kanald.ro
Exclusiv
Se schimbă Evaluarea Națională a elevilor de clasa a VIII-a. Ce spun profesorii despre testarea elevilor la toate competențele-cheie: "Elevul să poată fi testat mai complex, nu doar prin prisma celor două discipline" | EXCLUSIV
Evaluarea Națională ar putea fi schimbată radical. Ministrul Educației, Daniel David, a declarat că actualul sistem de testare a elevilor de clasa a VIII-a nu reflectă toate competențele pe care școala ar trebui să le dezvolte.
„Nu poți să spui că vrei să promovezi cele opt competențe-cheie, iar la evaluare să te axezi doar pe două: Matematică și Limba română”, a spus ministrul la prezentarea raportului QX.
Ministrul vrea o testare a tuturor competențelor, nu doar Română și Matematică
Citeste si: Răsturnare de situație în cazul Ștefaniei Szabo. Ministrul Sănătății rupe tăcerea- kanald.ro
Declarațiile sale au deschis un nou capitol în dezbaterea privind viitorul examenelor naționale.
Totuși, reforma anunțată de ministru vine cu multe semne de întrebare pentru cei din sistem. Simion Hăncescu, președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), atrage atenția că propunerile trebuie analizate cu grijă și că orice modificare a modului de evaluare trebuie să țină cont de realitățile din școli.
„Acest lucru trebuie analizat, este doar o propunere a ministerului. Personal, ca profesor, cred că o astfel de evaluare ar fi corectă. Dacă discutăm doar de Română și Matematică nu cred că este în regulă, pentru că se ignoră alte discipline importante și așa se explică și faptul că elevii noștri întâmpină dificultăți serioase în ceea ce privește comunicarea, pentru că asta se dezvoltă
învățând și la Istorie și la Geografie și la alte materii. Cred că se poate merge pe o variantă, trebuie regândită această evaluare și să fie din toate cele 8 competențe gândite niște teste, în așa fel încât elevul să poată fi testat mai complex, nu doar prin prisma celor două discipline.”. a declarat Simion Hăncescu pentru WOWbiz.ro.Simion Hăncescu, președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI): „Trebuie regândită această evaluare”
Declarația lui președintelui Federației Sindicatelor Libere din Învățământ reflectă o realitate frecvent ignorată în politicile publice: faptul că evaluările naționale, așa cum sunt concepute în prezent, pun accentul aproape exclusiv pe două materii, marginalizând alte discipline care contribuie semnificativ la formarea elevilor.
Ministrul Educației a mai precizat că există discuții la nivelul Uniunii Europene pentru reducerea numărului de competențe-cheie la cinci, dar consideră că subiectul trebuie dezbătut public, nu decis unilateral. De asemenea, Daniel David susține ideea ca până la 50% din locurile din licee să fie ocupate prin examene organizate de unitățile de învățământ, dar cu o condiție: o metodologie clară care să prevină abuzurile și neregulile.
Deocamdată, totul rămâne la nivel de propunere. Dar mesajul transmis de cadrele didactice, prin liderul FSLI, este limpede: reforma Evaluării Naționale este necesară, dar ea nu poate fi construită ignorând rolul celorlalte discipline și complexitatea actului educațional.