
kanald.ro
Imagine cu caracter ilustrativ
Actualitate
Elevii din Timiș s-au folosit de aplicațiile AI pentru a copia la testele inițiale. A fost primul an în care evaluarea a fost făcută digital.
Ne aflăm în era tehnologiei, iar școlile încearcă să facă tranziția spre digitalizare. Tocmai din acest motiv, elevii au susținut evaluarea, mai precis niște teste care să arate cu ce cunoștințe au rămas după vacanța de vară. Școlarii din Timiș au dat testul la istorie, însă profesorii au avut un șoc, atunci când au observat că aceștia au folosit Inteligența Artificială pentru a obține note mari. Din această cauză, următoarea probă a fost deja anulată.
Testările inițiale reprezintă o modalitate ușoară prin care profesorii își pot da seama cu ce informații au rămas elevii după perioada vacanței. Timiș a ales ca în acest an școlar evaluarea să fie făcută în mod digital. Ba mai mult decât atât, dascălii au anunțat încă de la început că notele nu vor fi trecute în catalog, fiind doar o modalitate prin care să verifice materia. Cu toate acestea, elevii au copiat folosind inteligența artificială. Tocmai din această cauză, testele vor fi reluate.
Directorul unui liceu povestește că 400 de elevi dintr-un total de 709 au deschis o a doua fereastră pentru a putea copia cu ajutorul aplicațiilor care folosesc AI.
„Am suspendat-o. Ce au văzut cei din centrală este că un număr de aproximativ 400 de elevi din 709 deschisese o a doua fereastră e dispozitiv.
Concret, elevii au ieşit de pe site-ul pe care se susţinea testul şi au folosind aplicaţii bazate pe inteligenţa artificială pentru a afla răspunsul corect la întrebări.”, a precizat Sorin Ionescu, director de liceu, potrivit Antena3.ro.
Imagine cu caracter ilustrativ
Inspectorul școlar județean Timiș spune că au fost luate în considerare și elemente care ar putea perturba evaluarea. Cu toate acestea, se pare că elevii au făcut orice le stă în putință în încercarea de a obține un punctaj maxim la test. Mai precis, au folosit CHATGPT și alte aplicații care se ajută de AI pentru a genera răspunsuri.
„Am luat în considerare aspecte care să ne pună probleme, însă cred că nu am fost atât de bine pregătiți să preîntâmpinăm toate ideile elevilor noștri. Copiii s-au folosit de mai multe aplicații, de ChatGPT, și au încercat să obțină răspunsuri ca să aibă punctaj maxim. ” , a mai adăugat Aura Danielescu, inspector general ISJ Timiş, potrivit sursei menționate anterior.
Imagine cu caracter ilustrativ