Imagine cu caracter ilustrativ

Politica

Reguli aspre privind promovarea candidaților la alegerile prezidențiale în mediul online! Rețelele de socializare ar putea primi amenzi uriașe

Statul vine cu noi reguli privind campania electorală.

Astăzi, Guvernul a stabilit data alegerilor prezidențiale, astfel încât în data de 4 mai 2025 românii vor vota pentru primul tur. Ulterior, al doilea tur va fi organizat în data de 18 mai. Având în vedere situația petrecută la alegerile din luna noiembrie, statul a venit cu noi reguli privind campania electorală desfășurată în mediul online.

Rețelele de socializare ar putea primi amenzi foarte mari

Ceea ce s-a întâmplat în primul tur al alegerilor i-a luat prin surprindere pe mulți români.

Tocmai de aceea, pentru alegerile din 2025, statul a venit cu noi reguli prin care să descurajeze promovarea candidaților prin intermediul social media. Mai precis, reţelele de socializare ar putea fi amendate cu până la 5% din cifra de afaceri dacă nu vor elimina conţinutul care manipulează şi dezinformează alegătorii.

Citeste si: Lovitură cumplită pentru fiica Oanei Roman! Ce i-a făcut Marius Elisei în prima zi de școală- kfetele.ro

Citește și: Ce se întâmplă dacă magistrații de la ÎCCJ admit recursul lui Călin Georgescu, în dosarul anulării alegerilor?! Avocatul Adrian Cuculis explică și ipoteza în care cererea ar putea fi respinsă: „O contestație la decizia Curții Constituționale nu poate să a

De precizat este faptul că ordonanţa de urgenţă adoptată azi de Guvern prevedere reguli clar, iar premierul Marcel Ciolacu a precizat că platformele riscă amenzi de miliarde de euro, dacă vor favoriza anumiți candidați la alegerile prezidențiale din România care vor avea loc în luna mai.

Citeste si: Danciu, declarație de dragoste la scurt timp după eliminarea din „Casa iubirii”: „Vreau doar să te țin de mână”- kanald.ro

Imagine cu caracter ilustrativ [Sursa foto: MediaFax Foto]

Citește și: Încă o lovitură pentru seniori, după ce Guvernul nu a mai mărit pensiile la începutul anului! Ar putea să nu primească bani în plus nici de la 1 septembrie! Ilie Bolojan: „Eu cred că trebuie să le spunem adevărul”

Tocmai de aceea, Birou Electoral Central ar urma să analizeze şi implicit, să soluţioneze toate plângerile în legătură cu mesajele electorale postate de partide sau de candidaţi independenţi în timpul campanie. Ulterior, deciziile vor fi trimise către AEP care trebuie să trimită aceste decizii către marile reţele de socializare. Mai mult decât atât, potrivit Ordonanței, platformele vor avea doar 5 ore la dispoziţie pentru a elimina conţinutul ilegal. Dacă nu vor face acest lucru, reţelele sociale riscă amenzi între 1% şi 5% din cifra de afaceri, ceea ce aşa cum spune Marcel Ciolacu, în cazul unor mari giganţi precum TikTok, ar însemna amenzi de miliarde de euro.

Citeste si: Lovitură cumplită pentru fiica Oanei Roman! Ce i-a făcut Marius Elisei în prima zi de școală- kfetele.ro

Citeste si: Plachetocrit crescut – semnificații și implicații clinice- revistagalenus.ro

Citeste si: VIDEO WOW! Emilia Ghinescu a apărut așa și internetul a luat foc. Apariția interpretei de muzică populară este de-a dreptul hipnotizantă. Vezi IMAGINILE care au înnebunit fanii- radioimpuls.ro

Citește și: Data alegerilor prezidențiale, decisă astăzi în ședință de Guvern! Când își vor alege românii președintele, după ce Curtea Constituțională a anulat primul tur

Indiferent că vorbim despre partide sau candidați independenți, aceștia vor avea obligația să menționeze faptul că este vorba despre promovare electorală. De asemenea, în toate aceste mesaje de promovare trebuie să fie specificat cine este cel care a plătit, numele şi identitatea clară a sponsorului, indiferent că este o persoană fizică sau una juridică.

Imagine cu caracter ilustrativ [Sursa foto: Shutterstock]