WowNews logo WOWnews
Stories
Modificări majore la cărțile de idenitate! Ce se va întâmpla în perioadă următoare
Modificări majore la cărțile de idenitate! Ce se va întâmpla în perioadă următoare

Actualitate

Modificări majore la cărțile de identitate! Ce se va întâmpla în perioadă următoare

Noi modificări vor fi aduse la cărțile de idenitate. Ce se va întâmpla în perioada următoare?!

Noi modificări vor fi aduse la cărțile de idenitate. Ce se va întâmpla în perioada următoare?!

Modificări la cărțile de idenitate

Potrivit noilor modificări aduse la cărțile de idenitate, părinții vor putea solicita o carte de identitate pentru un minor începând cu data de 2 august 2021. 

Citeste si: De ce își îneca amarul Ioana Popescu în alcool și care a fost ultima ei dorință: „Spunea că se simte singură.”- kfetele.ro

Citeste si: Când ar putea fi introdus buletinul cu CIP în România. Trebuie să știe toți românii!

Lucian Bode, ministrul Afacerilor de Interne, a anunțat, în data de 10 martie, că noua carte de idenitate electronică o vor putea solicita începând cu luna august.

„Noua carte de identitate electronică, pe care cetățenii români o vor putea solicita începând cu luna august, va avea dimensiuni reduse faţă de actualul document și va conține elemente de securitate care vor asigura posesorilor garanția că identitatea nu le poate fi furată, iar instituțiilor publice sau private certitudinea că persoana care prezintă actul de identitate este titularul datelor de identificare înscrise

pe acest document", a declarat pe 10 martie Lucian Bode, ministrul Afacerilor Interne.

Cu toate acestea, prima carte va fi eliberata la împlinirea vârstei de 14 ani, obligatoriu. Însă, de acum, părinții vor putea cere după nașterea copilului.  Cererea pentru eliberare trebuie să fie semnată de ambii părinți.

Citeste si: Poți vota și cu buletinul expirat la alegerile locale! Anunțul făcut de Biroul Electoral Central

Cererea va fi însoţită de următoarele documente:

- certificatul de naştere, cu care se face dovada identităţii şi a cetăţeniei române, original şi copie;

- actul de identitate al unuia dintre părinţi sau al reprezentantului legal, original, document cu care se realizează şi dovada adresei de domiciliu; în cazul în care părintele este cetăţean străin, dovada adresei de domiciliu se face cu permisul de şedere permanentă;

- certificatul de căsătorie al părinţilor ori certificatul de divorţ însoțit de acordul parental/hotărârea judecătorească de divorţ definitivă/irevocabilă, după caz, în situaţia în care părinţii sunt divorțați, original şi copie;

- chitanță de plată a 7 lei taxă, la CEC sau Poştă.