kanald.ro
Imagine cu caracter ilustrativ
Imagine cu caracter ilustrativ
Bani
Turiștii români își vor primi banii înapoi dacă serviciile pe care le-au plătit nu le sunt livrate.
S-a modificat legislația turistică din România. Au fost introduse schimbări importante, menite să sprijine consumatorii și să consolideze industria prin creșterea calității serviciilor oferite. În conformitate cu Ordonanța de Urgență 150/2024, operatorii economici vor fi obligați să le returneze banii unora dintre turiști.
Astfel că, românii își pot primi înapoi sumele plătite către operatorii economici, dacă serviciile convenite nu le-au fost asigurate. Furnizorii trebuie să compenseze orice serviciu neprestat sau prestat doar parțial.
Conform noilor prevederi, dacă operatorii economici nu au putut furniza serviciile promise, aceștia trebuie să se revanșeze față de clienții lor prin oferirea unor servicii echivalente sau superioare, dar doar cu acordul turistului, sau prin restituirea sumelor achitate de aceștia, în termen de 14 zile, conform avocatnet.ro.
Imagine cu caracter ilustrativ
Noua reglementare nu este valabilă în toate cazurile. Aceasta nu se aplică pachetelor de călătorie sau serviciilor de călătorie asociate, care rămân reglementate de Ordonanța Guvernului 2/2018.
Un pachet de călătorie este o combinație de minimum două tipuri de servicii de călătorie pentru aceeași vacanță, ce poate fi format prin: