
kanald.ro
Imagine cu caracter ilustrativ
Actualitate
Angajații de la Metrorex amenință cu greva generală. Ce îi nemulțumește?
Anul 2025 a venit la pachet cu măsurile de austeritate impuse prin ordonanța „trenuleț”. Românii s-au trezit peste noapte cu taxe mărite și salarii și pensii înghețate. Situația este una dramatică și la Metrorex. Sindicaliștii amenință cu grevă generală la metrou. Angajaților li s-au tăiat măririle și salariile compensatorii la pensionare.
Sindicaliștii de la metrou se plâng că nu mai pot face angajări. De asemenea, nu mai au nici bani pentru investiții, iar toate aceste lucruri se întâmplă din cauza ordonanței „trenuleț ” impuse de guvernanți.
De menționat este și faptul că dacă salariații nu vor mai efectua ore suplimentare, atunci vor ieși mai puține trenuri pe traseu și implicit, timpul de așteptare va fi mult mai mare. Este o situație alarmantă, mai ales că vorbim despre cel mai rapid și utilizat mijloc de transport din Capitală.
„În prima fază vor resimţi că e mai aglomerat trenul. N-o să mai am cu cine că nu mai am personal şi atunci va fi mai aglomerat, s-ar putea să se trezească că nu pleacă niciun tren din depou.”, spune Marian Artimon, potrivit Observatornews.ro.
Imagine cu caracter ilustrativ
Se pare că principală cauză a situației actuale de la Metrorex ar fi reprezentată de deficitul de personal. Mai precis, dintr-un total de peste 5.900 de posturi, mai puţin de 5.000
„Îşi încalcă instrucţia de serviciu prin efectuarea nu doar a sarcinii proprii, nu doar a două funcţii ci a trei funcţii. Când se întâmplă ceva vin si ne anchetează si ne cercetează penal. Sunt mii de zile de concediu pe care le tot rostogolim şi nu li se acordă",
Noul contract colectiv de muncă prevede o majorare fixă a salariilor în valoare de 1.050 de lei, indiferent de funcţia ocupată de angajat. În plus, cei care urmează să iasă la pensie ar fi trebuit să fie premiaţi cu 3 salarii, raportat la ultima lună de muncă.
„Deja se manifestă efectul invers: mecanici care au plecat înapoi la CFR pentru că obţin mai mulți bani la CFR călători, venituri mai multe pentru că li s-au plătit orele suplimentare şi s-au dus şi în privat", mai spus Marian Artimon.
Imagine cu caracter ilustrativ