
Mihai Margineanu a povestit pe pagina sa de Facebook ce i s-a intamplat ieri cand a iesit la "plimbare" cu avionul. Artistul se pregateste sa isi ia licenta de pilot si are nevoie de ore de zbor, asa ca a decolat de pe Baneasa si intentiona sa aterizeze pe acelasi aeroport. Numai ca un incident i-a dat peste cap planurile. Asa se face ca Margineanu si avionul lui, un Cessna, au fost nevoiti sa aterizeze pe Otopeni!
"Ieri, la ora 15.47
Depus plan de zbor VFR (adica, visual flight rules), decolat, comunicat estimare de aterizare (ETA – estimate time arrival ) “40 de minute din momentul actual” prin LILGU –BSE (un punct pe harta!).
Inainte de iesirea din zona pe la BABAK (adica undeva pe deasupra autostrazii Buc-Pitesti pe la km 10) aud comunicarea radio intre BucInfo si alta aeronava care se apropia dinspre FLR (adica, radiofarul de la Floresti) cu scopul de aterizare la Baneasa. Buuun!
Ma zbor frumos peste intinsele campii si din ce in ce mai micii codri ai superbului sud de tara, trec si de Otopeni, ajung la Ploiesti, ma iau dupa autostrada noua si goala, vad carciuma lui Bobita de la Fierbinti, evit in ultimul moment un stol de gaste (cred ca erau niste gaste surde!) pe la 1200 de picioare si ma intrept catre punctul IFR LILGU (comuna Lilieci) care reprezinta intrarea in zona de control (adica CTR!) a aeroportului Baneasa. Soarele ere deja la apus! Ce frumos!
Mi se comunica radio cum ca pista aeroportului pe care trebuie sa aterizez eu, la limita de intuneric, este inchisa. Pentru ca un avion a aterizat fara sa poata activa trenul de aterizare! Avionul care venea de la Craiova.
Pai si io ce fac? Ma intreb eu in sinea mea... destul de nelinistita era sinea mea!
Unde dracu’ ma duc io acum cu Cessna (proprietate personala)? Controlorul de trafic ma trimite la Clinceni, aeroport cu pista pe iarba si neluminata... in intunericul noptii din ce in ce mai noapte? (nu mai zic ca la Clinceni cei de la Aeroclub inchid pista la lasarea intunericul si risti sa ajungi aeronava infractoare, de!)

Pana la urma, controlorii de trafic, care sunt niste oameni responsabili, mi-au facut legatura cu aeroportul International Otopeni (adica, LROP in limbaj ICAO) si mi-au ‘intermediat’ aterizarea la dansii. Trebuie sa precizez ca pe Otopeni aterizareaza NUMAI aeronave aflate in zbor instrumental. E o cutuma, dar o cutuma respectata. Adica, io nu prea aveam ce sa caut acolo fara permisiuni speciale in cazuri de dereglari de trafic aerian.

Multumesc domnilor controlori de trafic de la Baneasa si Otopeni!
Voi fi la fel de penibil si astazi cand va trebui sa decolez de pe Otopeni, probabil in fata vreunui Boeing sau Airbus care ma va astepta semi-nervos, dar cuminte, ca degajez eu spatiul aerian sa poa’ sa-si faca si el treaba.
Cer senin!", a scris Mihai Margineanu pe pagina sa de Facebook.
Citeste si: Ce trebuie să ai în mașină iarna? Trusa completă a șoferului pentru o călătorie fără griji - libertatea.ro
Citeste si: Jador și Cătălin Moroșanu au răbufnit la Survivor: „Ne batem noi doi” - bzi.ro