kanald.ro
Accidentul rutier petrecut noaptea trecută la Mamaia
Accidentul rutier petrecut noaptea trecută la Mamaia
Exclusiv
O ipoteză șocantă ar putea fi luată în calcul, în cazul accidentului tragic din Mamaia, acolo unde o persoană a murit și alte trei au fost grav rănite. Titi Aur a explicat, în exclusivitate pentru WOWbiz.ro, cum a fost posibil ca mașina să se rupă în două după impact.
Accidentul teribil de noaptea trecută, din Mamaia, a îngrozit o țară întreagă. O mașină s-a lovit de un stâlp, iar după impact s-a rupt în două, chiar la intrarea în stațiunea Mamaia, dinspre Constanța. Din primele informații, cinci persoane s-au aflat la fața locului, însă doar patru dintre ele au necesitat îngrijiri medicale.
Cele patru victime au fost transportate de urgență la spital, două dintre ele fiind în comă, iar cea de-a cincia victimă a refuzat să i se acorde îngrijiri medicale.
Tragedia petrecută la intrare în stațiunea Mamaia i-a șocat pe constănțeni, iar în rândul tuturor a existat întrebarea: cum a fost posibil ca autoturismul de lux să se rupă în două în momentul impactului. Jurnaliștii WOWbiz.ro
În exclusivitate pentru WOWbiz.ro, Titi Aur a oferit câteva explicații cu privire la accidentul teribil petrecut noaptea trecută la intrarea în stațiunea Mamaia.
„În primul rând, sigur au intrat cu viteză foarte mare. Au dat de ceva relativ fix și îngust, adică de un stâlp, care a funcționat ca un cuțit. La viteza aia a trecut prin mașină”, a explicat el.
Totodată, Titi Aur atrage atenția asupra unui fenomen extrem de frecvent în țara noastră și cât se poate de periculos în momentul în care vorbim de un accident rutier. Nu de puține ori se întâmplă ca mașinile care ajung în țară de vânzare la mâna a doua din alte state din Europa să fie realizate prin sudare, din două bucăți.
„În România, putem să avem și următoarea situație, dar nu și dacă este și în acest caz. Sunt foarte multe mașini care sunt reparate artizanal și făcute din două mașini. Grav este că nu se respectă procedura de sudură, de reparație a mașinii, adică nu se folosesc utilajele care trebuie și nu se folosesc oamenii care trebuie. Se improvizează, adică se aduc jumătăți de mașină din Vest, o jumătate de la o mașină care a avut accident în față și o jumătate care a avut accident în spate.
Se taie în două, se lipesc și arată a mașină. Nu știu dacă a fost aceasta situație și intrăm într-un subiect foarte delicat.
Adică, afară, începând din Ungaria, dar mai precis din Austria încolo, în toată lumea civilizată, la orice accident, constatarea este făcută de o instituție specializată, ca să constate dacă mașina înainte de accident avea toți parametri normali: adică avea airbag-uri care funcționau, a fost sau nu reparată, dacă a fost reparată, a fost făcută corect sau nu, mai ales când e accident cu victime. Nu știu dacă este această situație aici, dar teoretic în România e posibil să fie și o mașină de genul acesta”, a mai explicat Titi Aur, în exclusivitate pentru WOWbiz.ro.
Autoturismul implicat în accidentul de la Mamaia era o mașină de lux. Odată ce imaginile de la accident au devenit virale în mediul online, internauții s-au întrebat cum a fost posibil ca o mașină despre care se știe că este sigură să ajungă să se rupă în două în urma unui accident.
Citeste si: Plachetocrit crescut – semnificații și implicații clinice- revistagalenus.ro
Titi Aur atrage atenția asupra faptului că viteza este cel mai mare dușman atunci când vorbim despre accidentele rutiere și spune că testele din zilele noastre arată că pasagerii sunt în siguranță doar până la viteza de aproximativ 60 de km/h.
„Este greșit. Normele care stabilesc cât de sigură este o mașină arată foarte clar că mașinile sunt gândite și s-a reușit, mai avem această realizare tehnică în zilele noastre, ca până la viteza de 67 de km/h impact frontal, adică atunci când mașină se oprește în ceva frontal sau lateral, când se oprește în ceva fix, cei din mașină să fie protejați de sistemele din interior.
Cum se face asta? Nu există un standard perfect, sunt niște manechini care simulează într-un fel proprietățile unei persoane medii și se stabilesc niște standarde. Peste 67 km/h toată lumea din mașină moare, indiferent dacă ai sau nu centura, airbag-ul se deschide, pentru că apar leziuni interne. Nu la orice viteză, nu în orice situație o mașină, indiferent de marca de lux, că e orice mașină renumită ca având siguranță te salvează din orice situație.
Când vorbim de această situație excepțională că mașina s-a rupt în două, acolo impactul cu stâlpul a fost la peste 100 km/h. Când vorbim la momentul impactului peste acei 67 km/h, totul este hazard, totul la noroc și la ce dă Domnul să se întâmple, nu mai contează sistemele de siguranță, poate fi cea mai sigură mașină din lume. Dacă te oprești pe loc la mai mult de 67 km/h oricât de mult ar ține centura, airbag-ul, apar leziuni interne”, a mai explicat Titi Aur, în exclusivitate pentru WOWbiz.ro.
Ai informații care pot deveni o știre? Intră în contact cu reporterii noștri pe adresa de mail pont@wowbiz.ro!