in carut. Erau montate banci si felinare. Acum... a ramas o fasie de pamant care se transforma in noroi care ajunge pe carosabil la fiecare ploaie. Din loc in loc mai sunt gramezi de moloz lasate in urma dupa ce promenada a fost distrusa. Inginerii explicau asta vara ca soseaua va fi largita de la 4 la 6 benzi! La fel au spus si cand au inceput sa scoata copacii din comuna.

fara descriereDoar gramezile de moloz mai amintesc de vechea promenada din Jilava. Acum a ramas doar noroi, stalpi lipsa si cabluri care coboara pana la pamant...

Cum contractul nu mai exista, urmand sa fie organizata o noua licitatie, probabil ca atunci cand va ninge sau, mai rau, cand se va topi zapada pe DN5, in zona Jilava traficul va fi un dezastru total!

fara descriereDoar gurile de scurgere ale canalelor au mai ramas din vechea structura a promenadei

fara descriereSub podul feroviar din Jilava carosabilul arata de parca a fost bombardat!

 

Galerie foto 
Clipul zilei pe WOWBIZ.RO:
Setari de confidentialitate