WowNews logo WOWnews
Stories
Se schimbă Evaluarea Națională a elevilor de clasa a VIII-a. Ce spun profesorii despre testarea elevilor la toate competențele-cheie: "Elevul să poată fi testat mai complex, nu doar prin prisma celor două discipline" | EXCLUSIV

Exclusiv

Se schimbă Evaluarea Națională a elevilor de clasa a VIII-a. Ce spun profesorii despre testarea elevilor la toate competențele-cheie: "Elevul să poată fi testat mai complex, nu doar prin prisma celor două discipline" | EXCLUSIV

Evaluarea Națională ar putea fi schimbată radical. Ministrul Educației, Daniel David, a declarat că actualul sistem de testare a elevilor de clasa a VIII-a nu reflectă toate competențele pe care școala ar trebui să le dezvolte.

„Nu poți să spui că vrei să promovezi cele opt competențe-cheie, iar la evaluare să te axezi doar pe două: Matematică și Limba română”, a spus ministrul la prezentarea raportului QX.

Ministrul vrea o testare a tuturor competențelor, nu doar Română și Matematică

Se schimbă Evaluarea Națională a elevilor de clasa a VIII-a. Ce spun profesorii despre testarea elevilor la toate competențele-cheie: "Elevul să poată fi testat mai complex, nu doar prin prisma celor două discipline" | EXCLUSIV

Citeste si: Răsturnare de situație în cazul Ștefaniei Szabo. Ministrul Sănătății rupe tăcerea- kanald.ro

Declarațiile sale au deschis un nou capitol în dezbaterea privind viitorul examenelor naționale.

Daniel David susține că evaluările trebuie să fie „comprehensive” și să ofere o imagine mai completă asupra pregătirii elevilor, dar și asupra calității școlilor și a profesorilor. Ideea ar fi ca toate cele opt competențe esențiale să fie testate în mod organizat și standardizat, nu doar cele legate de comunicare în limba română și rezolvarea de probleme matematice.

Citește și: Zi liberă pentru toți elevii și profesorii din România! Motivul pentru care nu vor merge la cursuri pe 5 iunie

Totuși, reforma anunțată de ministru vine cu multe semne de întrebare pentru cei din sistem. Simion Hăncescu, președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), atrage atenția că propunerile trebuie analizate cu grijă și că orice modificare a modului de evaluare trebuie să țină cont de realitățile din școli.

„Acest lucru trebuie analizat, este doar o propunere a ministerului. Personal, ca profesor, cred că o astfel de evaluare ar fi corectă. Dacă discutăm doar de Română și Matematică nu cred că este în regulă, pentru că se ignoră alte discipline importante și așa se explică și faptul că elevii noștri întâmpină dificultăți serioase în ceea ce privește comunicarea, pentru că asta se dezvoltă

învățând și la Istorie și la Geografie și la alte materii. Cred că se poate merge pe o variantă, trebuie regândită această evaluare și să fie din toate cele 8 competențe gândite niște teste, în așa fel încât elevul să poată fi testat mai complex, nu doar prin prisma celor două discipline.”. a declarat Simion Hăncescu pentru WOWbiz.ro.

Citește și: Elevii ar putea da examene la mai multe materii! Ministrul Educației, Daniel David, anunță schimbări importante în Evaluarea Națională

Citeste si: Surpriză de zile mari din partea Gabrielei Cristea și a lui Tavi Clonda! Cei doi au pus bazele unui proiect de familie, direct în Italia: "Abia aștept să vă arăt și să vă duc în aventura asta a noastră!"- kfetele.ro

Citeste si: DECIZIA RADICALĂ luată pentru înmormântarea Ștefaniei Szabo: "Cu profundă durere în suflet...". Apropiații doctoriței sunt devastați și își găsesc cu greu puterea după această veste. Ce se va întâmpla în ziua când va fi condusă pe ultimul drum- radioimpuls.ro

Simion Hăncescu, președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI): „Trebuie regândită această evaluare”

Declarația lui președintelui Federației Sindicatelor Libere din Învățământ reflectă o realitate frecvent ignorată în politicile publice: faptul că evaluările naționale, așa cum sunt concepute în prezent, pun accentul aproape exclusiv pe două materii, marginalizând alte discipline care contribuie semnificativ la formarea elevilor.

Ministrul Educației a mai precizat că există discuții la nivelul Uniunii Europene pentru reducerea numărului de competențe-cheie la cinci, dar consideră că subiectul trebuie dezbătut public, nu decis unilateral. De asemenea, Daniel David susține ideea ca până la 50% din locurile din licee să fie ocupate prin examene organizate de unitățile de învățământ, dar cu o condiție: o metodologie clară care să prevină abuzurile și neregulile.

Deocamdată, totul rămâne la nivel de propunere. Dar mesajul transmis de cadrele didactice, prin liderul FSLI, este limpede: reforma Evaluării Naționale este necesară, dar ea nu poate fi construită ignorând rolul celorlalte discipline și complexitatea actului educațional.