WowNews logo WOWnews
Stories
România traversează un episod crunt de iarnă! Zăpadă a ajuns să măsoare 30 cm în București! La ce trebuie să fim atenți când ieșim cu mașina pe stradă și cum să evităm accidentele în condițiile meteo extreme | EXCLUSIV

Exclusiv

România traversează un episod crunt de iarnă! Zăpadă a ajuns să măsoare 30 cm în București! La ce trebuie să fim atenți când ieșim cu mașina pe stradă și cum să evităm accidentele în condițiile meteo extreme | EXCLUSIV

România a fost acoperită de zăpadă, iar ninsorile continuă și în cursul zilei de miercuri, în unele regiuni din țară. După zăpezi, urmează însă câteva zile de ger crunt așa că Titi Aur ne-a explicat, în exclusivitate, tot ce trebuie să știm și la ce ar fi bine să fim atenți când ieșim cu mașina afară, pe ninsoare și zăpadă.

Iarna nu e ca vara, iar acesta nu mai este un secret pentru nimeni, mai ales când vine vorba de condus! Gheața, poleiul, vizibilitate redusă și mai ales aderența pe carosabil sunt doar câteva dintre problemele cu care se confruntă șoferii din România, în aceste zile.

Odată cu vreme nefavorabilă și prima ninsoare serioasă din ultimii cinci ani au apărut și accidente în lanț pe drumurile din țară. Se circulă în condiții de iarnă încă de duminică, iar autoritățile au atras atenția asupra acestui fapt. Este obligatoriu pentru șoferii din toată țară să aibă anvelope de iarnă, în caz contrar aceștia vor fi sancționați conform legii.

Citeste si: Substanța care ar fi ucis-o, de fapt, pe Andreea Cuciuc! Mama fetei aruncă bomba, la aproape un an de la moartea ei- kfetele.ro

Având în vedere condițiile meteo, am vrut să aflăm ce ar fi bine să știe șoferii și la ce să fim atenți atunci când circulăm pe drumurile publice iarna așa că jurnaliștii WOWbiz.ro au luat legătura cu Titi Aur. Expertul în conducere defensivă ne-a explicat care sunt cele mai mari pericole din sezonul rece, dar și ce se întâmplă și la ce ar fi bine să fie extrem de atenți conducătorii auto atunci când frânează.

drumuri inzapezite

Un drum înzăpezit 

[Sursa foto: PixaBay]

Titi Au recomandă să facem acest lucru când plecăm cu mașina la drum iarna

Expertul în conducere defensivă atrage atenția asupra unui aspect extrem de important. În ultima perioadă, vremea din România a fost una caldă și precipitațiile au fost reduse. Chiar și în lunile de toamnă, temperaturile au fost mai ridicate față de normalul perioadei așa că șoferii sunt obișnuiți cu un carosabil aderent, un carosabil uscat, iar odată cu ninsoare ar fi bine să se pregătească pentru o schimbare radicală pe șosea.

Citește și: Bucureștenii fac rai din ce au! O femeie s-a bucurat de zăpadă și a ieșit cu schiurile pe stradă. Imaginile uluitoare surprinse în cartierul Berceni i-au amuzat pe români: „A evitat un drum pe Valea Prahovei”

Tocmai de aceea, Titi Aur le recomandă conducătorilor auto să verifice aderența înainte de a pleca cu mașina din parcare sau din curte, tocmai pentru a vedea cum estre carosabilul și pentru a ști la ce să se aștepte pe drum.

„În primul rând, trebuie să luăm în calcul că suntem setați greșit. Ce înseamnă asta? Venim după o perioadă foarte lungă de aderență bună. Am avut, până acum, o iarnă uscată. Nici măcar nu a plouat, am mers pe asfalt uscat, ceea ce înseamnă asfalt aderent.

Este adevărat, nu atât de aderent ca vara, dar totuși asfaltul uscat este aderent. Noi suntem setați pe aderența bună, iar acum când ieșim, ieșim pe zăpadă.

Vorbim de zăpadă proaspătă și caldă așa că trebuie în primul rând să mă setez pe mine!

Ce fac când plec din parcare, din garaj, din curte? Încerc aderența: accelerez un pic mai brusc, frânez un pic și trag de volan stânga dreapta ca să simt mașina și să simt care este aderența. Creierul meu este setat pe aderență bună și eu trebuie să mă setez pe aderența slabă, proastă”, a explicat Titi Aur, în exclusivitate pentru WOWbiz.ro.

titi aur

Specialistul în conducere defensivă Titi Aur

[Sursa foto: Facebook]

La ce trebuie să fim extrem de atenți atunci când frânăm iarna

Totodată, Titi Aur a explicat cât de importantă este aderența în momentul în care trebuie să frânăm pe condiții de zăpadă sau gheață. Specialistul în conducere defensivă atrage atenția asupra faptului că aderența scade acolo unde trebuie să frânăm mai repede așa că le recomandă șoferilor să conducă prudent și să aibă atenția sporită, tocmai pentru a putea frâna la timp și a putea evita eventualele situații neplăcute.

Citește și: Cum era deszăpezit Bucureștiul, pe vremea marilor viscole. De ce avem aceleași probleme și după o ninsoare minoră

„Mai mult, trebuie să știm că suntem pe aderența cea mai mică care poate exista: gheața, zăpada, poleiul, la temperatura la care suntem acum, în jurul a 0 grade Celsius, avem aderența cea mai mică. Dacă ar fi -20 de grade aderența ar fi mult mai bună pentru că roata nu alunecă de fapt pe gheață sau pe zăpadă, alunecă pe un strat de apă care se formează între cauciuc și gheață/ zăpadă.

Atunci, la 0 grade alunecăm cel mai tare. Cu cât este mai frig afară, cu atât se produce stratul de apă mai greu între anvelopă și zăpadă. Venind de la aderență foarte bună și asfalt uscat toată iarna și toată toamna și de anul trecut când nu a mai fost zăpadă și intrăm brusc pe aderența cea mai slabă așa că trebuie să îmi adaptez viteza și distanța față de mașina din față în așa fel în cât să nu fiu obligat să frânez la limită pentru că trebuie să îmi imaginez că voi frâna greu.

Exact acolo unde voi avea nevoie de frânat mai repede, exact acolo voi avea aderența mai mică. Spre exemplu, înainte de trecerea de pietoni, înainte de intersecție, înainte de viraj avem aderența cea mai mică. De ce? Pentru că acolo toată lumea frânează, solicită stratul de zăpadă care se transformă în gheață, în polei și este cel mai încălzit de mașinile succesive care trec pe acolo. Atunci, avem aderența cea mai mică. Trebuie să știm foarte bine acest lucru”, a spus Titi Aur.

masina pe drum

Mașina iarna pe drum

[Sursa foto: PixaBay]

Citeste si: A crescut numărul cazurilor de infecții respiratorii: Ce recomandă medicii- kanald.ro

Citeste si: Anunțul Niculinei Stoican a luat prin surprindere o țară întreagă. E CONFIRMAT! Ce se zvonea de luni bune, a devenit realitate. Iată ce a dezvăluit interpreta de muzică populară în văzul tuturor. Fanii sunt fără cuvinte- radioimpuls.ro

Ce înseamnă asfaltul negru și asfaltul uscat

Expertul în conducere defensivă a mai adus în discuție un aspect extrem de important. Asfaltul negru pe care îl vedem pe stradă nu înseamnă neapărat că este și uscat carosabilul așa că trebuie să fim extrem de atenți la volan și să ținem cont de eventualele pericole care pot apărea în cazul în care porțiunile respective pot fi acoperite, de exemplu, de polei.

Citește și: Meteorologii ANM au prelungit codul galben de ninsori în București și alte 10 județe! În Capitală stratul de zăpadă ar putea ajunge până la 40 de centimetri

„Unde vedem asfaltul negru, nu însemnă neapărat că avem aderență bună. Unde e zăpadă, e zăpadă și e clar că nu am aderență, dar unde este asfaltul negru s-ar putea să fie asfaltul curat și doar umed sau s-ar putea să fie cu polei, cu gheață.

Atenție la asfaltul negru care te păcălește. Mai mult, când merg pe asfalt negru cu apă, adică topită zăpada și gheața să nu cred că aia este aderența permanentă. S-ar putea ca în anumite locuri, unde bate vântul, pe pod, pe sub pod sau la ieșirea din localitate, în diferite locuri în care scade puțin temperatura cu un grad, exact cât să facă diferența între asfalt ud și asfalt cu polei. Ar trebui să mă aștept că poate să apară poleiul.

Iarna avem tot felul de surprize, mai ales din punct de vedere al aderenței și al vizibilității. Când ninge, coroborat cu noaptea ai vizibilitate mică”, a mai precizat Titi Aur, în exclusivitate pentru WOWbiz.ro.

Ai informații care pot deveni o știre? Intră în contact cu reporterii noștri pe adresa de mail [email protected]!

zapada drum

Zăpada așternută pe un drum de țară

[Sursa foto: PixaBay]