kanald.ro
Exclusiv
Nici Black Friday nu mai e ce a fost! Șmecheriile ascunse din spatele reducerilor și avertismentul specialiștilor: „Să cheltuim cu cap!” EXCLUSIV
Black Friday 2025 se anunță a fi cel mai mare eveniment comercial din România de până acum, la fel ca în fiecare an. Totuși, economiștii ne sfătuiesc să avem grijă pe ce cheltuim banii.
În ciuda vremurilor economice incerte, interesul pentru reduceri și oferte rămâne uriaș, mai ales în mediul online. Totuși, analistul financiar Adrian Negrescu trage un semnal de alarmă: „Să cheltuim cu cap!”.
„A 15-a ediție a Black Friday în România, eveniment ce va avea loc în luna noiembrie, va aduce cel mai mare interes din istoria comerțului românesc, mai ales în online. Românii vor căuta cele mai bune oferte, reduceri și discounturi în special pentru produse de îmbrăcăminte și încălțăminte, pentru parfumuri, cosmetice în general și mai puțin pentru electronice și electrocasnice.
Citește și: Când este Black Friday 2025. Ziua cu cele mai mari reduceri este așteptată de o mulțime de cumpărători!
De ce nu mai cumpără românii televizoare și telefoane
Dacă în anii trecuți cozile și „coșurile virtuale” se umpleau cu televizoare, telefoane și laptopuri, în 2025 românii se orientează tot mai mult către produsele de consum zilnic: haine, pantofi, parfumuri sau articole de îngrijire personală.
Specialiștii spun că este o schimbare de comportament clară, cauzată de scăderea puterii de cumpărare și de scumpirile din ultimul an. Cu alte cuvinte, românii nu mai cumpără din dorința de lux, ci din nevoia de a face economie.
„Anul acesta, foarte mulți oameni vor profita de Black Friday pentru a-și cumpăra lucruri pe care altfel nu și le-ar permite la preț întreg. Nu mai vorbim de achiziții de mii de lei, ci de cumpărături de bun-simț, utile, în limita bugetului. Este o perioadă în care, mai mult ca oricând, fiecare leu contează”, mai spune economistul.
Citeste si: Plachetocrit crescut – semnificații și implicații clinice- revistagalenus.ro
Reduceri reale sau capcane comerciale?
Deși magazinele anunță promoții spectaculoase, realitatea este că nu toate ofertele sunt ceea ce par. În fiecare an, autoritățile primesc zeci de sesizări despre prețuri „umflate” artificial înainte de Black Friday, doar pentru a fi „tăiate” spectaculos în ziua reducerilor.
Adrian Negrescu atrage atenția că românii trebuie să compare prețurile din timp și să nu se lase păcăliți de reduceri care par prea bune pentru a fi adevărate.
„Black Friday poate fi o oportunitate excelentă de cumpărături, dar doar pentru cei care se pregătesc din timp, care verifică ofertele și știu exact ce vor. Altfel, există riscul să cheltui bani pe produse inutile, doar pentru că au o etichetă colorată cu -70%”, avertizează expertul.