Aeroporturile dintre blocurile bucurestene! In secolul trecut, de aici decolau avioanele bogatasilor!

Pe vremuri, cand Bucurestiul nu era un oras atat de extins, unele maidane erau transformate in aeroporturi. Majoritatea erau scoli de zbor, altele aveau destinatie militara. Acum, doar cateva urme, unele foarte interesante, mai amintesc de vechile campuri de zbor unde motoarele turate ale avioanelor faceau o galagie de nedescris!

Distribuie pe:

Autor:

Acesta e fostul aerodrom Cotroceni, unde acum e construit un mallIn prezent, zgomotul sutelor de motoare ale masinilor care trec prin Bucuresti sau claxoanele reprezinta sunetele obisnuite ale Capitalei. In secolul trecut, in anumite zone ale orasului, motoarele avioanelor turate erau insa zgomotele obisnuite pentru bucuresteni! Nu vorbim despre cele doua aeroporturi, cunoscute, Otopeni si Baneasa, ci de aerodromuri uitate pe locul carora acum se ridica blocuri sau cladiri de birouri!
Asa arata hangarul abandonat din Drumul TabereiUnul dintre aceste terenuri de zbor este cel din Cotroceni. Pe locul unde Aurel Vlaicu a zburat prima data, acum se ridica un mall si mai multe blocuri. Intre cateva imobile destinate pe vremuri militarilor, la inceputul bulevardului Drumul Taberei, a fost conservata ultima cladire care mai aminteste de aeroport: un hangar. Dupa 1944, cand aerodromul deja nu mai exista, a fost transformat in garaj pentru tancuri, apoi, dupa razboi - in depozit de mobila. Un incendiu a mistuit cladirea, acoperisul de lemn prabusindu-se. Asa a ramas pana in prezent... O ruina abandonata!
In fundalul fotografiei cu aerodromul Pipera se vad cladiri care exista si in ziua de aziIn perioada celui de-al Doilea Razboi Mondial, principalul aerodrom militar al Bucurestiului era cel din Pipera. Cateva hangare din acea perioada inca exista si fac parte din ansamblul Muzeului Aviatiei. In cateva poze de epoca aceste hangare pot fi observate pe fundal. Pe locul pistei acum e construita soseaua Dimitrie Pompeiu si o cladire de birouri.
Asa arata o zi de zbor pe aeroportul Chitila in secolul trecutSi in Chitila a existat o scoala de zbor care a deservit Bucurestiul, Aurel Vlaicu executand cateva zboruri aici. Pe locul vechiului aerodrom e acum un complex comercial, o unitate militara si in rest... maidan!
Aceste aerodromuri nu erau folosite doar de elevii scolilor de zbor. Bogatasii aveau avioane personale, fiind o moda in secolul trecut ca cei instariti sa fie si piloti. Datorita pasiunii lor, unii au ajuns sa fie piloti militari!
La Jilava, unde e prima gara care a deservit Bucurestiul exista in trecut si un teren de zbor. "Bunicul meu mi-a spus ca pe vremuri, cand el era copil, in urma cu peste 100 de ani, oamenii cu bani coborau din tren aici si se urcau in avioanele lor. Cine stie incotro zburau?", ne-a spus un localnic in varsta din Jilava. Gara inca "sta in picioare", dar din vechiul aerodorm nu a mai ramas nimic.

In prezent, oamenii cu bani isi lasa avioanele pe aeroportul Baneasa, din nordul Capitalei. Ion Tiriac, de exemplu, unul dintre cei mai bogati romani, are propria companie de zbor, hangarul Tiriac Air fiind pe Aeroportul Henri Coanda, din Otopeni. Cine vrea sa ajunga in oras, in zbor, o poate face cu elicopterul. In Capitala exista un helipad construit pe o cladire inalta de pe soseaua Stefan cel Mare. In jurul orasului au aparut mai multe aerodromuri private destinate aviatiei sportive sau de agrement, cum ar fi cele din Sirna, de la Banesti sau Comana.

Galerie foto 
Clipul zilei pe WOWBIZ.RO:
P
Setari de confidentialitate