
kanald.ro
Exclusiv
Elevii din clasa a XII-a au început oficial simularea pentru Bacalaureat 2025. Tinerii adolescenți vor susține cele trei simulări în săptămâna 24 – 28 martie, iar jurnaliștii WOWbiz.ro au discutat cu fostul ministru al Educației, Ecaterina Andronescu, despre importanța acestor testări înainte de probele oficiale din vară.
An de an, cu doar câteva luni înainte de Examenul de Bacalaureat, elevii din clasele a XII-a susțin simularea pentru BAC. Testările sunt menite să le verifice cunoștințele tinerilor adolescenți înainte de examen și să le arată elevilor, părinților și profesorilor unde ar trebui să existe îmbunătățiri până la vară, atunci când sunt susținute examenele oficiale.
Simularea are loc an de an și pentru Evaluarea Națională. Emoțiile pentru elevi sunt mari chiar și la simulare, însă mai ales când vorbim de examenele oficiale ce vor avea loc la vară.
Dincolo de acest aspect, există și riscul ca adolescenții să nu își dea prea mult interesul la simulare, tocmai pentru că de notele cestea nu depinde nimic, ele reflectând doar nivelul de pregătire pentru BAC pe care îl au cu doar câteva luni înainte de examen. Am vrut să aflăm cât de importante sunt, totuși, simulările pentru BAC pentru elevii aflați în clasa a XII-a așa că am luat legătura cu fostul ministru al Educației, Ecaterina Andronescu, și cu psihologul Alexandra Marin.
Acestea au explicat, în exclusivitate, cele mai importante aspecte legate de simulările pentru BAC.Fostul ministru al Educației, Ecaterina Andronescu
Până la examene au mai rămas doar câteva luni așa că odată cu săptămâna 24 – 27 martie au început și simulările pentru BAC. Elevii din România susțin, în cursul acestei săptămâni, simulări pentru cele trei probe pe care le vor da în vară, la Examenul de Maturitate.
Citește și: Când se afișează rezultatele de la Simulare BAC 2025. Notele obținute nu vor fi trecute în catalog!
Fostul ministru al Educației a vorbit despre rolul pe care simulările îl joacă pentru examenul de Bacalaureat și mai ales despre importanța pe care o au rezultatele la aceste probe asupra modului de învățare și a strategiei pe care elevii o vor adopta la examenele propriu–zise.
„Sunt foarte utile aceste simulări.
Ca urmare, simularea îi introduce în atmosfera de examen, învață regulile pe care trebuie să le respecte în examen. Este o chestiune formală, dar după părerea mea importantă pentru elevii care se prezintă.
În al doilea rând și poate motivul cel mai important pentru care se organizează simulările este de a atrage atenția părinților, elevilor și profesorilor despre nivelul de pregătire la momentul simulării.
Dacă vă uitați, simularea întotdeauna precede, uneori chiar și cu un an, ca elevilor să le mai rămână timp să corecteze ceea ce examenul de simulare a dovedit a fi insuficient asimilat. Deci din toate punctele de vedere, eu încurajez, am încurajat tot timpul și cred că sunt foarte utile”, a explicat Ecaterina Andronescu, în exclusivitate pentru WOWbiz.ro.
Elevi la examen, în sala de clasă
Totodată, fostul ministru al Educației ne-a explicat, în exclusivitate, motivele pentru care subiectele la simulare sunt adesea mai grele ca cele de la examen. Tocmai pentru a preveni situațiile în care elevii „se culcă pe o ureche” și nu se mai pregătesc cum trebuie pentru examenele din timpul verii, se realizează subiecte mai grele la simulare.
Astfel, rezultatele nu le vor arăta doar zonele pe care trebuie să le îmbunătățească, ci îi vor ajuta și să rămână ancorați în pregătirea pentru examene.
„În același timp, simulările ca să evite situațiile în care elevii nu își mai dau la fel de mult interesul pentru examen, au în general un grad de dificultate mai mare decât examenul propriu – zis, tocmai pentru a-i mobiliza puțin. Deci pentru o acțiune mobilizatoarea procesului în vederea pregătirii corespunzătoare a examenului”, a explicat Ecaterina Andronescu, pentru WOWbiz.ro.
Totodată, psihologul Alexandra Marin a vorbit, la rândul său, despre cum influențează rezultatele la simularea pentru BAC 2025 modul de pregătire și de gândire al elevilor în ziua în care vor veni examenele.
Un elev care scrie în timpul examenului
„Cum toți oamenii sunt diferiți, la fel sunt și adolescenții. Astfel, o parte dintre aceștia se va stresa prea tare, o parte va fi rațională și obiectivă, iar o alta parte va fi delăsătoare. Indiferent de categoria în care se află adolescentul, scopul este același: simularea îi va arăta cum reacționează sub stres, presiune și cum se raportează cu privire la viitor.
Sunt adolescenți care consideră că nu este cazul să se streseze prea tare acum și că mai au timp până la examen să învețe. În cazul lor, simularea le va arăta prin notele mai scăzute că timpul s-ar putea să nu le fie suficient de prieten pe viitor. De obicei, de la simulare până la examen se poate face un progres, dar acesta este direct proporțional cu felul în care elevul este obișnuit să învețe din trecut, efortul depus și capacitățile intelectuale ale acestuia.
Astfel, practica mi-a arătat că în medie, un adolescent reușește să își crească rezultatele între simulare și examen cu 10-20 de puncte (din 100). Obiectiv vorbind, o notă de 3 poate fi ridicata în medie până la o notă de 5, dar doar dacă elevul este obișnuit să învețe constant. Recomandarea mea pentru elevi este să înceapă să învețe inclusiv pentru simulări pentru ca după să își poată atinge până la examen potențialul maxim”, a explicat psihologul Alexandra Marin, pentru WOWbiz.ro.
Psihologul Alexandra Marin
În primul rând, psihologul Alexandra Marin a explicat faptul că simulările îi introduc pe elevi în atmosfera examenului, pregătindu-i cu tot ceea ce trebuie de la subiecte, orele de trezit devreme pentru a ajunge în sălile de clasă, verificarea buletinului și restul măsurilor din școli. Este o ocazie de care ar trebui să profite adolescenții, după cum atrage aceasta atenția.
„Simulările pentru examene sunt în general foarte utile. Sunt un exercițiu și un experiment bun prin care elevii trec și care are ca scop principal acomodarea cu examenul în sine.
Elevii trec prin toate etapele prin care vor trece la examen: de la ora de trezire de dimineață, până la văzutul cu ceilalți colegi la liceu, emoțiile de dinainte, intrarea în sală, așezarea în ordine alfabetică, aflarea subiectelor, alte emoții, încadrarea în timp și verificarea de după a rezolvărilor conform baremelor. Astfel, consider că adolescenții ar trebui să profite de această ocazie pentru a-și testa abilitățile, atât cele cognitive, cât și cele emoționale, iar apoi să tragă concluzii despre ce mai au de îmbunătățit”, a mai precizat psihologul Alexandra Marin, odată ce a vorbit despre avantajele simulării pentru BAC 2025.
Ai informații care pot deveni o știre? Intră în contact cu reporterii noștri pe adresa de mail [email protected]!