kanald.ro
Stiri
Cum beneficiezi de garanţie la Altex
Ţi-ai cumpărat de la Altex televizorul la care de mult visai, iar acum îl păzeşti ca pe ochii din cap şi aproape că ţi-e frică să-i dai drumul prea des, ca să nu cumva să-l suprasoliciţi. Ei bine, nu e cazul să-ţi faci griji: dacă se întâmplă cumva să ţi se defecteze, există o soluţie rapidă ce te asigură împotriva acestui gen de situaţii.

E vorba, evident, de garanţie şi vei afla imediat cum faci să beneficiezi de ea, precum şi ce tipuri de garanţii oferă Altex.
Garanţia de conformitate – varianta care garantează specificaţiile produsului
Reprezintă o perioadă de timp între 6 luni şi 2 ani, prin care comerciantul îţi garantează faptul că produsul vândut este conform cu specificaţiile promovate.
În cazul în care produsul nu este conform din punct de vedere functional cu ce a promis producătorul, ai dreptul să soliciţi ca acesta să fie adus la conformitate, fără să plăteşti suplimentar, prin reparare sau înlocuire, sau să beneficiezi de reducerea corespunzătoare a preţului.
Garanţia tehnică – te pune la adăpost de defecţiuni
Este vorba de acea garanţie clasică, pe care o vei regăsi în descrierea produsului şi care variază în general între 12 şi 24 de luni. Ea acoperă defecţiunile ce survin în timp, atâta vreme cât nu e vorba de o daună provocată de tine. De exemplu, dacă telefonul nu mai funcţionează brusc, vei putea beneficia de garanţie. Dacă înainte de a nu mai funcţiona face o baie în apa din cadă, garanţia îşi pierde efectul.
Asigură-te că atunci când achiziţionezi un produs de folosinţă îndelungată, acesta este însoţit de factură, certificat de garanţie, manual de instrucţiuni în limba română şi fişe tehnice.
Extragaranţia – beneficiul suplimentar de la Altex
Reprezintă un serviciu care se achiziţionează optional, contra cost, în momentul în care cumperi produsul. În momentul în care achiziţionezi acest serviciu, ai acces la o extragaranţie, ce îţi pune la dispoziţie următoarele facilităţi:
- Remedierea defectelor de fabricaţie
- Transportul produsului defect de la tine la unitatea de service şi retur
- Înlocuirea produsului în cazul în care nu se poate remedia defectul, in condiţiile definite de certificatul pe care îl primeşti la achiziţie
Practic, ai astfel posibilitatea să beneficiezi de o garanţie prelungită, ce intră peste perioada de garanţie standard, oferită de furnizorii produselor.
Cum trimiţi un produs în garanţie şi în cât timp se repară
Vii în oricare dintre magazinele Altex, având grijă să nu uiţi acasă factura de achiziţie. Reprezentanţii din magazine vor verifica produsul şi te vor ajuta să completezi un proces verbal în trei exemplare – unul rămâne la ei, unul la tine, iar cel de-al treilea pleacă în service. În proces se vor trece datele tale, precum şi problemele produsului constatate de tine şi de reprezentantul Altex. Ulterior, produsul este trimis în service şi reparat în termen de 15 zile.
Ce e bine de ştiut dacă îţi achiziţionezi şi extragaranţie
În cazul în care reparaţia nu poate fi efectuată, compania de service se oblige să înlocuiască produsul cu altul, care să fie funcţional şi să deţină caracteristici tehnice egale sau superioare celui care ţi s-a defectat.
Odată ce se întoarce din service, produsul reparat o să beneficieze în continuare de perioada de garanţie extinsă rămasă până la expirarea acesteia, astfel încât să nu ai nimic de pierdut.
Produsul înlocuit beneficiază, de asemenea, de garanţie comercială nouă, iar aceasta va începe din momentul înlocuirii produsului.
În momentul în care produsul este expediat la service prin curier, trebuie să îl împachetezi în ambalajul original sau în alt ambalaj care să permită un transport sigur.
Nu face nicio modificare pe certificatul de extragaranţie, deoarece aceasta va duce la anularea documentului şi pierderea extragaranţiei.
Extragaranţia este valabilă doar însoţită de următoarele documente, în original: factura de achiziţie a produsului, certificatul de garanţie, documentul de achiziţie a serviciului de extragaranţie şi certificatul de extragaranţie completat.
Produse la care beneficiezi de garanţie extinsă
Vei observa că unele produse din oferta Altex beneficiază de o perioadă mai mare de garanţie, oferită bonus de producător. De exemplu, garanţia Beko îţi pune la dispoziţie produse pe care le poţi trimite în reparaţie chiar şi în 5 ani de la achiziţie. Pentru a obţine extragaranţia Beko, specificată atunci când cumperi produsul, este necesar să te adresezi către producător prin mail, telefon sau pe site, pentru a înregistra serviciul.
Cu puţin noroc şi o utilizare corectă, produsul tău cel mai probabil nu se va defecta, însă nu strică niciodată să te asiguri şi să eviţi astfel cheltuielile inutile.