
kanald.ro
Actualitate
Titi Aur a explicat că din punct de vedere moral, șoferița de 56 de ani care a produs accidentul din Andronache, este cel mai puțin vinovată. Cine este, de fapt, vinovat pentru accident?
O femeie de 56 de ani a intrat cu mașina în două fete, care se aflau pe un trotuar. Tragicul accident a avut loc în cartierul bucureștean Andronache. Imaginile au fost surprinse de camerele de supraveghere din zonă. În imagini se observă cum cele două victime stau pe jos, pe marginea trotuarului. La scurt timp, șoferița care se afla la volanul unui autoturism marca Mercedes trece cu viteză peste ele. Ulterior, aceasta se izbește violent de un stâlp, pe care îl doboară la pământ, și se oprește brusc într-un gard.
În cadrul unei emisiuni de televiziune, Titi Aur, fost campion de curse de tip raliu, a susținut că din punct de vedere moral șoferița de 56 de ani este cel mai puțin vinovată de accidentul produs. Specialistul este de părere că cea mai mare parte a vinei o poartă sistemul de învățare a viitorilor șoferi.
Citeste si: Trei cutremure azi dimineață, în România! În ce zone s-au produs și cât de puternice au fost- kanald.ro
„În primul rând, din punct de vedere legal, femeia de 56 de ani este vinovată și va răspunde în fața legii. Dar, din punct de vedere moral, aș putea spune că femeia de la volan are cea mai mică vină. Vin prima dată cu întrebarea: la școala de șoferi a fost învățată șoferița respectivă unde să țină piciorul? În dreptul pedalei de frână sau de accelerație? Și vă dau răspunsul: categoric, nu! Este mai mult ca sigur că a încurcat pedalele. Piciorul trebuie ținut în dreptul pedalei de accelerație pentru ca, dacă se ajunge într-o situație limită, să frânezi, nu să accelerezi. Se întâmplă în toată lumea”, a explicat Titi Aur.
Șoferița vinovată care a produs accidentul în urma căruia două tinere au murit a declarat că se urcă foarte rar la volan. Pentru că soțul ei consumase alcool, aceasta a fost nevoită să facă acest lucru.
„S-a urcat într-o mașină nefiind pregătită, o mașină cu cutie automată. Nefăcând un sistem prin care șoferii să fie trecuți periodic prin sisteme de verificare, de educare, de readucere aminte, ajungem la astfel de situații tragice. Și atunci, vin cu întrebarea: autoriățile, toți cei care se opun unor astfel de programe, au sau nu au pe conștiință o astfel de tragedie? Voi spune probabil că nu, dar ar trebui să aibă”, a mai adăugat Titi Aur.