Iată care sunt sărbătorile lunii lui Făurar. Vezi ce sfinți sunt amintiți în calendarul ortodox, în februarie 2024!
Vezi aici calendarul ortodox pentru luna februarie 2024. Află care sunt sărbătorile cu cruce neagră, dar și cu cruce roșie, din următoarea perioadă.
Calendar ortodox februarie 2024
1 J Înainte-prăznuirea Întâmpinării Domnului; Sf. Mc. Trifon; Sf. Mc. Perpetua și Felicitas 2 V (†) Întâmpinarea Domnului (Stratenia); Evrei VII, 7-17 (Utrenie: Luca II, 25-32) (Dezlegare la pește) 3 S Sf. și Dreptul Simeon, primitorul de Dumnezeu; Sf. Proorociță Ana 4 D Sf.
Cuv. Isidor Pelusiotul; Sf. Sfințit Mc. Avramie Duminica a XV-a după Rusalii (Cea mai mare poruncă din Lege); Ap. II Corinteni IV, 6-15; Ev. Matei XXII, 35-46; glas 2, voscr. 2 5 L Sf. Mc. Agata și Teodula 6 M Sf. Ier. Vucol, ep. Smirnei și Fotie, patr. Constantinopolului; Sf. Cuv. Varsanufie cel Mare și Ioan din Gaza 7 M Sf. Ier. Partenie, ep. Lampsacului; Sf. Cuv. Luca din Elada (Post) 8 J Sf.
M. Mc. Teodor Stratilat; Sf. Proroc Zaharia 9 V Odovania Praznicului Întâmpinării Domnului; Sf. Mc. Nichifor (Post) 10 S †) Sf. Sfințit Mc. Haralambie; Sf. Mc. Valentina 11 D Sf. Sfințit Mc. Vlasie, ep. Sevastiei; Sf. Teodora, împ. Duminica a XVI-a după Rusalii (Pilda talanților); Ap. II Corinteni VI, 1-10; Ev. Matei XXV, 14-30; glas 3, voscr. 3 12 L Sf. Ier. Meletie, arhiep. Antiohiei celei Mari; Sf. Mc. Hristea 13 M Sf.
Cuv. Martinian; Sf. Ap. și Mc. Acvila și soția sa, Priscila; Sf. Ier. Evloghie, patr. Alexandriei 14 M Sf. Cuv. Auxenție, Maron și Avraam (Post) 15 J Sf. Ap. Onisim; Sf. Mc. Maior 16 V Sf. Mc. Pamfil preotul și Valent diaconul; Sf. Ier. Flavian, arhiep. Constantinopolului (Post) 17 S Sf. M. Mc. Teodor Tiron; Sf. Mariamna; Sf. Împ. Marcian și Pulheria 18 D Sf. Ier. Leon cel Mare, ep. Romei Duminica a XVII-a după Rusalii (a Cananeencii); Ap.
II Corinteni VI, 16-18; VII, 1; Ev. Matei XV, 21-28; glas 4, voscr. 4 19 L Sf. Ap. Arhip, Filimon și soția sa, Apfia 20 M Sf. Ier. Leon, ep. Cataniei; Sf. Cuv. Visarion 21 M Sf. Cuv. Timotei; Sf. Ier. Eustatie, arhiep. Antiohiei (Post) 22 J Aflarea moaștelor Sf. Mc. din Constantinopol 23 V Sf. Sfințit Mc. Policarp, ep. Smirnei; Sf. Cuv. Gorgonia (Post) 24 S † Întâia și a doua aflare a Capului Sf.
Ioan, Înaintemergătorul și Botezătorul Domnului 25 D Sf. Ier. Tarasie, patr. Constantinopolului (Începutul Triodului) Duminica a XXXIII-a după Rusalii (a Vameșului și Fariseului); Ap. II Timotei III, 10-15; Ev. Luca XVIII, 10-14; glas 5, voscr. 5 26 L Sf. Ier. Porfirie, ep. Gazei; Sf. Mc. Fotini Samarineanca 27 M Sf. Cuv. Mărt. Procopie și Talaleu 28 M Sf. Cuv. Vasile Mărt. (Harți) 29 J †) Sf. Cuv. Ioan Casian Romanul și Gherman din Dobrogea
Întâmpinarea Domnului este una dintre cele mai importante sărbători, închinate Mântuitorului.
Aceasta are loc pe data de 2 februarie și amintește de prezentarea pruncului Iisus Hristos la Templu, după 40 de zile de la naștere.
Potrivit scrierilor bisericești, Fecioara Maria și Sfântul Iosif l-au dus pe Iisus Hristos la templu, așa cum era obiceiul, pentru împlinirea Legii. La acea vreme, toții bebelușii de sex masculin erau prezentați lui Dumnezeu, la 40 de zile de la venirea lor pe lume. Tot în aceeași zi se făcea și curățirea mamelor.
În Templu, familia a fost întâmpinată de dreptul Simeon, cel despre care s-a scris că avea 360 de ani și era cărturar al Legii vechi, dar și de Prorocița Ana.
Obiceiul de a duce copilul la biserică se practică și în zilele noastre. Conform tradiției, preotul însemnează pe mamă și pe fiu cu semnul sfintei cruci, apoi îi pune acesteia epitrahilul și mâna dreaptă pe cap, citește rugăciunile începătoare, troparul Întâmpinării Domnului, apoi cele cinci molitve din Aghiazmatar.
În acel moment, mama ținându-și copilul la piept o simbolizează pe Maica Domnului cu Iisus în brațe în Templul din Ierusalim. Apoi, p reotul ia pruncul în brațe și intră cu el în biserică, rostind: „Intra-voi în casa Ta, închina-mă-voi în biserica Ta cea sfântă!”, așa cum a procedat dreptul Simeon când a sosit Hristos la templu. Prin aceste cuvinte, pruncul este primit între aleșii lui Dumnezeu în calitate de catehumen.