kanald.ro
Evenimente
Ce acte ar fi bine să avem la noi, în cazul în care suntem evacuați de urgență în caz de inundații?! Avocatul Adrian Cuculis a spus ce nu trebuie să lipsească din buzunar | EXCLUSIV
În cazul în care suntem evacuați din calea viiturii, trebuie să avem la noi un act extrem de important, pe care fiecare român îl deține! Mai multe detalii am aflat, în exclusivitate, de la avocatul Adrian Cuculis.
Inundațiile au făcut ravagii în Vaslui și Galați, în urmă cu o săptămână, iar pagube semnificative a făcut și Dunărea în țările vecine, Ungaria și Serbia! Specialiștii se așteaptă ca debitul Dunării să crească și pe teritoriul țării noastre așa că Raed Arafat a anunțat deja că a lansat o serie de măsuri de pregătire pentru autorități.
O întrebare extrem de importantă care a apărut odată cu aceste evenimente este: ce acte ar trebui să avem la noi dacă suntem evacuați din calea viiturii. Jurnaliștii WOWbiz.ro au luat legătura cu avocatul Adrian Cuculis, iar acesta ne-a explicat atât cum se recuperează documentele după un astfel de eveniment, dar mai ales ne-a spus care este actul care nu trebuie să ne lipsească din buzunar, într-o astfel de situație de criză.
Case și mașini inundate, după o viitură
Ce act nu trebuie să ne lipsească din buzunar, dacă suntem evacuați în caz de inundați
Reputatul avocat a stat de vorbă cu jurnaliștii WOWbiz.ro și a explicat, pe larg, care este cel mai important document pe care ar trebui să îl avem la noi, în momentul în care suntem evacuați. Trebuie precizat însă faptul că salvarea vieții este prioritatea așa că dacă situația o impune, cel mai indicat este să fugim fără să mai privim în urmă și să scăpăm de pericol.
Dacă însă avem suficient timp pentru a ne lua documentele, actul de identitate este cel mai important și nu ar trebui să lipsească din buzunar.
„Din toate punctele de vedere, ca să poți să primești o despăgubire, este clar că trebuie să te identifice. Dacă punem în balanță: ce facem, riscăm să ne pierdem viața să luăm actele sau fugim pur și simplu, în mod evident să fugim este cea mai bună soluție pe care o avem.
Dacă avem un pic de timp, trebuie să știm că în principal, toate documentele pe care noi le avem, cel puțin cele moderne, cel puțin emise după anii 2000, ele se găsesc: contractele de vânzare cumpărare, tot ce înseamnă copii autentificate sau procuri, orice am făcut pe la notar. Toate lasă urme. Important ar fi să avem la noi un simplu buletin, un act de identitate”, a explicat avocatul Adrian Cuculis, pentru WOWbiz.ro.
Avocatul Adrian Cuculis
În cazul în care vorbim de eventualitatea unui proces pe loc, iar persoanele trebuie să dovedească faptul că au avut în proprietate un pământ de exemplu, atunci ar fi indicat să ia cu ei și aceste acte, dar dacă au suficient timp, iar acțiunea nu le pune viața în pericol.
„Sigur că ar fi util, în contextul în care știm că avem un proces în desfășurare și vrem să dovedim cu niște acte pretenția noastră și avem actele în casă, ar fi bine să le luăm și pe acelea. Dacă de exemplu, vrem să dobândim un teren pe care îl posedăm de multă vreme trebuie să avem înscrisurile respective, pe care nu le mai regăsim prin altă parte și să le luăm după noi”, a mai adăugat Adrian Cuculis.
O localitate inundată
Ce se întâmplă dacă pierdem certificatul de naștere
În cazul în care, în urma inundațiilor casele sunt distruse, așa cum am văzut și în urmă cu o săptămână la Galați, nu trebuie să ne facem griji cu privire la o serie de documente pe care le deținem. Vorbim aici despre certificatul de naștere de exemplu, care poate fi oricând scos în duplicat.
„Inclusiv certificatele de naștere pot fi scoase în duplicat, dar singurul document de care am avea nevoie, în imediată urgență, ar fi actul de identitate, care cred că în mod evident putem să îl punem într-un buzunar și să plecăm”, a mai adăugat acesta.
Ce facem cu actele de la mașină și cum ar putea fi recuperate, în caz de inundație
Totodată, avocatul Adrian Cuculis atrage atenția asupra faptului că inclusiv actele de la mașină, de la carte și până la talon, toate pot fi recuperate de la instituțiile responsabile, în cazul în care ele sunt pierdute.
Citeste si: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii - catena.ro
„În caz de urgență, ideal ar fi să avem doar buletinul pentru că inclusiv actele mașinii, cartea mașinii, talonul, toate se regăsesc și pot fi reconstituite”, a explicat avocatul Adrian Cuculis, pentru WOWbiz.ro.
În ceea ce privește cărțile de muncă ale persoanelor în vârstă de exemplu, avocatul Adrian Cuculis a explicat că inclusiv acestea se vor putea fi recuperate în instanță.
„Inclusiv cartea de muncă, pentru că mulți dintre seniori ar putea avea așa ceva prin casă, chiar și aceasta poate fi reconstituită în instanță. Un pic mai greu, dar poate fi”, a mai precizat el.
Ai informații care pot deveni o știre? Intră în contact cu reporterii noștri pe adresa de mail [email protected]!