Regele modei a murit. Trăiască Regele!

Diverse

Regele modei a murit. Trăiască Regele!

Generațiile noi au luat locul generațiilor vechi întotdeauna în istorie, fiind un curs firesc al vieții. Uneori, generațiile noi au rămas sub nivelul predecesorilor glorioși, alteori ele s-au înălțat la niveluri noi, deschizând porți unor noi orizonturi. Și industria modei este supusă acelorași cicluri ale vieții, din vremea lui Coco Chanel, Prada sau a familiei Gucci până astăzi, putând vedea cu claritate care au rămas brandurile istorice, care au fost statement-urile relevante în istoria modei și care au fost rebeliunile sau avangardele efemere și nesemnificative în fața timpului.

România nu a avut loc la masa marii mode internaționale mult timp, pentru că umbra comunismului a izolat tendințele și evoluția firească a modei într-o zonă gri, unde circul, costumul, scandalul, teatrul s-au confundat cu eleganța și stilul, în lipsa unor valori morale sănătoase, dar și a unor școli cu tradiție în arta frumosului, cum au Parisul, Londra sau Milano deja de veacuri întregi.

Citeste si: Substanța care ar fi ucis-o, de fapt, pe Andreea Cuciuc! Mama fetei aruncă bomba, la aproape un an de la moartea ei- kfetele.ro

România nu îi cunoaște, le-a fost făcută o nedreptate istorică tinerilor antreprenori și creatori români cu realizări excepționale în marea lume a modei internaționale, dar cinci-șase nume puternice sunt astăzi recunoscute pe marile podiumuri ca branduri de sine-stătătoare, de un nivel calitativ înalt, care au depășit cu mult orice a fost realizat până la ei. Că vorbim despre Maria Lucia Hohan, Cristina Bâtlan, Andreea Bădală, Denisa Radian, Amina Muaddi sau tânărul Onur Osman, aceste nume au rareori loc în presa românească, dedicată prea des prieteniilor și cumetriilor „tradiționale”, decât profesionalismului domeniul artă și fashion.

Moda românească a suferit în urma moștenirii comunismului de două tendințe bolnăvicioase, care au ținut pe loc evoluția industriei beauty după anii 1990.

O tendință este aceea de a promova din banii statului creatori care nu sunt recunoscuți în afara țării, pentru că nu au talent, dar sunt bine poziționați în cercul de influență al politicienilor, astfel că avem false Fashion Week-uri organizate prin ambasade, proiecte europene sau fonduri bugetare destinate culturii.

La acest evenimente, de regulă closed-doors, se întâlnesc aceleași fețe, care se cinstesc și se pozează din banii contribuabilului, lăsând rareori loc tinerilor talentați printre ei, tineri pentru care ar trebui organizate asemenea inițiative de promovare. Sau sunt finanțate participări în numele României pentru persoane care fac parte din vechea gardă, care nu ar mai trebui bugetate precum cazurile sociale, însă care primesc fonduri în continuare pentru că aparțin unor cercuri de influență pe care le cunoaștem prea bine din toate domeniile administrative ale României post-comuniste.
Rămâne doar speranța sinceră a tinerilor că aceste realități se vor schimba cândva spre o meritocrație autentică.

Indiferent de aceste umbre ale trecutului, independente de ajutoare de la stat meritate sau nemeritate oferite altora, mai puțin buni în domeniu, marii designeri și marile branduri românești și-au găsit locul pe scena internațională și mai ales în rândul tinerelor generații, primind din lumea marii industrii internaționale a frumosului recunoașterea bine-meritată. Dintre vocile tinerei generații care nu se compară calitativ și ca impact cu vechii regi ai modei, Amina Muaddi este prezentă mereu alături de Rihana, Kim K sau Dua Lipa.

Andrea Bădală o îmbracă pe Madona și pe alte vedete high-influence. Tânărul designer român Onur Osman are deja de 6 ani consecutivi probabil cel mai mare impact social-media și deschide drumul tinerilor către un loc al românilor în marea istorie a modei universale, fiind cel mai tânăr și cel mai interesant dintre ai noștri, la acest final de an.

Romanian Fashion Awards Gala i-a oferit în acest an lui Onur Osman premiul pentru cea mai mare expansiune internațională din industria fashion, după ce în fiecare an, începând cu 2019, i-a conferit tânărului designer titlul de Best Designer of the Year. Cu peste 3 milioane de urmăritori tineri din întreaga lume, acest tânăr om de afaceri va fi probabil o pagină importantă din marea carte a modei internaționale, pentru că este invitat la evenimente mari din industrie, are contracte cu mari branduri, iar el vorbește întotdeauna cu drag despre România, în orice context în care este întrebat despre originile sale.

Adela Diaconu a construit o comunitate de top a românilor cu cele mai relevante realizări, care ne fac mândri de ai noștri, de talentul, priceperea și eforturile depuse, de peste paisprezece ani, aducând împreună reprezentanți ai sportului, antreprenoriatului și modei. Gala Excelenței și Performanței organizată anual de Adela Diaconu l-a descoperit în ultimii ani pe Onur Osman, oferindu-i locul de Best Designer of the Year, fiind o recunoaștere semnificativă pentru tinerii talentați în plină ascensiune, tânărul creator devenind tot mai vizibil printre vedetele de la noi, ca un om de cultură fină, un mare colecționar și o influență deosebită de artă și life-style pentru peste 4 milioane de tineri din întreaga lume.

Amina Muaddi ia premii la marile evenimente din lume, fiind deja asociată unora dintre brandurile istorice, începând cu 2022, de când prezența ei a

Citeste si: Veronica iese cu tunete și fulgere din camera roșie! „Lasă-mă!”. Gestul făcut de Ahmed a adus-o la capătul puterilor- kanald.ro

Citeste si: Corneliu Botgros face DECLARAȚIA care zguduie tot showbizul! A ținut totul în el, până n-a mai putut. Ce a trăit l-a dus direct la psiholog: "Am încercat să evit toate astea". Ce NU s-a spus niciodată despre divorțul de Adriana Ochișanu- radioimpuls.ro

înregistrat o ascensiune extraordinară în industrie, când a primit Designer of the Year at the FNAA- Footwear News Achievement Awards 2022, fiind apreciată de peste 2 milioane de tineri din întreaga lume.

Timpul schimbă oamenii, clarifică neclaritățile, învinge balaurii și ridică eroii autentici. Vremea în care oameni compromiși moral, fără respect pentru ceilalți, cu dosare penale, cu afaceri dubioase cu statul sau care promovează modele morale decadente în România s-a stins.

Vechii regi, moștenire a unor vremuri sumbre pentru istoria României, au murit și cultural și spiritual. Acum a început epoca tinerilor creatori cu adevărat talentați, cu educație în floarea culturii prezentului, precum Amina Muaddi, Andrea Bădală sau Onur Osman, tineri deschiși la nou, adaptați și conectați culturii universale, care trăiesc vieți frumoase și curate, care sunt în primul rând creatori de cultură și influență pentru viețile noilor generații, oferind îndrumări de cultură generală, artă și valori lumii noastre. Vorbim despre tineri care oferă zeci sau sute de locuri de muncă, care au milioane de euro realizați prin munca lor de design și sunt urmăriți de milioane de tineri din întreaga lume, care privesc spre ei drept modele sociale, morale și culturale ale prezentului.

A venit momentul ca talentul autentic, cultura artistică profundă și valorile morale să se ridice, pentru lumea nouă care are nevoie de sens, de direcții și de principii de viață sănătoase acum mai mult decât în deceniile anterioare.

Trăiască o nouă epocă a frumosului și binelui pe care acești tineri o reprezintă promițător! Trăiască noul rege!