
kanald.ro
Actualitate
Probleme mari la început de an școlar! Cel puțin două școli din București își desfășoară activitatea în trei schimburi, deși acest lucru este interzis prin lege. Situația a stârnit un val de nemulțumiri în rândul părinților, care nu știu cum să-și mai organizeze programul zilnic.
Întrebat despre această problemă, ministrul Educației, Daniel David, a spus că nu a primit nicio sesizare oficială și îi îndeamnă pe părinți să reclame direct la inspectoratele școlare.
Printre unitățile afectate se află Școala 195, considerată cea mai mare din Capitală.
În loc să fie un spațiu prietenos pentru învățare, școala a devenit un adevărat test de rezistență pentru copii și părinți. Programul haotic face ca micuții să piardă ore de odihnă, iar părinții sunt obligați să își ajusteze radical rutina zilnică pentru a-i duce și a-i lua de la cursuri.
Ministrul Educației, Daniel David, a declarat că nu poate confirma oficial existența unor școli care funcționează în trei schimburi, întrucât nu a primit până acum sesizări.
Totuși, el recunoaște că legea interzice o astfel de practică.„Nu pot să recunosc. Ca ministru nu pot spune decât că este ilegal să funcționeze o școală în trei schimburi. Dacă există această problemă, trebuie semnalată de către părinți sau de către cineva către inspectorat și, dacă inspectoratul nu reacționează, către minister. Vă rog să mi se facă o sesizare, adică către inspectorat prima dată și după aceea discutăm. O să o verific și eu, dar încă o dată, prin lege, nu poți să ai școală în trei schimburi”, a precizat Daniel David.
Practic, părinții care se confruntă cu această situație sunt invitați să facă reclamații scrise, fie direct la Inspectoratul Școlar, fie, dacă nu primesc răspuns, la Ministerul Educației. Doar așa autoritățile pot deschide o anchetă oficială și pot lua măsuri.
Deși ministrul spune că situația este ilegală, realitatea din teren arată altceva: școlile afectate au început anul în trei schimburi și nu par să aibă soluții rapide. Părinții sunt prinși la mijloc și așteaptă să vadă dacă autoritățile vor găsi o rezolvare sau dacă vor fi nevoiți să suporte în continuare un program imposibil.
În acest moment, totul depinde de sesizările oficiale. Fără plângeri scrise, ministerul nu poate interveni, iar elevii rămân captivi într-un sistem care, în loc să le asigure condiții normale de învățare, le complică viața zi de zi.