 
                            kanald.ro
 
        Exclusiv
Incidentul șocant petrecut miercuri seară, în București, când un livrator străin a fost lovit cu pumnul în față și jignit rasist pe stradă, a stârnit un val uriaș de reacții. WOWbiz a solicitat un punct de vedere companiei Bolt, pentru care lucra curierul agresat.
Răspunsul oficial a venit direct de la Mantas Čižas, Regional PR Manager Bolt, care a transmis un mesaj tranșant: compania condamnă ferm actele de violență și discriminare.
„În legătură cu incidentul de miercuri seară, când un curier a fost agresat pe stradă de către un tânăr, Bolt condamnă vehement astfel de comportamente violente, alimentate de rasism. În cazul unei anchete a autorităților, Bolt le va furniza orice informație pe care o are la dispoziție în legătură cu acest caz”, a declarat pentru WOWbiz, Mantas Čižas, reprezentant al companiei.
 
 
Potrivit acestuia, comportamentul agresorului este „lipsit de orice temei”, mai ales că pe platformele digitale nu există discriminare: oricine poate activa ca livrator, indiferent de rasă, sex sau cetățenie, atât timp cât respectă legislația și regulile aplicației.
În mesajul transmis redacției noastre, Bolt a subliniat și importanța muncii prestate de curieri, care asigură zilnic servicii de care beneficiază sute de mii de români.
„Economia de tip gig, pe care platforme precum Bolt sau Bolt Food o facilitează, permite diversificarea surselor de venit, cum este și cazul curierilor, în timp ce consumatorii au parte de servicii accesibile și variate.
Toți curierii trebuie tratați cu respect, pentru că furnizează servicii care permit consumatorilor un grad crescut de confort și eficiență”, a mai transmis reprezentantul companiei.Termenul „gig economy” se referă la un model de muncă flexibil, în care persoanele nu mai au un contract fix de angajare, ci sunt plătite per sarcină, livrare sau proiect. În această categorie intră livratorii, șoferii de ride-sharing sau freelancerii care lucrează prin platforme online.
Pe scurt, economia de tip gig înseamnă:
Este un sistem în creștere, care le oferă oamenilor venituri suplimentare și consumatorilor servicii rapide, dar care deschide și discuții despre siguranța și protecția muncitorilor.
În privința livratorului străin agresat, Bolt precizează că, până la acest moment, nu a fost contactată de operatorul de livrare independent cu care acesta colaborează. Totuși, compania își arată deschiderea de a se implica în sprijinirea curierilor atunci când situația o impune.
„Lucrătorii străini își desfășoară activitatea legal în România, prin intermediul unor operatori de livrare independenți, părți terțe, cu care Bolt, în calitate de platformă care intermediază cererea cu oferta, este în contact permanent. Suntem gata să ne oferim sprijinul atunci când este necesar. În situația în care un curier prezent pe platforma noastră se află în dificultate, operatorii independenți cu care ne aflăm în parteneriat ne pot contacta pe canalele dedicate. Până la acest moment, Bolt nu a fost contactat de operatorul de livrare al curierului în cauză”, a punctat Mantas Čižas.
 
 
Totul s-a petrecut miercuri seară, atunci când un tânăr de 20 de ani a atacat un livrator străin aflat pe scuter, l-a lovit cu pumnul în față și l-a jignit, strigându-i: „Du-te înapoi în țara ta” și „Ești un invadator”. Clipul cu momentul șocant a fost postat de polițistul Marian Godină pe Facebook și a devenit rapid viral.
Agresorul a încercat să fugă, dar a fost prins de un polițist aflat în timpul liber. Ulterior, Poliția Capitalei a confirmat incidentul, iar magistrații au decis arestarea preventivă a tânărului pentru 30 de zile.