kanald.ro
Imagine cu caracter ilustrativ
Imagine cu caracter ilustrativ
Diverse
Un bărbat care nu depune niciun efort încasează anual 80.000 de dolari.
Shoji Morimoto, un bărbat din Japonia, a găsit jobul perfect. Fără prea multă muncă și fără să depună vreun efort, primește anual 80.000 de dolari. Și-a dat seama că poate să își folosească „inactivitatea” pentru a face bani, atunci când fostul lui șef l-a concediat pentru că „nu făcea nimic”.
Astfel că, Maritomo a devenit „omul de închiriat care nu face nimic”. Străinii îl plătesc doar pentru compania lui. Primește cereri pentru a aștepta un alergător la maraton la linia de sosire, pentru ieșiri la cafea, sau chiar pentru apeluri video cu clienți care își renovează casa.
Mai mult, deși este un bun ascultător pentru clienții săi, japonezul nu își dorește să devină terapeutul acestora.
Pentru serviciile sale, Maritomo este plătit regește. Primește câte 1.000 de cereri pe an, iar în trecut avea un tarif între 10.000 și 30.000 de yeni (65-195 dolari) pentru o sesiune de două-trei ore. Anul trecut, a câștigat în total 80.000 de dolari.
„Sunt multe momente preferate în această muncă, cum ar fi când primesc un mesaj de ofertă, când întâlnesc un client, când însoțesc un client într-un loc necunoscut sau când ascult doar o poveste. Mă simt fericit în fiecare moment.(...) Nu a existat altceva ce mi-am dorit cu adevărat să fac”, a mărturisit Shoji Morimoto despre locul lui de muncă.
Imagine cu caracter ilustrativ
Cei care au aflat despre „locul de muncă” al lui Shoji Maritomo s-au întrebat de ce japonezii aleg să scoată bani din buzunare doar pentru a avea compania unui om cu care nici nu conversează prea mult.
„Acesta este un răspuns potrivit la nevoile recente ale japonezilor, care nu caută dragoste sau căsătorie și nu vor complicațiile acestor relații, dar își doresc pe cineva alături pentru ieșiri ocazionale sau cine”, a declarat Ai Sakata, consultant la Institutul de Cercetare Nomura, pentru CNBC.
Pe de altă parte, unele persoane preferă să îl aibă alături pe Maritomo, pe care îl plătesc, pentru că nu știu cum să își facă prieteni reali.
„Anumiți indivizi pot dori companie, dar alții pot fi doar puțin „stângaci social. Majoritatea japonezilor nu se descurcă bine cu confruntările sau chiar cu comunicarea directă. Oamenii sunt poate prea stângaci să întrebe: ‘Vrei să fii prietenul meu?’ Și, pentru a evita acest stânjenitor, preferă să plătească pentru asta”, a spus Hiroshi Ono, profesor de resurse umane la Universitatea Hitotsubashi.