Cele mai bune surse de proteină vegetală, dacă vrei să renunți la produsele de origine animală

Alimente bogate în proteină vegetale. Cum putem înlocui carnea cu succes.

Autor: Elena Popescu

In articol:

Cele mai bune surse de proteină vegetală, dacă vrei să renunți la produsele de origine animală. Vezi de ce proteinele sunt importante pentru organism.

De ce sunt proteinele importante pentru organism

Proteinele fac parte din categoria macronutrienților, care alături de grăsimi și carbohidrați, dau energie organismului uman. Proteinele sunt alcătuite din aminoacizi, adică compuși organici din carbon, hidrogen, azot, oxigen și sulf.

Citeste si: Dietă cu fulgi de ovăz. Rețete care te vor ajuta să dai jos kilogramele în plus

Proteinele au un rol important în funcționarea organismului uman, în primul rând pentru că sunt o sursă de energie și ajută la creșterea masei musculare.

Totodată, proteinele întăresc sistemul osos și îl susțin, ajută la o bună funcționare a sistemului imunitar, susțin arderile depozitelor de grăsime, ajută organismul să se refacă după anumite traume fizice și transportă vitaminele, mineralele și restul nutreienților prin organism.

Cele mai bune surse de proteină vegetală, dacă vrei să renunți la produsele de origine animală
Cele mai bune surse de proteină vegetală, dacă vrei să renunți la produsele de origine animală[Sursa foto: PixaBay]

Proteina vegetală vs Proteina animală

Studiile din ultimii ani arată că proteina vegetală a prins teren în fața proteinei animale. Totodată, s-a descoperit că proteinele de tip vegetal sunt mai bogate în aminoacizi decât proteinele de origine animală.

Consumul de proteine animale vine la pachet grăsimi saturate, care pot crea probleme de sănătate. Carnea, lactatele, chiar și ouăle, conțin cantități mari de grăsimi saturate, dacă nu sunt alese atent.

De aceea, se recomandă alegerea variantelor de carne slabă, a peștelui și a lactatelor degresate pentru asigurarea aportului de aminoacizi esențiali.

Citeste si: Corina Chiriac, distrusă! Cum a reacţionat după ce a aflat de Monica Anghel. "Doamne, ce trist...- bzi.ro

Sursele de proteine vegetale oferă organismului fibre, grăsimi nesaturate și izoflavone, care furnizează în mod ideal toți aminoacizii esențiali.

Citeste si: Chiftele din cartofi. Rețete de post, dietetice, ușor de preparat

Cele mai bune surse de proteină vegetală, dacă vrei să renunți la produsele de origine animală
Cele mai bune surse de proteină vegetală, dacă vrei să renunți la produsele de origine animală[Sursa foto: PixaBay]

Cele mai bune surse de proteină vegetală

Cele mai bogate surse de proteine de origine vegetală sunt: chia, quinoa, spanacul, avocado, fasolea, mazărea și lintea, cipuercile și oleaginoasele.

Chia

Chia este o plantă care provine din America de Sud și este înrudită cu menta românească. Din această plantă se folosesc în mod special semințele, care au valori nutriționale deosebite și sunt benefice pentru sănătate.

Semințele de chia se pot consuma crude sau tratate termic. De cele mai multe ori, persoanele care consumă chia obișnuiesc să le mânânce după ce le hidratează în apă, în lapte sau în iaurt. Semințele de chia pot fi consumate și măcinate sau sub formă de pudră.

Semințele de chia sunt considerate un super-aliment, bogat în nutrienți șă sărac în calorii. În semințele de chia se regăsesc proteine, minerale precum sodiu, potasiu, calciu, magneziu, fier și fosfor, vitaminele A, B ȘI C, dar și o mulțime de aminoacizi.

Semințele de chia au o muțime de beneficii pentru sănătate: îmbunătățesc digestia, mențin controlul greutății și ajută la slăbit, întăresc sistemul osos, scad nivelul colesterolului din sânge, ajuta la concentrare și imbunătățesc memoria.

Quinoa

Quinoa face parte din meniul vegetarienilor, putând fi consumată simplă sau în diverse salate, dar și ca desert, în nenumărate combinații. 100 de grame de quinoa au 14,1 grame de proteină. Acest superaliment conține toți cei 9 aminoacizi de care are nevoie organismul uman pentru a funcționa corespunzător. Consumată în fiecare zi, quinoa poate reduce riscul de boli cardiovasculare, respiratorii, diabet sau cancer, susțin studiile recente.

Cele mai bune surse de proteină vegetală, dacă vrei să renunți la produsele de origine animală
Cele mai bune surse de proteină vegetală, dacă vrei să renunți la produsele de origine animală[Sursa foto: PixaBay]

Spanacul și avocado

Spanacul, broccoli, castraveți, dovleac și pătrunjelul au un conţinut ridicat de vitamina A şi calciu, precum şi fier. De asemenea, legumele verzi sunt surse excelente de antioxidanţi, care ajută la combaterea cancerului. Morcovii încetinesc procesul de îmbătrânire, iar dovleacul este esenţial pentru vedere, siluetă şi sănătatea inimii.  

Fasolea, mazărea, năutul și lintea

Pe lista alimentelor bogate în proteine se află la loc de cinste și lintea. Acest produs este o varianta ieftină, dar foarte gustoasă, care poate fi folosită în multiple combinații. Specialiștii susțin că lintea are o cantitate de proteine asemănătoare cu carnea de vită. Lintea are de două ori mai multe fibre și proteine decât aceeași cantitate de quinoa.

Și năutul este bogat în proteine. Un aliment care poate substitui cu brio produsele din carne, năutul reprezintă o variantă sățioasă, bogată în vitamine și minerale. 100 de grame de năut fiert are aproximativ 9 grame de proteine.

Citeste si: Rețete de post cu mazăre. 3 idei de mâncăruri delicioase cu mazăre

Cele mai bune surse de proteină vegetală, dacă vrei să renunți la produsele de origine animală
Cele mai bune surse de proteină vegetală, dacă vrei să renunți la produsele de origine animală[Sursa foto: PixaBay]

Ciupercile

Ciupercile sunt bogate în vitamina D şi sunt o sursă indispensabilă de proteine, în special pentru vegetarieni. Se pot consuma sub orice formă pentru că vitaminele din acest aliment nu se vor pierde ci, din contră, vor fi mai uşor de asimilat de către organism.

Nuci, migdale și alune

Migdalele, nucile și alunele sunt și ele pe lista alimentelor bogate în proteine. Aceste alimente din categoria oleaginoaselor conțin, pe lângă proteine, și multe fibre, vitamine și minerale. O mână de migdale are o optime din necesarul zilnic de proteine. Specialiștii în nutriție susțin că migdalele ar trebui consumate în special în prima parte a zilei.

Distribuie pe:
Galerie foto  Urmatorul articol
Abonează-te pe

Citește și:

Jamila a împlinit 34 de ani! Cum arată soțul celei mai îndrăgite bucătărese de pe internet: "Îi mulțumesc lui Dumnezeu pentru tot"

Dovlecei pane de post fără ou. 4 rețete gustoase, ușor de preparat

Dietă cu fulgi de ovăz. Rețete care te vor ajuta să dai jos kilogramele în plus

Horoscopul banilor pentru luna Octombrie

VESTE ȘOC despre Andreea Marin! Anunțul cumplit venit în TOIUL NOPȚII

DIVORȚUL SECOLULUI în showbiz! Păreau cuplul perfect. Nimeni nu și-a imaginat că EL o îneală cu o bombă sexy

Persoana din umbră care o ajută pe Monica Gabor. Columbeanu va vărsa lacrimi amare: „Tânăr și bogat, are tot ce își dorește”

Femeia pe care Gigi Becali a impresionat-o în trecut: ,,M-a sunat să ne vedem la palat, să ne cunoaştem mai bine”

Clipul zilei pe WOWBIZ.RO:
Cookies