
kanald.ro
Actualitate
Calendar Titularizare 2021. Pe ce dată este proba scrisă a examenului de angajare în învățământ și când apar rezultatele. Toate informațiile le găsiți mai jos.
Calendar Titularizare 2021. Titularizarea este un concurs de angajare în învățământ. Candidații care vor obține o medie peste 7 se pot angaja pe perioadă nedeterminată, iar cei care iau media peste 5, se pot angaja pe perioadă determinată, doar dacă există posturi disponibile scoase la concurs.
- 21 iulie 2021 – desfășurarea probei scrise;
- 27 iulie 2021 – comunicarea rezultatelor iniţiale;
- Perioada: 27-28 iulie 2021 – înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora la centrele de evaluare;
- Perioada: 29 iulie-2 august 2021 – soluţionarea contestațiilor;
- 3 august 2021 – comunicarea rezultatelor finale;
- 4 august 2021 – repartizarea cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au participat la concursul naţional, sesiunea 2021, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. a) sau 80 alin. (9), după caz; repartizarea candidaţilor conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. b) sau 80 alin. (9), după caz;
- 5 august 2021 – ședință de repartizare, în ordine, a: cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin.
(3), lit. c); cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. d); cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică de predare incompletă, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. e);- 6 august 2021 – reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate;
- 9-23 august 2021 – emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră.
Citeste si: Proiectul privind educația sexuală în școli a fost amânat. Parlamentarii au luat vacanță
Sorin Cîmpeanu a vorbit în urmă cu câteva luni, la Europa FM, despre schimbările de care are nevoie sistemul de învățământ. Ministrul Educației a spus atunci că titularizarea pe perioadă determinată și nu nedeterminată, cum este în prezent, ar putea face învățământul românesc „mai adaptat la dinamica societății”.
Sorin Cîmpeanu: Această pandemie am suprapus peste problemele cronice, deja acutizat ale sistemului de educație, o serie de probleme specifice. În același timp, pandemia a scos în evidență problemele cronice ale sistemului de educație din România.
Nevoie de evaluare a cadrelor didactice pe criterii de performanță, indisolubil legată de performanțele elevilor este un lucru foarte clar. Este legat și de întrebarea referitoare la titularizare pe perioadă determinată și nu pe perioadă nedeterminată. Este într-adevăr un principiu care ar putea fi ar putea face învățământul românesc mai adaptat la dinamica societății. Să știți că nu numai în România, în general în lume sistemele de educație au avut probleme în ceea ce privește sincronizarea cu viteza de dezvoltare a tehnologiei, în mod special, și a societății în mod general nu numai în România. În România au fost, poate, scoase în evidență încă și mai mult aceste lucruri. Sistemul de educație este cel mai mare sistem public din orice țară ca dovadă ca urmare este un sistem inerțial. Întrebarea dumneavoastră, dacă aș fi de acord, evident că da. Și asta încercăm să facem”.
Ministrul a mai spus că există voință politică pentru a modifica actul normativ privind Titularizarea profesorilor.
Cătălin Striblea: „ Ăsta e un anunț foarte important, adică ați vrea să faceți un test sau să măsurați capacitatea profesorilor?”
Sorin Cîmpeanu: Trebuie să ai și cu cine pentru că sunt 220.000 de profesori, iar asta nu este o scuză, ci este doar o explicație. Problema nu poate fi tratată și rezolvată fiind scoasă din context, dacă e scoasă din context e egal cu zero, oricât de bine ar suna. Întâi trebuie să clarificăm la nivel macro, managementul de sistem: relația dintre minister – inspectorate – autorități locale – școli.