kanald.ro
Politica
Apar noi informații după ce Klaus Iohannis a declasificat documentele prezentate în ședința CSAT. Dovezile care arată că promovarea electorală a lui Călin Georgescu ar fi fost pregătită din 2016! SRI a identificat peste 700 de conturi de TikTok, folosite
SRI a identificat peste 700 de conturi de TikTok create din anul 2016, pregătite pentru campania electorală a lui Călin Georgescu din acest an.
Klaus Iohannis a declasificat documentele prezentate în ședința CSAT și SRI a găsit peste 700 de conturi de TikTok create încă din anul 2016 și folosite în campania electorală a lui Călin Georgescu anul acesta. În acest sens, SRI precizează că rețeaua de conturi asociată direct campaniei candidatului la prezidențiale a fost formată, în primă fază, din 25.000 de conturi de TikTok, care au devenit foarte active abia înainte de primul tur al alegerilor.
Mai mult decât atât, la mijloc ar fi vorba chiar și de sume importante de bani, precum un milion de euro, 381.000
În același timp, ceea ce mai precizează SRI este faptul că un actor statal ar fi fost implicat în alegerile din România, în primul rând, prin anumite atacuri la adresa sistemelor AEP, dar și pentru felul în care a crescut notorietatea lui Călin Georgescu.
Cum ar fi funcționat conturile de TikTok
Totodată, SRI a mai arătat că nu ar fi fost utilizate resurse tehnice comune și nu au fost observate adresa IP partajate, deci conturile de TikTok ar fi fost alocate unor adresa IP unice. Acest mod de operare ar fi fost menit, însă, să îngreuneze activitățile de identificare a amplorii rețelei pe baza utilizării unei infrastructuri comune, aspect caracteristic rețelelor de boți.
De asemenea, de precizat este că această activitate a conturilor din rețea a fost organizată pe Telegram, fiind identificat un canal propagator: „Implică-te și tu Renașterea României Hrană Apă Energie”, iar acesta ar fi avut rolul de a coordona alți utilizatori în ceea ce privesc postările și conținutul video distribuit.
Un alt lucru menționat de SRI a fost legat de tiparele de promovare detectate, două la număr:
- 1183 de conturi au utilizat „#cg11” în toate clipurile postate pe TikTok. Dintre acestea 1057 erau înregistrate pe TikTok după crearea canalului de Telegram, iar 76 au fost create și utilizate exclusiv cu intenția de a posta conținut de promovare, restul fiind asociate unor persoane reale care postau voluntar conținut pro-Călin Georgescu.
- Conturile au utilizat un șir de emoticoane specifice însoțite de numele candidatului pentru exploatarea algoritmilor platformei.
În același timp, și grupurile de Telegram, unde se aflau susținătorii lui Călin Georgescu, au fost create încă din anul 2022.
SRI susține că au fost cheltuite sume importante de bani pentru campania lui Călin Georgescu
Deși Călin Georgescu ar fi susținut că nu ar fi consumat nici măcar un leu pentru campania sa electorală, lucru declarat de el la AEP, realitatea ar fi, însă, cu totul și cu totul alta, căci SRI susține că s-au strâns și s-au cheltuit sume importante de bani.
Așadar, în finanțarea promovării lui Călin Georgescu ar fi fost implicat contul de TikTok al lui Bogdan Peșchir, acolo unde s-ar fi strâns donații în valoare de un milion de euro.
De asemenea, ulterior, implicarea acestuia în finanțarea promovării lui Georgescu a fost confirmată și de reprezentanții TikTok, în 28 noiembrie. Aceștia au menționat că au fost făcute din acest cont plăți de 381.000 de dolari în perioada 24 octombrie – 24 noiembrie către utilizatori ai unor conturi TikTok implicați în promovarea lui Georgescu.
Citeste si: Plachetocrit crescut – semnificații și implicații clinice- revistagalenus.ro
Câți bani ar fi primit influencerii pentru a-i face reclamă lui Călin Georgescu
Se pare că influencerii ar fi primit sume consistente de bani pentru promovarea lui Călin Georgescu. Astfel, totul s-ar fi întâmplat prin intermediul platformei FameUp, iar una dintre metodele de atragere a influencerilor români pentru promovarea candidatului la prezidențiale ar fi fost contactarea pe e-mail a acestora de către o firmă de origine sud-africană, care oferea 1.000 de euro pentru distribuirea unui videoclip.
Așadar, potrivit SRI: „activitatea conturilor ar fi fost coordonată de către un actor statal care ar fi utilizat un canal alternativ de comunicare pentru rostogolirea mesajelor pe platformă. Nu folosește ferme de boți pe platformă ci operează mai discret din afara ca să nu încalce politicile de utilizare ale platformei” .
SRI a mai precizat că în spatele întregii situații ar sta o ”firmă foarte bună de digital marketing”.
De asemenea, SRI a mai menționat și faptul că a existat o promovare la nivel înalt pe TikTok pentru partidul POT, care l-a susținut pe Călin Georgescu.
TOATE DOCUMENTELE DECLASIFICATE DE KLAUS IOHANNIS POT FI CONSULTATE AICI.