WowNews logo WOWnews
Stories
Imagine cu caracter ilustrativ

Imagine cu caracter ilustrativ

Bani

Se dau banii înapoi pentru acești români. Ce condiții trebuie să îndeplinească? Legea vizează operatorii economici

Turiștii români își vor primi banii înapoi dacă serviciile pe care le-au plătit nu le sunt livrate.

S-a modificat legislația turistică din România. Au fost introduse schimbări importante, menite să sprijine consumatorii și să consolideze industria prin creșterea calității serviciilor oferite. În conformitate cu Ordonanța de Urgență 150/2024, operatorii economici vor fi obligați să le returneze banii unora dintre turiști.

Astfel că, românii își pot primi înapoi sumele plătite către operatorii economici, dacă serviciile convenite nu le-au fost asigurate. Furnizorii trebuie să compenseze orice serviciu neprestat sau prestat doar parțial.

Citeste si: Bianca, decizie radicală în privința lui Robert: „Punem punct acum!”. Toată lumea a fost șocată de ce i-a putut spune concurentul de la „Casa iubirii”- kanald.ro

Conform noilor prevederi, dacă operatorii economici nu au putut furniza serviciile promise, aceștia trebuie să se revanșeze față de clienții lor prin oferirea unor servicii echivalente sau superioare, dar doar cu acordul turistului, sau prin restituirea sumelor achitate de aceștia, în termen de 14 zile, conform avocatnet.ro.

Citește și: Cum a decurs prima întâlnire dintre Irina și Răzvan Fodor?! Prezentatoarea TV s-a lăsat cu greu cucerită: „Am plecat mândră și verticală”

Imagine cu caracter ilustrativ

Imagine cu caracter ilustrativ

[Sursa foto: Freepik]

În ce cazuri se aplică noua reglementare din turism

Noua reglementare nu este valabilă în toate cazurile. Aceasta nu se aplică pachetelor de călătorie sau serviciilor de călătorie asociate, care rămân reglementate de Ordonanța Guvernului 2/2018.

Un pachet de călătorie este o combinație de minimum două tipuri de servicii de călătorie pentru aceeași vacanță, ce poate fi format prin:

  • Contract unic care combină toate serviciile oferite de același comerciant;
  • Servicii achiziționate separat, dar care respectă următoarele criterii:
  • Sunt cumpărate dintr-un singur punct de vânzare și selectate înainte de efectuarea plății;
  • Au un preț total prestabilit;
  • Sunt promovate sub denumirea de „pachet” sau similar;
  • Sunt rezervate online de la comercianți diferiți, dar datele personale și de plată sunt transmise între aceștia în maximum 24 de ore de la prima rezervare.

Citește și: Cum îi afectează pe angajați noua formulă de calcul a salariului minim pe economie?! Analistul economic Adrian Negrescu explică tot ce trebuie să știe lucrătorii din România despre modificări și ce impact are asupra companiilor| EXCLUSIV