Cum să devii un angajator atractiv: 10 aspecte cheie de care să ţii cont

Diverse

Cum să devii un angajator atractiv: 10 aspecte cheie de care să ţii cont

Lumea afacerilor este astăzi tot mai competitivă, iar atragerea şi reţinerea talentelor reprezintă un factor cheie pentru succesul oricărei afaceri. Dacă îţi doreşti ca firma ta să atragă şi să păstreze angajaţii potriviţi, există câteva elemente care, aplicate corect în practica de zi cu zi, o vor transforma într-un loc atractiv pentru segmentul ei de business. Acest material vine să ţi le prezinte pe larg.

10 elemente cheie care fac din orice firmă un angajator atractiv

Pe o piaţă a afacerilor tot mai dinamică, în continuă schimbare, să fii un angajator care atrage angajaţii potriviţi şi reuşeşte să-i păstreze este o provocare cu care multe firme se confruntă. Cu toate acestea, deşi pare un demers complicat, să fii un angajator atractiv implică în primul rând să iei în calcul 10 elemente cheie. Iată care sunt ele:

Citeste si: David Pușcaș nu își mai încape în piele de fericire. Tânărul urmează să meargă la un interviu pentru jobul mult visat: „Sunt singur la date, am ieșit să mă iubesc.” - kfetele.ro

Stabilitatea şi reputaţia

Faptul că oamenii preferă să lucreze pentru firme cu o reputaţie solidă, stabile financiar şi care au perspective de evoluţie economică nu mai este de mult timp un secret. Firmele cu o reputaţie bună oferă stabilitatea locului de muncă, atrăgând astfel talente şi păstrându-şi avantajul competitiv pe piaţă.

Cultura organizaţională

Un factor cheie atunci când discutăm despre atractivitatea unei companii pe piaţa muncii îl reprezintă cultura organizaţională. O cultură organizaţională centrată în jurul unor valori precum respectul, incluziunea, dezvoltarea şi inovaţia creează un mediu de lucru plăcut, motivant, în care oamenii îşi doresc să ajungă şi să rămână.

Echilibrul dintre viaţa profesională şi cea personală

Atunci când discutăm despre ce face dintr-o firmă un angajator atractiv, echilibrul între timpul petrecut la muncă şi viaţa personală ocupă întotdeauna un loc de frunte în clasamentul răspunsurilor. Angajatorii care reuşesc să ofere angajaţilor lor echilibru între muncă şi viaţa personală şi care implementează activ măsuri care să promoveze acest echilibru sunt cei mai căutaţi, oamenii începând să înţeleagă mai clar importanţa pe care un raport echitabil între muncă şi viaţa personală o are pentru calitatea vieţilor lor.

Beneficiile extrasalariale

Salariul nu mai este singurul criteriu de alegere a unui loc de muncă. Astăzi, pachetul de beneficii extrasalariale oferit de angajator are o pondere la fel de mare pe cât o are salariul. Fie că oferi carduri virtuale Pluxee, fie că oferi angajaților tăi acces la furnizori de cursuri de specializare, la seminarii de yoga sau activităţi alături de colegii de echipă, beneficiile extrasalariale pe care le pui la dispoziţia angajaţilor reprezintă un avantaj important atunci când vorbim despre brandul tău de angajator. Beneficii precum posibilitatea de a lucra remote, programul de lucru flexibil şi oportunităţile de dezvoltare profesională şi personală cântăresc şi ele în gradul de atractivitate al companiei tale.

Oportunităţi de dezvoltare profesională

Nimeni nu-şi doreşte să facă acelaşi lucru la infinit, aşa că angajatorii care oferă oportunităţi reale de dezvoltare profesională angajaţilor lor sunt printre cei mai atractivi din piaţă. Asigură-te că programele de mentorat, cursurile de perfecţionare şi oportunităţile de dezvoltare şi inovaţie fac parte din fundamentele pe care este clădită firma ta şi va prezenta întotdeauna interes.

Mediul de lucru

În ultimii ani, interesul angajaţilor pentru mediul de lucru în care urmează să îşi desfăşoare activitatea profesională a crescut considerabil, un mediu plăcut şi sigur făcând diferenţa dintre un angajator atractiv şi unul de care fug angajaţii. Asigură-te că spaţiul de lucru este modern şi curat, iar atmosfera din echipă este una lejeră, care oferă spaţiul necesar fiecărui angajat pentru a deveni cea mai bună versiune profesională a sa.

Recunoaşterea performanţei

Un aspect cheie pentru bunăstarea angajaţilor este reprezentat de modul în care angajatorul recunoaşte şi recompensează performanţele acestora, păstrând angajaţii productivi, motivaţi şi implicaţi în bunul mers al firmei. O politică solidă şi clară de recunoaştere şi recompensare a performanţelor va face, astfel, diferenţa între un angajator căutat şi unul care face eforturi să atragă buni profesionişti.

Inovaţia şi tehnologia

Citeste si: Elena Merișoreanu a reacționat dur, după înmormântarea lui Horia Moculescu. Artista nu a mai tăcut și a spus ce a observat: “I-a ridicat pe mulți.” - kfetele.ro

Citeste si: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi - catena.ro

Citeste si: Lucian Viziru, APEL PUBLIC după o scenă neașteptată în supermarket: "Nu înțelegea cum de a ajuns o...". Actorul speră ca mesajul să ajungă la persoana vizată: "Daca ești aici doar ca sa-ți descarci ne

Atunci când vorbim despre aspectele ce fac dintr-o companie un angajator atractiv, vorbim şi despre deschiderea companiei spre adoptarea de noi tehnologii în domeniul său de activitate sau a ultimelor inovaţii apărute, un mediu de lucru care susţine activ gândirea creativă şi pune la dispoziţia angajaţilor ultimele tehnologii sau cursuri de formare în folosirea ultimelor inovaţii.

Leadershipul

Liderii carismatici, care contribuie activ la crearea şi păstrarea unei atmosfere pozitive, în care fiecare angajat este susţinut şi încurajat să se implice şi să evolueze, fac compania să pară mai atrăgătoare în ochii posibililor angajaţi, decât liderii orientaţi strict spre rezultate.

Implicarea în comunitate

Dacă în trecut principalul criteriu de atractivitate ţinea de notorietatea şi vechimea în piaţă a unei companii, pe măsură ce se schimbă generaţiile, priorităţile se schimbă şi ele. Astăzi, o firmă care se implică activ în cauze sociale, care implementează constant politici incluzive şi ecologice, adoptând practici de afaceri responsabile în raport cu comunitatea şi cu lumea pe care o lasă generaţiilor viitoare, este una mult mai atrăgătoare decât o firmă mare, cu notorietate, dar care ignoră responsabilitatea în plan social.

Să construieşti o afacere de succes implică să atragi oamenii potriviţi. Pentru a face acest lucru să se întâmple, trebuie să ai o misiune şi nişte valori clare, pe care să le respecţi fără abateri şi să ţii cont de câteva aspecte fundamentale. Asigură-te că adaugi în reţeaua ta furnizori de încredere şi parteneri de business cu tradiţie, pentru a asigura un mediu de lucru cât mai inovator şi mai confortabil pentru angajaţii tăi.