
In articol:
Consumul de avocado în Europa și SUA a atins un nivel record, potrivit lui Xavier Equihua, directorul Organizației mondiale a avocado (WAO), transmite Bloomberg. „Consumul a depășit orice așteptări. Oamenii vor să mănânce sănătos. Noul lux după pandemie va fi mâncarea sănătoasă și wellness-ul.
Citeste si: Cum se mănâncă avocado.4 rețete delicioase și practice
Avocado nu mai este utilizat doar pentru a face celebrul guacamole, ci a început să devină un aliment de bază, utilizat și la salate, burrito și chiar și pentru toast cu avocado. Astfel, specialiștii preconizează că în Europa consumul de avocado ar urma să crească cu 12% în acest an până la un nivel record de 1,48 miliarde livre.
Oamenii vor să mănânce sănătos
De asemenea, aceeași creștere de consum spectaculoasă ar avea loc și în SUA cu 7%, susține Xavier Equihua, citând prognozele din industrie. „Nu este vorba doar de millennials. Aceștia au acum copiii care și ei mănâncă avocado. De asemenea, Generația Z vrea și ea mâncare sănătoasă. Vom vedea o nouă creștere explozivă în următorii șase-opt ani” când Europa va ajunge din urmă America, cel mai mare consumator mondial, prognozează Xavier Equihua.
Citeste si: ”Afacerea” cu refugiați nu mai merge. Românii îi dau afară pe ucraineni din case- stirileprotv.ro
Suprafață cultivată de avocado aproape s-a triplat
Recoltele din Mexic și California, cei mai importanți furnizori pentru piață americană, au dus la scăderea prețurilor după ce în 2019 problemele de aprovizionare au dus prețurile la un nivel record. „Între 2010 și 2018 producția mondială a crescut de la 2,87 milioane tone până la 6,4 milioane tone, iar suprafață cultivată aproape s-a triplat”, arată datele Organizației Națiunilor Unite pentru Alimentație și Agricultură (FAO), care exclud însă Chile, un important producător.
Citeste si: Ce le dă să mănânce Olivia Steer copiilor săi, aflați în izolare în epidemia de coronavirus FOTO
Citeste si: Calendar ortodox 2 aprilie 2023. Ce sfânt este celebrat în calendarul ortodox?- stirilekanald.ro
Prețurile reduse ar putea stimula și mai mult cererea. „Abia am început să accesăm piață în Europa, China, alte părți din Asia și Sud-Estul Asiei. India a început să exploreze consumul de avocado și pe baza populației din acele zone, expansiunea și cererea au oportunități uriașe de creștere", susține Steve Barnard, director general la Mission Produce Inc., cel mai mare furnizor mondial de avocado.
Pentru a putea dispune de avocado pe întreagă perioada a anului, această companie din California a început să investească în țări precum Guatemala și Peru. „Europa oferă o oportunitate uriașă și acesta este unul din motivele pentru care suntem în Guatemala", pentru a ne putea susține creșterea, explică Steve Barnard.