WowNews logo WOWnews
Stories
Acesta e avionul BN 2 prabusit in Apuseni
Detaliul exploziv care da peste cap ancheta tragediei din Apuseni "Iovan trebuia sa zboare cu alt avion in ziua mortii! Daca facea asta, traiau toti!"

Stiri

Detaliul exploziv care da peste cap ancheta tragediei din Apuseni "Iovan trebuia sa zboare cu alt avion in ziua mortii! Daca facea asta, traiau toti!"

In ziua fatidica de 20 ianuarie 2014, Adrian Iovan si Razvan Petrescu ar fi programat zborul umanitar pana la Oradea si inapoi cu alt aparat de zbor, mult mai performant in conditii meteo extreme decat BN 2-ul care s-a prabusit din cauza inghetului! Detaliile oferite de o sursa apropiata anchetei sunt cutremuratoare!

Acesta e avionul BN 2 prabusit in Apuseni
Acesta e avionul BN 2 prabusit in Apuseni
Acesta e avionul Piper Seneca al Scolii Superioare de Aviatie. Daca zburau cu acest aparat, Aura Ion si Adrian Iovan ar fi fost in viata astazi. Aeronava era capabila sa faca fata conditiilor meteo din acea zi
Acesta e avionul Piper Seneca al Scolii Superioare de Aviatie. Daca zburau cu acest aparat, Aura Ion si Adrian Iovan ar fi fost in viata astazi. Aeronava era capabila sa faca fata conditiilor meteo din acea zi

In ziua de 20 ianuarie 2014, regretatul aviator Adrian Iovan si pilotul Razvan Petrescu, elevul sau care se pregatea sa obtina licenta de pilot de linie puneau la punct detaliile unui zbor umanitar pana la Oradea si inapoi la Bucuresti.
Urmau sa decoleze cu un Piper Seneca al Scolii Superioare de Aviatie. Acest avion are motoare mult mai puternice fiind eficient in caz de conditii meteo extreme. Ambii piloti stiau cum va fi vremea pentru ca verificasera acest lucru inainte sa inceapa cursa. Se pare ca atunci cand echipa medicala a ajuns la Aeroportul Baneasa au decis sa plece cu alt avion„, ne-a spus o sursa apropiata anchetei care a preferat sa isi pastreze anonimatul.

La ora 13.35, cei doi piloti si echipa medicala formata din dr. Radu Zamfir de la Spitalul Fundeni, dr. Valentin Calu de la Spitalul Elias, dr. Catalin Pivniceru de la Spitalul „Sfanta Maria”, dr. Sorin Ianceu de la Spitalul Municipal din Beius si Aurelia Ion, voluntar, studenta in anul V la Institutul de Medicina Militara din Bucuresti decolau de pe Aeroportul Baneasa la bordul unui avion BN-2 inmatriculat YR-BNP.

Citeste si: Motivul pentru care Iancu Sterp a plecat în Turcia, la scurt timp după ce a primit acuzații grave de agresiune! De cine a fost însoțit fratele lui Culiță Sterp: „Am fugit...” - kfetele.ro

Echipa urma sa preleveze ficatul, rinichii si corneele de la o donatoare, din Oradea, de peste 60 de ani care suferise un accident vascular cerebral. Cateva ore mai tarziu, avionul s-a prabusit in muntii Apuseni, in apropierea varfului Petreasa.
Se pare ca in echipa medicala a aparut un pasager in plus. Modelul Piper Seneca nu avea suficiente locuri, ei fiind cu un om in plus. Atunci ar fi decis sa plece cu BN 2-ul. Cea mai mare greseala!„, ne-a dezvaluit sursa.
Ce s-a intamplat in continuare e deja cunoscut, accidentul din Apuseni fiind unul dintre cele mai dezbatute subiecte din presa romaneasca, in ultima vreme. Multi s-ar grabi sa afirme ca posibilul pasager care ar fi fost in plus putea fi Aura Ion, insa studenta nu era la prima misiune umanitara de acest gen. Aura participase la multe prelevari de organe si nu era la primul zbor efectuat de Adrian Iovan. Asadar, e posibil ca unul dintre medici sa se fi alaturat din motive deocamdata necunoscute echipei care zbura la Oradea.

Aura Ion avea 23 de ani si era studenta la Medicina Militara
Aura Ion avea 23 de ani si era studenta la Medicina Militara
Adrian Iovan a pierit, dupa ore de agonie, intre fiarele contorsionate ale avionului
Adrian Iovan a pierit, dupa ore de agonie, intre fiarele contorsionate ale avionului
La Sibiu, avionul avea deja givraj, adica inghet format. Puteau sa aterizeze acolo insa au decis sa zboare mai departe. In cele din urma, gheata a dus la oprirea motoarelor si nici macar sistemele anti-givraj nu au mai facut fata. Aceasta gheata se formeaza din cauza umiditatii din ceata densa prin care se zboara. Avionul „taie” ceata si din cauza vitezei, in urma frecarii apa se transforma in gheata. In mod normal ca sa se evite acest lucru, se tureaza motoarele la maxim si se ia altitudine spre o zona unde aerul e mai cald„, ne-a mai explicat sursa.
Asa arata epava avionului cand a fost descoperita de echipa de cautare (n.r. foto sus). Dupa cateva zile, avionul a fost scos din padure (n.r. foto jos)
Asa arata epava avionului cand a fost descoperita de echipa de cautare (n.r. foto sus). Dupa cateva zile, avionul a fost scos din padure (n.r. foto jos)
novalue

Din pacate, Iovan si Petrescu nu au mai putut sa faca acest lucru. Limitele avionului BN-2 fusesera depasite. Motoarele, insuficient de puternice nu au mai reusit sa duca aeronava la altitudine mai mare. In cele din urma, avionul „si-a dat duhul” in zbor, iar ocupantii nu au facut altceva decat sa astepte momentul impactului! Aeronava s-a agatat de brazi si a intrat cu botul in pamant. Toti ocupantii au supravietuit! Adrian Iovan si Aura Ion au suferit cele mai grave leziuni si dupa ore de agonie in care autoritatile s-au balbait in initierea operatiunii de cautare si salvare amandoi au decedat!